Το ποσό των 45 εκατ. ευρώ εκτιμά ότι θα διαθέσει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) στην ΚΤΕΛ Α.Ε. προκειμένου να μην υπάρχουν κενά στην κάλυψη των δρομολογίων στο σύνολο της Περιφέρειας Αττικής.

Πρόκειται για την απευθείας ανάθεση που έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ από τον Οκτώβριο του 2020 λόγω των έκτακτων μέτρων καραντίνας, και η οποία συνεχίζει έως και σήμερα καθώς έχει λάβει τρεις παρατάσεις.

1

Η πιο πρόσφατη, μάλιστα, θα διαρκέσει έως και τα τέλη του Απριλίου και ήδη ο ΟΑΣΑ προχώρησε στη δέσμευση του παραπάνω ποσού για να καλύψει μέσω της ΚΤΕΛ Α.Ε. τα δρομολόγια τις λεωφορειακές γραμμές στη περιφέρεια Αττικής έως ότου να ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρονται σε δύο σχετικές αποφάσεις στη Διαύγεια τις οποίες υπογράφει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, θα δεσμευτεί το ποσό των  23,7 εκατ. ευρώ για την παροχή υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών με αστικά λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική για το 2024, ενώ για την τροποποιητική σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΑ, ΚΤΕΛ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ & ΟΣΥ Α.Ε δεσμεύονται 21,5 εκατ. ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν πηγές του Οργανισμού στο mononews, το ποσό αυτό δεν είναι τελικό και ενδέχεται να αναπροσαρμοστεί, καθώς στόχος είναι να κλείσει γρήγορα ο διαγωνισμός αξίας 400 εκατ. ευρώ που αφορά στη διαχείριση των 63 λεωφορειακών γραμμών της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής από ιδιώτη για οκτώ έτη.

Στην παρούσα φάση κοστολογούν τη σύμβαση που έχει αναλάβει η ΚΤΕΛ Α.Ε. στα 3 εκατ. ευρώ το μήνα και προσθέτουν ότι  με τα παραπάνω ποσά θα συνεχιστεί η απευθείας ανάθεση στα ΚΤΕΛ έως ότου ο ανάδοχος να είναι έτοιμος με τα λεωφορεία και τις υποδομές. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να διαρκέσει έως και ένα έτος από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή μέχρι το Α΄Τρίμηνο του 2025.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παρατάσεις των συμβάσεων με την ΚΤΕΛ Α.Ε. Έχουν προκαλέσει πολλάκις αντιδράσεις εκ μέρους του Ελεγκτικού Συνεδρίου,  το οποίο έχει προσπαθήσει να μπλοκάρει τις υπογραφές των παρατάσεων.  Το ίδιο προσπάθησε να κάνει και με την τελευταία του απόφαση στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου, καθώς το 7ο κλιμάκιο χρησιμοποίησε σκληρές εκφράσεις καθώς απεφάνθη ότι ο ΟΑΣΑ «δεν ενήργησε ως επιμελής αναθέτων φορέας και πως στην ουσία δεν πρόκειται για παράταση σύμβασης, αλλά για νέα, αυτοτελή απευθείας ανάθεση». Εν τούτοις, ο ΟΑΣΑ προσέφυγε κατά της απόφασης αυτής στο 7ο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου και κατάφερε να την ακυρώσει με αποτέλεσμα να δοθεί τετράμηνη παράταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ.

Η πορεία του διαγωνισμού

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον περασμένο Οκτώβριο χωρίς, ωστόσο, σε πρώτη φάση να υποβληθούν προσφορές. Αυτό είχε αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος και να προκηρυχθεί εκ νέου στις 29 Δεκεμβρίου του 2023 και ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί η 29η Ιανουαρίου.

Όπως είχε γράψει το mononews ενδιαφέρον μέσω της συμμετοχής στη δημόσια διαβούλευση για τον διαγωνισμό φέρεται να είχε εκδηλώσει η ισπανική εταιρεία ALSA καθώς και μία κοινοπραξία ΚΤΕΛ και τουριστικών λεωφορείων. Μάλιστα, η τελευταία κοινοπραξία δεν πρόλαβε να υποβάλει την προσφορά της, αλλά εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη να το κάνει έως τα τέλη του τρέχοντος μήνα.

Στα του διαγωνισμού πρόκειται για δύο έργα. Το πρώτο αφορά την Ανατολική Αττική και το κόστος του έχει εκτιμηθεί στα 188,4 εκατ. ευρώ και στόχος είναι να καλυφθούν 24 γραμμές.

Αναλυτικότερα, ο ανάδοχος καλείται να καλύψει σε καθημερινή βάση 1.188 δρομολόγια, ενώ χρειάζεται να διαθέτει 96 λεωφορεία. Το δεύτερο έργο έχει κοστολογηθεί στα 197,1 εκατ. ευρώ και αφορά στην κάλυψη 38 γραμμών στη Δυτική Αττική, δηλαδή 1.757 δρομολόγια με τουλάχιστον 115 λεωφορεία.

Εκτός από την προμήθεια των λεωφορείων και τη διαχείριση των δρομολογίων ο ανάδοχος καλείται επίσης να αναλάβει την εγκατάσταση εξοπλισμού Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) –Τηλεματικής, καθώς και την εγκατάσταση αμαξοστασίων.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται στους όρους του διαγωνισμού θα πρέπει εντός ενός έτους από την εκκίνηση του έργου να έχουν δημιουργηθεί δύο αμαξοστάσια, ένα για την ανατολική Αττική και άλλο ένα για τη Δυτική.

Διαβάστε επίσης

Με τραπεζική κάρτα οι επιβιβάσεις σε λεωφορεία, τραμ και μετρό – Νέο σύστημα στον ΟΑΣΑ

ΟΑΣΑ: Προκηρύσσεται ξανά διαγωνισμός 400 εκατ. ευρώ για λεωφορειακές γραμμές

ΟΑΣΑ: Προκηρύχθηκαν νέες θέσεις αορίστου χρόνου