Παρά το γεγονός ότι έχει βρεθεί πολλές φορές αντιμέτωπος με αγωγές δυσαρεστημένων μετόχων, ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, βασικός μέτοχος της ναυτιλιακής Dryships έχει τονίσει επανειλημμένως ότι δεν έχει κάνει καμία παράτυπη ενέργεια και ότι προσπαθεί απλώς να διατηρήσει ισχυρή την εταιρεία του εν μέσω μίας δύσκολης αγοράς.

Δύο επενδυτές που είχαν καταθέση αγωγή σε βάρος του βρέθηκαν πρόσφατα σε δύσκολη θέση, όταν το αμερικανικό Περιφερειακό Δικαστήριο, στη Δυτική Περιφέρεια του Τέξας τους υποχρέωσε να πληρώσουν πάνω από 26.000 δολ. στο γνωστό πλοιοκτήτη και τη ναυτιλιακή του για δικαστικά έξοδα. Μάλιστα, μέχρι να καταβάλουν τα χρήματα θα σταματατήσει η εξέταση της αγωγής τους.

Πρόκειται για τον Michael Sammons και τη σύζυγο του Elena, οι οποίοι αρχικά είχαν καταθέση αίτημα για επιβολή περιοριστικών μέτρων εναντίον της ναυτιλιακής και του εφοπλιστή, στο Ανώτατο Δικαστήριο των Νήσων Μάρσαλ. Επιπλέον, ζητούσαν αποζημίωση για οικονομικές και ηθικές βλάβες. Ωστόσο, το αίτημα τους απορρίφθηκε.

Οι Sammons  στη συνέχεια απευθύνθηκαν στο δικαστήριο του Τέξας για να λύσουν τις διαφορές τους με τον κ. Οικονόμου.  Η νομική ομάδα των Οικονόμου-DryShips έδρασε άμεσα και άσκησε πίεση για επιστροφή των δικαστικών εξόδων. Ο δικαστής Bemporad συμφώνησε εν μέρει με τις απαιτήσεις αυτές και με απόφαση του τον προηγούμενο μήνα ζήτησε να πληρωθούν από τους ενάγοντες 18.537 δολάρια στον κ. Οικονόμου και 8.188 δολάρια στη DryShips.

Σύμφωνα με το δικαστήριο, ο Sammons, ο οποίος κατέχει πτυχίο νομικής, έχει καταθέσει τουλάχιστον επτά προηγούμενες αγωγές στα αμερικανικά δικαστήρια, με αρκετές από τις προσφυγές να απορρίπτονται.

Μπορεί στη συγκεκριμένη περίπτωση η απόφαση να ήταν ευνοική για τον ισχυρό πλοιοκτήτη, ωστόσο, οι δικαστικές του περιπέτειες συνεχίζονται.

Οι καταγγελίες των παλαιών μετόχων

Πρόσφατα, μέτοχοι της Dryships υποστήριξαν ότι ο κ. Οικονόμου έχει διαπράξει το αδίκημα της χρηματιστηριακής απάτης. Συγκεκριμένα, ισχυρίζονται ότι αρχικά μείωσε τη συμμετοχή του στην εισηγμένη ναυτιλιακή Dryships προκειμένου να μην υποστεί ζημιές μετά το deal με την Kalani Investments, όταν οι μετοχές της έχασαν σημαντικό μέρος της αξίας τους και στη συνέχεια το αύξησε και πάλι με αποτέλεσμα να ξεπερνά τώρα το 70%, αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη. Την ίδια ώρα η εταιρεία είχε επωφεληθεί από τα περίπου 700 εκατ. δολάρια που εισέρρευσαν από τη συμφωνία με την Kalani.

Όπως διευκρινίζουν οι μέτοχοι, το Μάρτιο του 2016 ο Γιώργος Οικονόμου είχε μερίδιο 17,6% της εταιρείας. Όμως πριν την έναρξη της συνεργασίας με την Kalani το μερίδιό του μειώθηκε μόλις στις 10 μετοχές, δηλαδή πολύ κάτω από το 1% του συνόλου των μετοχών. Αργότερα, στις 27 Φεβρουαρίου του 2017, η DryShips ανακοίνωσε πως θα διανείμει τριμηνιαίο μέρισμα, και, σύμφωνα πάντα με την καταγγελία, “προκειμένου να εκμεταλλευτεί τη νέα πολιτική μερισμάτων και τον νεοαποκτηθέντα πλούτο της εταιρείας, ο Οικονόμου εν τέλει επέστρεψε την ιδιοκτησία στον εαυτό του και ανέκτησε την πλειοψηφία των κοινών μετοχών της DryShips σε μία συναλλαγή χωρίς ρευστό που φαινομενικά κοστολογήθηκε στα 100 εκατομμύρια ευρώ και ανακοινώθηκε στις 11 Αυγούστου 2017, αφού η εταιρεία είχε γίνει πολύ πλουσιότερη, ενώ οι τίτλοι των υπάρχόντων μετόχων ήταν ουσιαστικά άχρηστοι”.

Η συναλλαγή αυτή έγινε λίγο πριν η DryShips αποκαλύψει ότι είχε δεχθεί υπόμνημα από την αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αναφορικά με το deal με την Kalani, με τους μηνυτές να υποστηρίζουν πως ήταν αυτό ακριβώς το υπόμνημα που ανάγκασε τον εφοπλιστή να τερματίσει τη σχέση του με την Kalani.

Σημειώνεται ότι, ανεξάρτητα από το εκάστοτε ποσοστό μετοχών του, ο Γιώργος Οικονόμου διατηρούσε τις μετοχές κατηγορίας D, και άρα τον έλεγχο του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.

Πλέον, επισημαίνουν οι μέτοχοι, έχοντας τα τρία τέταρτα των κοινών μετοχών της DryShips, ο Γιώργος Οικονόμου δικαιούται επίσης και τα τρία τέταρτα του μερίσματος.

Η αγωγή για τη συμφωνία με την Kalani

Στο μεταξύ, για το 2019 έχει μετατεθεί η συζήτηση επί της αγωγής που έχουν καταθέσει μέτοχοι της ναυτιλιακής για τη συμφωνία της Dryships με τη μυστηριώδη επενδυτική εταιρία Kalani Investments.
Οι επενδυτές υποστηρίζουν ότι η συμφωνία ήταν καταστροφική για τους ίδιους, ωστόσο οι διαδικασίες στο αμερικανικό ομοσπονδιακό δικαστήριο κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς.

Ο εφοπλιστής έχει τονίσει ότι θα υπερασπιστεί τις ενέργειες του στο δικαστήριο αλλά δεν έχει υποβάλει ακόμη επίσημες απαντήσεις.

Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips ναυτιλία
Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Μαρτίνος: Η φιλόδοξη Signal Ocean κάνει δυναμικό μπάσιμο στην Ασία

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Στα ναυπηγεία παραμένει το 44% των προς παράδοση πλοίων για το 2018. Τι γίνεται με τις ελληνικές παραγγελίες