Γεννημένος έμπορος ο Σάμι Φάις χαρακτηρίζεται από την ικανότητά του να διακρίνει ευκαιρίες στην αγορά, να πουλάει και να επενδύει στη σωστή στιγμή. Το επιχειρηματικό του ταλέντο φάνηκε το 2017, όταν ανέλαβε την αναγέννηση του ιστορικού brand Καλογήρου, το οποίο βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Με σωστή στρατηγική, το brand όχι μόνο επανήλθε στις δόξες του, αλλά εξελίχθηκε σε έναν από τους βασικούς παίκτες του Fais Group.

Αντίστοιχα, ο όμιλος που άρχισε σταδιακά να χτίζει από το 2013 όταν οι Γερμανοί του πολυεθνικού κολοσσού Puma του ανέθεσαν την αντιπροσώπευση της εταιρείας σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, έχει εξελιχθεί σε έναν σημαντικό παίκτη στο λιανεμπόριο.

Εχοντας στο χαρτοφυλάκιό του διεθνή brands που εκτείνονται σε τομείς από την αθλητική ένδυση και υπόδηση, τα καλλυντικά έως τον χώρο του yachting και των εμπορικών κέντρων το Fais Group διευρύνει συνεχώς το αποτύπωμά του με τις πωλήσεις του να έχουν υπερδιπλασιαστεί σε μια πενταετία φτάνοντας πέρυσι μια ανάσα από τα 200 εκατ. ευρώ.

Ισχυρό χαρτοφυλάκιο με δημοφιλή και luxury brands

Με 80 καταστήματα και 14 shop in shop και απασχολούμενο προσωπικό 1.078 άτομα στο τέλος του 2023, ο όμιλος έχοντας ως τροφοδότη τα δημοφιλή εμπορικά σήματα όπως τα Under Armour, UGG, Puma και Kiko Milano, η Fais Group είδε τις πωλήσεις να εκτοξεύονται κατά 17%, στα 191,3 εκατ ευρώ, το μικτό περιθώριο κέρδους διατηρήθηκε στο 45% και τα κέρδη ΕΒΙΤDA ανήλθαν στα 38,9 εκατ. ευρώ από 32,7 εκατ. ευρώ το 2022.

Ανοδική τάση, η οποία συνεχίστηκε και στο πρώτο εξάμηνο του 2024 σηματοδοτώντας μια ακόμη ισχυρή χρονιά για τον όμιλο, που σχεδιάζει περαιτέρω επενδύσεις με επέκταση σε νέες αγορές εντός και εκτός συνόρων και νέες συνεργασίες.

Επέκταση της Kiko Milano σε νέες αγορές

Στην κατεύθυνση αυτή έχει ήδη δρομολογηθεί το άνοιγμα περισσότερων καταστημάτων Kiko Milano στην Τσεχική Δημοκρατία και τη Σλοβακία, αξιοποιώντας την επιτυχία των υφιστάμενων καταστημάτων της. Επιπλέον, επεκτείνει το αποτύπωμα της Puma με ένα νέο κατάστημα που αναμένεται να ανοίξει στο The Mall Athens στην Αθήνα τον Ιανουάριο μετά την επιτυχημένη πορεία του καταστήματος Puma εντός του εμπορικού κέντρου Mediterranean Cosmos στην Θεσσαλονίκη και του flagship store στη Γλυφάδα.

Στρατηγικής σημασίας για την πορεία του ομίλου αποτελεί η ενεργοποίηση της συνεργασίας με τη Levi’s, με την έναρξη αποκλειστικής διανομής για το brand σε Ελλάδα και Κύπρο, προσθέτοντας ένα ακόμα ισχυρό και διεθνώς αναγνωρισμένο brand στο χαρτοφυλάκιό του. Την άνοιξη του 2023 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους δύο καταστήματα της Levi’s σε Νέα Ερυθραία και Γλυφάδα αντίστοιχα ενώ αναμένεται να ανοίξουν επιπλέον δύο νέα καταστήματα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Τα υφιστάμενα και νέα καταστήματα αναμένεται να δώσουν επαρκή ρευστότητα και κερδοφορία στην εταιρεία (η ανάπτυξη γίνεται από τη θυγατρική Denim Co) εντός της επόμενης χρήσης ενώ παράλληλα το 2024 θα είναι η πρώτη χρήση πλήρους λειτουργίας των καταστημάτων της σε Νέα Ερυθραία και Γλυφάδα.

Νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και αποκλειστικές συνεργασίες

Ευκαιρίες για ανάπτυξη βλέπει ο επικεφαλής του ομίλου και στον εξοπλισμό padel. Μέσω της Elsol, αποτελεί νέα θυγατρική του ομίλου από τον Σεπτέμβριο του 2023, με πωλήσεις άνω του ενός εκατ. ευρώ, εξασφάλισε νέα αποκλειστική συνεργασία διανομής με την Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης σε επιλεγμένες κατηγορίες, συμφωνία που δημιουργεί σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για την εταιρεία. Μέσω αυτής της συνεργασίας, αποκτήθηκε πρόσβαση σε μια μεγάλη αγορά στο ελληνικό χώρο ενώ η αποκλειστική φύση της συνεργασίας ενισχύει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ομίλου αντισταθμίζοντας την κόπωση οι πωλήσεις των ειδών τένις με τα το πέρας της πανδημίας.
Στην αγορά τένις ο όμιλος δραστηριοποιείται μέσω της E-Tennis Μαρούσι με δύο καταστήματα σε Μαρούσι και Γλυφάδα. Αποτελεί νέα θυγατρική που εντάχθηκε στο Fais Group to 2023.

Οι επιδόσεις ανά θυγατρική

Η ανάλυση των επιδόσεων του ομίλου στις βασικές θυγατρικές, όπως αποτυπώνεται στις οικονομικές καταστάσεις του 2023, έχει ως εξής:

UNLIMITED SPORT A.E: Η εταιρεία το 2023, δραστηριοποιήθηκε με προσήλωση στους στρατηγικούς της στόχους στοχεύοντας στην σταδιακή επέκταση της δραστηριότητας της. Εμφάνισε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων συγκριτικά με το 2022 της τάξεως του 23%. Αύξηση στις πωλήσεις παρουσίασαν όλα τα brand της εταιρείας με ναυαρχίδα αυτό της Under Armour που έδωσε την μεγαλύτερη ώθηση με αύξηση 25% στις χονδρικές πωλήσεις, 32% στις λιανικές πωλήσεις. Επίσης αναφορικά με το brand UGG, οι χονδρικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18% ενώ παράλληλα οι πωλήσεις του brand Technogym αυξήθηκαν κατά 39%. Στα πλαίσια της ανάπτυξης της, η εταιρεία στο πρώτο εξάμηνο της χρήσης 2024 προχώρησε στην ανακαίνιση του Under Armour Brand House στη Γλυφάδα προσφέροντας μια πολύ βελτιωμένη εμπειρία για τον καταναλωτή. Παράλληλα τον Αύγουστο 2024 εγκαινιάστηκε το νέο κατάστημα της Under Armour επί της οδού Βουλής στην Ερμού. Επιπλέον, ξεκίνησε η διανομή στην χονδρική της FIT FLOP και παράλληλα η ζήτηση για UGG προϊόντα αναμένεται να παραμείνει πολύ ισχυρή σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής. Η εταιρεία αναμένεται να διατηρήσει το δυναμισμό των πωλήσεων και της κερδοφορίας της για το 2024.

SPORTSWIND A.E.: Η εταιρεία συνέχισε την ανάπτυξη της στο εσωτερικό, στοχεύοντας στην επέκταση και στην βελτίωση των παρεχόμενων προϊόντων/υπηρεσιών, προκειμένου να αποκτηθούν/διατηρηθούν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Η εταιρεία, κατά την χρήση 2023, δραστηριοποιήθηκε με στρατηγικό στόχο την σταδιακή επέκταση της δραστηριότητάς της. Εμφάνισε αύξηση των πωλήσεων συγκριτικά με το 2022 της τάξεως του 15%. Να σημειωθεί ότι αύξηση στις πωλήσεις παρουσίασαν όλα τα brands της εταιρείας, αναλυτικότερα 23% ήταν η αύξηση των λιανικών πωλήσεων της Mango, 5% ήταν η αύξηση της χονδρικής της Puma και 62% η αύξηση στο brand της New Era.

Καλογήρου ΑΕ: Κατά την χρήση 2023 πραγματοποίησε αύξηση του τζίρου κατά 7% ή 3,33 εκατ. ευρώ περίπου. Η σωστή διαχείριση της εταιρείας οδήγησε σε μια ακόμα χρήση με θετικό αποτέλεσμα προ φορών ενώ το ποσοστιαίο μικτό περιθώριο κερδών μειώθηκε κατά 1,55% μεταξύ τρέχουσας και προηγούμενης χρήσης κυρίως λόγω προωθητικών ενεργειών οι οποίες είχαν σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση της ρευστότητας της εταιρείας. Παράλληλα η εταιρεία διατηρεί στην τρέχουσα και προηγούμενη χρήση υψηλό EBITDA ποσού 8,42 εκατ. ευρώ περίπου και 9,58 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η εταιρία δραστηριοποιήθηκε με προσήλωση στους στρατηγικούς της στόχους στοχεύοντας στην σταδιακή επέκταση της δραστηριότητας της, αποκτώντας μεγαλύτερα μερίδια αγοράς τόσο μέσω της συνεργασίας της με νέους επώνυμους οίκους στους κλάδους της ένδυσης, υπόδησης και του αξεσουάρ, με σκοπό να αναλάβει την αντιπροσώπευση και διανομή αυτών στις χώρες που δραστηριοποιείται, όσο και μέσω του δικτύου λιανικών πωλήσεων που διαθέτει.

Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά η Καλογήρου αναμένεται να έχει ισχυρές πωλήσεις και δυνατή κερδοφορία. Η διαρκής αναζήτηση νέων εμπορικών συνεργασιών, η ολοκλήρωση των ανακαινίσεων του δικτύου ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ (το κατάστημα το Πειραιά ανακαινίστηκε το καλοκαίρι του 2024) σε συνδυασμό με την ανανέωση στρατηγικών συνεργασιών με διεθνής οίκους στο χώρο της ένδυσης υπόδησης και του αξεσουάρ αναμένεται να έχουν θετική επίδραση στα αποτελέσματα της εταιρείας. Στρατηγικής σημασίας για τα επόμενα χρόνια θα είναι και η ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων HARALAS. Το 2024 άνοιξαν HARALAS στην Λάρισα και στο εμπορικό κέντρο RIVER WEST στην Αθήνα.

SLF East Europe ΑΕ: δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη και διοίκηση του δικτύου καταστημάτων KIKO MILANO. Σε ο,τι αφορά την SLF Greece ΑΕ, η χρήση 2023 αποτελεί για την εταιρεία την τέταρτη ολοκληρωμένη διαχειριστική χρήση καθώς συστάθηκε στις 07/10/2019. Οι επιδόσεις της εταιρείας είναι αρκετά ικανοποιητικές αν λάβουμε υπόψη ότι σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να ξεπεράσει τα 14,8 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις σημειώνοντας αύξηση 78% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Η εταιρεία βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης επομένως μια σύγκριση με την προηγούμενη χρήση δεν είναι απολύτως ακριβής. Ο στόχος της εταιρείας είναι η επέκταση και η βελτίωση των παρεχόμενων προϊόντων/υπηρεσιών του brand καλλυντικών KIKO MILANO προκειμένου να αποκτηθούν/διατηρηθούν τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας εντός του 2024 θα είναι σημαντικά αυξημένος λόγω ωρίμανσης υφισταμένων καταστημάτων και δυναμικής διεύρυνσης του δικτύου της. Το 2024 έχουν ανοίξει έξι νέα καταστήματα και αναμένεται να ανοίξουν επιπλέον δύο στην Κόρινθο και στην Ξάνθη ενώ η SLF Cyprus Ltd δραστηριοποιείται μέσω 4 καταστημάτων του brand καλλυντικών KIKO MILANO στη Κύπρο, όπου δραστηριοποίειται με τέσσερα καταστήματα. Τα αποτελέσματα της δεύτερης χρήσης από την έναρξη δραστηριοτήτων της η εταιρεία ήταν θετικά καθώς κατέγραψε κύκλο εργασιών άνω των 3 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στο 14% ως ποσοστό επί των πωλήσεων Ενώ ενώ στη Βουλγαρία όπου το ισχυρό brand έχει παρουσία μέσω δύο καταστημάτων αναμένεται το άνοιγμα ενός ακόμα καταστήματος εντός του 2024 στο Plovdiv.

One Outlet ΑΕ: Για τη χρήση 2023 είχε αύξηση του τζίρου της κατά 17% ή 1,22 εκατ. ευρώ περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση του κύκλου εργασιών προέρχεται κυρίως από την αναπροσαρμογή μισθωμάτων υφιστάμενων μισθώσεων στο πλαίσιο αντίστοιχων συμβατικών όρων (π.χ. αύξηση μισθώματος βάσει Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και αύξηση ποσοστιαίου περιθώριού). Η Διοίκηση εκτιμά ότι οι επόμενες χρήσεις αναμένεται να έχουν θετικό πρόσημο για την εταιρεία κάτι το οποίο έχει επιβεβαιωθεί και από την τρέχουσα χρήση (αύξηση κύκλο εργασιών, κερδών μετά φόρων, EBITDA).

F.L.S. ΜΟΔΙΑΝΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΕ: Η εταιρεία διένυσε την πέμπτη διαχειριστική χρήση της αλλά την πρώτη χρήση πλήρους λειτουργείας της Αγοράς Μοδιάνο. Τον Δεκέμβριο της προηγούμενης χρήσης ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ξεκίνησε η λειτουργία της, προσφέροντας ένα food market concept νέας γενιάς. Ως εκ τούτου, τα οικονομικά αποτελέσματα της δεν είναι συγκρίσιμα με τα αποτελέσματα της προηγούμενης χρήσης δεδομένου ότι η χρήση 2023 αποτελεί και την 1η χρήση πλήρους λειτουργίας. Σημειώνεται ότι εντός της χρήσης την Αγορά Μοδιάνο επισκέφτηκαν περίπου 4 εκατ. άτομα ενώ παράλληλα η πληρότητα στα μισθωμένα καταστήματα της ανήλθε περίπου στο 69%.

Η εταιρεία για το 2024 έχει πρωταρχικό σκοπό να αυξήσει το ποσοστό πληρότητας των καταστημάτων στην Αγορά Μοδιάνο. Με στοχευμένες ενέργειες θα επιδιώξει τη διαμόρφωση ενός μείγματος καταστημάτων στο εμπορικό κέντρο το οποίο θα προσφέρει ποικιλία επιλογών στον καταναλωτή με σκοπό την αύξηση της επισκεψιμότητας του και της αύξηση του κύκλου εργασιών της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης:

FinTech: Σε φάση έντονης ανάπτυξης στην Ελλάδα – Οι κύριοι παράγοντες

Pyxis (Βαλέντιος Βαλεντής): Κέρδη 3,6 εκατ. δολαρίων στο γ’ τρίμηνο

Christian Louboutin: Ο παράδεισος του κορυφαίου σχεδιαστή απειλείται κι αυτός ανοίγει πόλεμο