• Business

    Με ποια στρατηγική τα ZARA κάνουν σκόνη τα Η&Μ;

    • Αθηνά Λαρδή


    Η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων στον κόσμο, Inditex, η οποία κατέχει το Zara μαζί με άλλες πολύ γνωστά brand, έχει νικήσει κατά κράτος τους ανταγωνιστές της.

    Ιδιαίτερη αίσθηση στη χρηματιστηριακή αγορά έχει προκαλέσει η άνοδος της μετοχής του Ομίλου, καθώς ξεπέρασε ακόμα και τις πιο υψηλές προσδοκίες, με ένα ποσοστό της τάξεως του 8%.  Ο Amancio Ortega, ιδιοκτήτης της Inditex, έχει επικεντρωθεί στην ταχύτερη παράδοση των παραγγελιών, αλλά και στην online παρουσία τους, γεγονός που φαίνεται πως λειτουργεί, καθώς οι πωλήσεις σημειώνουν αλματώδη αύξηση.

    Τα λειτουργικά κέρδη το πρώτο εξάμηνο άγγιξαν τα €1.61 δισεκατομμύρια ( £1.38 δις) και η εταιρεία είπε ότι οι πωλήσεις συνέχισαν να αυξάνονται κατά τις πρώτες εβδομάδες του τρίτου τριμήνου.

    Η Inditex, η οποία κατέχει περισσότερα από 7.000 καταστήματα σε 100 χώρες, φέτος επικεντρώθηκε στην ενίσχυση των online καταστημάτων της και όχι τόσο στην επέκταση των φυσικών μαγαζιών. Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει τη δημιουργία μεγαλύτερων καταστημάτων σε σημεία-κλειδιά, σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί η ανάπτυξη της εταιρείας. Αξιοσημείωτο είναι πως τα έσοδα της Inditex έχουν 8πλασιαστεί, συγκριτικά με το 2001.

    Ο Όμιλος έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις, σε σχέση με όλα τα άλλα καταστήματα “fast fashion”, όπως είναι τα H&M. “Δεδομένου του ανταγωνισμού που υπάρχει στις εταιρείες ένδυσης αυτού του είδους, τα αποτελέσματα της Inditex αποδεικνύουν το εξαιρετικό επιχειρηματικό μοντέλο του Ομίλου”, δήλωσε ο αναλυτής της επενδυτικής εταιρείας Exane BNP Paribas, Simon Bowler.

    Ως μέρος της ψηφιακής επέκτασης της, η Inditex, με έδρα την Ισπανία, θα επεκτείνει το διαδικτυακό κατάστημά της και στην Τουρκία, μια αγορά 75 εκατομμυρίων ανθρώπων.  Βέβαια, ο Όμιλος Inditex δεν είναι ο μοναδικός που επιθυμεί να κερδίσει το στοίχημα του online shopping. Η Amazon έχει κινηθεί επιθετικά στο χώρο, με πωλήσεις £12.6 δις, το περασμένο έτος.

    Η Inditex επωφελείται, επίσης, από το σταθερό ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης στην Ισπανία, όπου οι πωλητές παίρνουν περίπου το ένα πέμπτο των πωλήσεών τους. Σύμφωνα με την ισπανική στατιστική υπηρεσία, οι Ισπανοί την περίοδο του καλοκαιριού ψώνισαν κατά μέσο όρο 3% περισσότερο από το συνηθισμένο. Ωστόσο, οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών ζημιώνει την Inditex.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/den-theli-kopo-theli-tropo-pente-mistika-epitichias-apo-ton-megistana-ton-zara-armancio-ortega/75432

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

    http://www.mononews.gr/prin-agorasis-roucha-apo-im-kalitera-na-diavasis-afto/75776



    ΣΧΟΛΙΑ