«Χρυσωρυχείο» έχει αποδειχθεί το λεγόμενο «ελληνικό γιαούρτι» για τις επιχειρήσεις γαλακτοκομικών που δίνουν μάχη για να κερδίσουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ, με πρώτη και καλύτερη την αμερικανική Chobani του Τούρκου Hamdi Ulukaya – μια εταιρεία που, μεταξύ άλλων, το 2013, βρέθηκε αντιμέτωπη με τη ΦΑΓΕ στα βρετανικά δικαστήρια για την «ελληνικότητα» του στραγγιστού γιαουρτιού επί αγγλικού εδάφους.

Ωστόσο, η τουρκική γαλακτοβιομηχανία ήταν εκείνη που πυροδότησε τη φρενίτιδα με το ελληνικό (στραγγιστό) γιαούρτι στις ΗΠΑ, προκαλώντας να την ακολουθήσουν, στη μόδα αυτή, ακόμη και κολοσσοί της αγοράς, όπως η Dannon και η Yoplait.

Βλέποντας, όμως, τις πωλήσεις ελληνικού γιαουρτιού να μειώνονται το τελευταίο διάστημα, η Chobani αποφάσισε να καινοτομήσει και πάλι, ανασχεδιάζοντας το λογότυπο και τις συσκευασίες της, προκειμένου να αποκτήσουν τον πιο «καλλιτεχνικό» χαρακτήρα που φαίνεται να έχει πέραση στους millenials.

Επίσης, η εταιρεία λανσάρει μια νέα σειρά «ελληνικών» γιαουρτιών που περιέχουν μικρότερη ποσότητα φρούτων για να προσελκύσει τους καταναλωτές που προσπαθούν να περιορίσουν τη ζάχαρη.

Για να στηρίξει τις προσπάθειες αυτές, η Chobani σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες της στον τομέα του μάρκετινγκ κατά 35%, σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της εταιρείας Peter McGuinness.

Οπως τονίζει, στόχος της Chobani είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας, στην οποία η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση.

Επιπλέον, ο νέος σχεδιασμός σε επίπεδο συσκευασίας εκτιμάται ότι θα βοηθήσει την εταιρεία να επεκταθεί και σε άλλα τρόφιμα, πέραν του γιαουρτιού.

Οι ηγέτες της αμερικανικής αγοράς

Παρ’ όλο που η Chobani είναι το κορυφαίο brand στο γιαούρτι στην αμερικανική αγορά, market leader είναι η Danone, η οποία κατέχει συνολικό μερίδιο αγοράς, αν συνυπολογιστούν όλες οι επωνυμίες της, 37%, σύμφωνα με τη Euromonitor International.

Και οι στόχοι της εταιρείας είναι αντίστοιχοι εκείνων της Chobani.

«Σε γενικές γραμμές, θεωρούμε πως το γιαούρτι είναι ένα προϊόν που εξακολουθεί να έχει μικρότερη κατανάλωση στις ΗΠΑ σε σύγκριση με άλλες χώρες», ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου της Dannon, του αμερικανικού βραχίονα της γαλλικής Danone, Michael Neuwirth, διευκρινίζοντας ότι στόχος της εταιρείας είναι να αυξηθεί η κατανάλωση.

Να σημειωθεί ότι η Dannon, όπως και η ανταγωνιστική General Mills, κυκλοφόρησαν τα δικά τους «ελληνικά γιαούρτια» το 2010, χωρίς ωστόσο να γνωρίσουν την επιτυχία της Chobani.