• Business

    Ο Φουρλής γίνεται ο πρώτος licensee της Foot Locker στην Ευρώπη – H συμφωνία για 8 χώρες

    Δημήτρης Βαλαχής, CEO – Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος – Βαγγέλης Μπάτρης, Managing Director Intersport του ομίλου Fourlis


    Την υπογραφή της συμφωνίας αδειοδότησης για τη λειτουργία καταστημάτων του αμερικανικού κολοσσού αθλητικών Foot Locker σε 8 χώρες των Βαλκανίων ανακοίνωσε πριν από λίγη ώρα η Fourlis, στοχεύοντας σε επιπλέον τζίρο 250 εκατ. ευρώ.

    Δύο χρόνια μετά την πώληση της The Athlete’s Foot, ο εισηγμένος όμιλος επεκτείνει την παρουσία του στη λιανική αθλητικών ειδών, όπου μέχρι σήμερα έχει παρουσία μέσω του δικτύου της Intersport. Η συμφωνία αδειοδότησης υπογράφηκε χθες, 27 Αυγούστου, οπότε τέθηκε σε ισχύ, ενώ η διάρκεια της σύμβασης να υπολογίζεται σε περίπου μία δεκαετία. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Fourlis θα εξαγοράσει από την αμερικανική μητρική τα τρία καταστήματα Footlocker στην Ελλάδα (που λειτουργούν σε Ερμού, Τσιμισκή και The Mall Athens), όπως και τα τρία καταστήματα της εταιρείας στη Ρουμανία. Η εξαγορά αυτών θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2025 και θα ακολουθήσει η ανάπτυξη δικτύου της Footlocker σε οκτώ αγορές, αρχής γενομένης από την Ελλάδα, ενώ θα έχει προηγηθεί το άνοιγμα σημείων πώλησης στη γειτονική Βουλγαρία, πιθανόν εντός του 2024.

    Η συμφωνία αδειοδότησης ισχύει για την Ελλάδα, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και την Κύπρο, όπου η Fourlis έχει ήδη παρουσία μέσω των υπόλοιπων δραστηριοτήτων της, αλλά και για τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία και το Μαυροβούνιο, όπως εξήγησε ο επικεφαλής του κλάδου αθλητικών της Fourlis, Βαγγέλης Μπάτρης.

    Ο τζίρος της Fourlis από τη νέα δραστηριότητα εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 250 εκατομμύρια έως το 2029. Για την ανάπτυξη του δικτύου περίπου 120 καταστημάτων ο όμιλος θα επενδύσει περί τα 80 εκατομμύρια ευρώ σε ορίζοντα εξαετίας, ποσό που θα καλυφθεί κυρίως από τα λειτουργικά κέρδη της Foot Locker καθώς και από τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου. Επίσης, το περιθώριο EBITDA της νέας δραστηριότητας αναμένεται να διαμορφωθεί στο 9% – 10%. Να σημειωθεί πως ο τζίρος των τριών Footlockers στην Ελλάδα ανέρχεται σε σχεδόν 12 εκατομμύρια ευρώ.

    Το μέλλον της Intersport μετά τη συμφωνία με τη Foot Locker

    Ο ελληνικός όμιλος γίνεται ο πρώτος licensee του αμερικανικού κολοσσού στην Ευρώπη. Το πρώτο κατάστημα της Foot Locker ξεκίνησε τη λειτουργία του στην Καλιφόρνια, το 1974, ενώ το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα ανοίγει το 1989 στη Γερμανία. Η εταιρεία αθλητικών που έχει συνδέσει το brand της με την αγορά των sneakers διατηρεί 2.464 καταστήματα παγκοσμίως, εκ των οποίων 200 λειτουργούν υπό licensing agreement. Έχει παρουσία σε 26 χώρες και το 2023 πέτυχε τζίρο 8 δισ. δολαρίων. Πρόκειται για την τρίτη σε δημοφιλία μάρκα στην Αμερική και δραστηριοποιείται σε μία αγορά η αξία της οποίας υπολογίζεται από τη Euromonitor σε 80 δισ. δολάρια σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη. Στη νοτιοανατολική Ευρώπη, η αξία των αθλητικών φτάνει τα 3,5 δισ., ενώ ειδικά η κατηγορία των lifestyle αθλητικών αναπτύσσεται με ρυθμό 6,5% – 7%. Το 15% των κωδικών που εμπορεύεται η Footlocker διατίθεται αποκλειστικά στο δίκτυό της (στόχος είναι το ποσοστό αυτό να φτάσει το 25%), ενώ στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται τα πιο γνωστά brands όπως τα Nike, Adidas και New Balance.

    Διευκρινιστικά με τη δραστηριότητα της Intersport, o πρόεδρος του ομίλου Βασίλης Φουρλής ξεκαθάρισε πως τα δύο concepts του ομίλου θα αναπτύσσονται παράλληλα. Oι κύριες αγορές της Foot Locker, αυτές δηλαδή με τα περισσότερα καταστήματα θα είναι η Ελλάδα και η Ρουμανία, ενώ θα ανοίξουν σε prime τοποθεσίες στα βασικότερα malls και τους εμπορικότερους δρόμους. Σε αντίθεση, το 80% των καταστημάτων της Intersport τοποθετούνται σε περιφερειακές τοποθεσίες.

    Στόχος είναι το άνοιγμα 15 έως 20 καταστημάτων το πρώτο έτος. Στο πλαίσιο παροχής πολυκαναλικής εμπειρία στον καταναλωτή, η Fourlis προγραμματίζει τη λειτουργία eshop και στις 8 χώρες, σχεδιασμένο για να παρέχει premium εξυπηρέτηση πελατών. Επίσης, θα αξιοποιηθεί το αυτοματοποιημένο Κέντρο Εμπορικής Διαχείρισης Logistics του ομίλου στα Οινόφυτα για παράδοση παραγγελίας την επόμενη ημέρα, θα δρομολογηθούν οnline και offline δράσεις για τη σύνδεση των καταναλωτών με την κοινότητα της Foot Locker, τους «Strippers», ενώ θα αξιοποιηθεί η βάση δεδομένων των πελατών του ομίλου.

    Διαβάστε επίσης:

    JP Morgan: Αναβαθμίζει τις τιμές – στόχους για Eurobank, Εθνική και Πειραιώς



    ΣΧΟΛΙΑ