Οδ. Αθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda
Με πρώτη την εταιρεία MOJOOLS, δεύτερη την εταιρεία Orderstate και τρίτη την HomeID, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός ReTech Innovation Challenge της Lamda Development. O διαγωνισμός καινοτομίας ReTech Innovation Challenge στοχεύει στην ανάδειξη των καλύτερων επιχειρηματικών ιδεών, που φιλοδοξούν να συμβάλουν στο μετασχηματισμό της αγοράς του Retail και των εμπορικών κέντρων.
Στο πλαίσιο αυτό, η Lamda Development, με σύνθημα «Εδώ Καινοτομούμε!», ανοίγει τις πόρτες των μεγαλύτερων εμπορικών κέντρων της, προκειμένου να έρθουν σε επαφή οι καταστηματάρχες και οι επισκέπτες με τις νέες τεχνολογίες, που αναπτύσσουν νέοι Έλληνες επιχειρηματίες.
«Η τεχνολογία είναι μέρος της ζωής μας. Μέσω της τεχνολογίας εξασφαλίζεται πρόσβαση στη γνώση παντού, αλλά το κυριότερο είναι η ελευθερία που δίνει η τεχνολογία. Καταργείται ο ιεραρχικός παλιός κόσμος και πάμε σε ένα νέο κόσμο ευκαιριών».
Με αυτά τα λόγια, μεταξύ άλλων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, κ. Οδ. Αθανασίου, άνοιξε τη χθεσινή εκδήλωση της εταιρείας, κατά την οποία ψηφίστηκαν οι τρεις νικήτριες startups από τους 10 φιναλίστ του διαγωνισμού καινοτομίας ReTech Innovation Challenge.
Στο νέο πλαίσιο που διαμορφώνει η τεχνολογία, το λιανεμπόριο αλλάζει και η Lamda Development, που ηγείται των εξελίξεων στο χώρο, δεν ήταν δυνατό να αγνοήσει τη νέα πρόκληση. Γι’ αυτό έχει αποφασίσει να σταθεί στο πλευρό των ελληνικών startups και να αγκαλιάσει την καινοτομία και όσους επιχειρούν καινοτόμα.
Στο πλαίσιο αυτό, προκήρυξε, με στρατηγικό συνεργάτη τους Industry Disruptors Game Changers, τον διαγωνισμό καινοτομίας ReTech Innovation Challenge στον οποίο προκρίθηκαν 10 startups. Η τελική τριάδα των νικητών του διαγωνισμού αναδείχθηκε μέσα από μια ζωντανή αναμέτρηση μπροστά σε Επιτροπή Κριτών και κοινό στην εκδήλωση της Lamda Development στο The Mall Athens. Με τον διαγωνισμό αυτό, η Lamda χτίζει τη δική της γέφυρα με την νεοφυή επιχειρηματικότητα, βασιζόμενη στο πλούσιο ελληνικό ταλέντο και τις νέες τεχνολογίες.
Ποιοι ήταν οι 10 φιναλίστ
Οι νέες εταιρείες των 10 φιναλίστ καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών: Από εφαρμογές επιβράβευσης του καταναλωτή και παρακολούθησης της εφοδιαστικής αλυσίδας των καταστημάτων, μέχρι λύσεις επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) και έξυπνης ανακύκλωσης στα εστιατόρια των μεγάλων εμπορικών κέντρων.
Bespot (https://bespot.me): Μία λύση μάρκετινγκ 360 μοιρών για τον χώρο του λιανικού εμπορίου. Περιλαμβάνει εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και αξιοποιεί τεχνολογίες όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, για να δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να ανακαλύπτουν αντικείμενα-αγαθά στα σημεία (spots) που επισκέπτονται και να ανταμείβονται με δώρα και πόντους από καταστήματα και brands.
Bubbllz (www.bubbllz.com): Πρόκειται για mobile εφαρμογή που επιβραβεύει τους χρήστες για τα social post τους. Παράλληλα είναι μια web marketing πλατφόρμα, η οποία δίνει τη δυνατότητα σε καταστήματα, επιχειρήσεις και brands να προβάλλουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω User Generated Content.
Foodity (www.sustainablegastronomy.eu):Δημιουργήθηκε από την προσπάθεια να αναπτυχθούν “zero waste” εστιατόρια στην Ελλάδα, ξεκινώντας από την Αθήνα. Η ομάδα της Sustainable Food Movement in Greece, για να μπορέσει να κάνει πράξη την ιδέα της, δημιούργησε μία εφαρμογή, μέσω της οποίας παρακινεί ιδιοκτήτες εστιατορίων να αξιοποιήσουν την πλεονάζουσα τροφή την οποία θα πετούσαν, δημιουργώντας πιάτα, τα οποία μπορεί να αναζητήσει κάθε καταναλωτής.
HouseID (www.houseid.co): Η πλατφόρμα προσφέρει τη δυνατότητα σε ιδιοκτήτες καταστημάτων, σχεδιαστές, καλλιτέχνες να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα τους. Παράλληλα οι χρήστες μπορούν online να αναζητήσουν προτάσεις για έπιπλα και διακόσμηση από καταστήματα που έχουν την έδρα τους στην Αθήνα.
Mobijoo/ MOJOOLS (https://b3d.gr): Διαδικτυακή πλατφόρμα, που δίνει, για πρώτη φορά παγκοσμίως, τη δυνατότητα σχεδίασης και δημιουργίας κοσμήματος στα χέρια του επισκέπτη, αξιοποιώντας τεχνολογίες όπως 3d printing, σε συνδυασμό με το 3d design και το 3d scanning.
Μyjobnow (www.myjobnow.com): Η εφαρμογή βοηθάει εταιρείες κυρίως από τον χώρο της εστίασης, να βρουν προσωπικό εύκολα από το κινητό τους. Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι για εργασία μπορούν να δουν θέσεις εργασίας κοντά τους και να κάνουν αίτηση. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις μπορούν να επιλέξουν τους υποψηφίους και να συνομιλήσουν μαζί τους μέσω τσατ από το κινητό.
Οggit (www.oggit.me): H πλατφόρμα δίνει ψηφιακή «ζωή» σε φυσικά προϊόντα, χρησιμοποιώντας τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) και δημιουργώντας μια ζωντανή κοινότητα χρηστών στον τομέα του proximity marketingστο λιανικό εμπόριο.
Orderstate (www.orderstate.com):Μια υπηρεσία cloud για εξαιρετικό έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, που δίνει στον πελάτη τη δυνατότητα να έχει καθαρή άποψη σε κάθε στάδιο της παραγγελίας.
Recycglobe (www.recycglobe.com): Διαδικτυακή πλατφόρμα, που επιχειρεί να αλλάξει την αντίληψη των Ελλήνων για την ανακύκλωση, και στην οποία συναλλάσσονται όσοι διαθέτουν υλικά που μπορούν να συλλεχθούν και να υποστούν επεξεργασία από ιδιωτικές ή δημοτικές επιχειρήσεις ανακύκλωσης.
ZAC. K Intelligent Apparel (www.exisom.com): Προωθεί τη λύση των «έξυπνων ρούχων», που συνδυάζουν τις ενδυμασίες για τα sports, με τις εφαρμογές της σύγχρονης τεχνολογίας. Η Exisom με τη χρήση αισθητήρων σε ρούχα, συγκεντρώσει δεδομένα, τα αναλύει μέσω της τεχνητής νοημοσύνης και ο χρήστης μπορεί να τα επεξεργαστεί μέσω ειδικής εφαρμογής στο κινητό του.