ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Σε ματαίωση και επαναπροκήρυξη οδεύει ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ αξίας 400 εκατ. Ευρώ που αφορά στη διαχείριση των λεωφορειακών γραμμών της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής για οκτώ έτη, καθώς δεν υπεβλήθη καμία προσφορά έως τις 20 Δεκεμβρίου που ήταν η καταληκτική ημερομηνία.
Η παραπάνω εξέλιξη είχε ως αποτέλεσμα ο διαγωνισμός, που σπάει σε δύο μέρη και αφορά στη διαχείριση 62 γραμμών στη Δυτική και Ανατολική Αττική, να κηρυχθεί ως άγονος και να δημοπρατηθεί με τους ίδιους όρους.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν πηγές του ΟΑΣΑ, ο διαγωνισμός αναμένεται να βγει στον αέρα την ερχόμενη Τετάρτη και ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προσφορών έχουν οριστεί τα τέλη του Ιανουαρίου.
Τονίζουν, δε, ότι δε χρειάζεται να αλλάξουν οι όροι του διαγωνισμών και επισημαίνουν ότι υπήρξε τουλάχιστον ένα ενδιαφερόμενο σχήμα που ήταν μία κοινοπραξία ΚΤΕΛ και τουριστικών λεωφορείων, αλλά δεν πρόλαβαν να υποβάλουν την πρότασή τους.
Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, η ισπανική εταιρεία ALSA είχε δείξει ενδιαφέρον, καθώς είχε υποβάλει σχόλια κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η εν λόγω εταιρεία δεν υπέβαλε προσφορά, αλλά εφόσον θα έχει χρόνο να προετοιμαστεί έως τα τέλη του επόμενου μήνα, δεν αποκλείεται να δούμε αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος.
Όσον αφορά το διάστημα μεταξύ της λήξης της παράτασης της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ και υπογραφής της σύμβασης του εν εξελίξει διαγωνισμού, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι υπάρχουν αρκετές λύσεις.
Προσθέτουν, ότι η επικρατέστερη είναι να γίνει χρήση της ρύθμισης του νόμου για τα δημόσια έργα για διαγωνισμό με απευθείας πρόσκληση συγκεκριμένων εταιρειών. Στόχος του ΟΑΣΑ με αυτή την κίνηση είναι να επιταχυνθεί η διαδικασία επιλογής του ενδιάμεσου αναδόχου και να μην υπάρξουν κενά και αρρυθμίες στις συγκοινωνίες της Αττικής.
Τι αφορά ο νέος διαγωνισμός
Ο ΟΑΣΑ προκήρυξε στις 20 Οκτωβρίου τον διπλό διαγωνισμό για τη διαχείριση των λεωφορειακών γραμμών στην Ανατολική και Δυτική Αττική.
Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά την Ανατολική Αττική και το κόστος του έχει εκτιμηθεί στα 188,4 εκατ. ευρώ και στόχος είναι να καλυφθούν 24 γραμμές. Αναλυτικότερα, ο ανάδοχος καλείται να καλύψει σε καθημερινή βάση 1.188 δρομολόγια, ενώ χρειάζεται να διαθέτει 96 λεωφορεία.
Ο δεύτερος έχει κοστολογηθεί στα 197,1 εκατ. ευρώ και αφορά στην κάλυψη 38 γραμμών στη Δυτική Αττική, δηλαδή 1.757 δρομολόγια με τουλάχιστον 115 λεωφορεία.
Σημειώνεται ότι εκτός από την προμήθεια των λεωφορείων και τη διαχείριση των δρομολογίων ο ανάδοχος καλείται επίσης να αναλάβει την εγκατάσταση εξοπλισμού Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) –Τηλεματικής, καθώς και την εγκατάσταση αμαξοστασίων. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στους όρους του διαγωνισμού θα πρέπει εντός ενός έτους από την εκκίνηση του έργου να έχουν δημιουργηθεί δύο αμαξοστάσια, ένα για την ανατολική Αττική και άλλο ένα για τη Δυτική.
Με την εκ νέου προκήρυξη του διαγωνισμού και αν εν τέλει υπάρξει ενδιαφέρον από κάποια εταιρεία, το βασικότερο σενάριο είναι τα νέα λεωφορεία μαζί με τα απαραίτητα έργα υποδομής να είναι έτοιμα προς χρήση στα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025.
Να σημειωθεί ότι αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο κατά τη διάρκεια του οποίου δε θα υπάρξουν προσφυγές και δε θα προκύψουν γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, όπως για παράδειγμα να κολλήσουν οι συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την ενδιάμεση σύμβαση με τα ΚΤΕΛ
Ο εν λόγω διαγωνισμός έρχεται ως λύση στην προσωρινή απευθείας ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στην ΚΤΕΛ Α.Ε., η οποία έχει ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2020 και έχει λάβει τρεις παρατάσεις.
Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές αντιδράσεις εκ μέρους του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο έχει προσπαθήσει να μπλοκάρει τις υπογραφές των παρατάσεων. Το ίδιο προσπάθησε να κάνει και με την τελευταία του απόφαση στα τέλη Νοεμβρίου, καθώς το 7ο κλιμάκιο χρησιμοποίησε σκληρές εκφράσεις καθώς απεφάνθη ότι ο ΟΑΣΑ «δεν ενήργησε ως επιμελής αναθέτων φορέας και πως στην ουσία δεν πρόκειται για παράταση σύμβασης, αλλά για νέα, αυτοτελή απευθείας ανάθεση».
Εν τούτοις, ο ΟΑΣΑ προσέφυγε κατά της απόφασης αυτής στο 7ο τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου και κατάφερε να την ακυρώσει με αποτέλεσμα να δοθεί τετράμηνη παράταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ.
Διαβάστε επίσης
Ισπανική εταιρεία «φλερτάρει» με το διαγωνισμό των 400 εκατ. ευρώ του ΟΑΣΑ
ΟΑΣΑ: Προκηρύχθηκαν νέες θέσεις αορίστου χρόνου
Μάχες για οδικά έργα αξίας άνω των 500 εκατ. ευρώ – Ποιοι κατασκευαστές πρωταγωνιστούν