ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
“Το ντίζελ θα αναβιώσει σχετικά σύντομα επειδή όσοι οδήγησαν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα συνειδητοποιήσουν ότι επρόκειτο για ένα πολύ άνετο τρόπο οδήγησης” επισήμανε ο CEO της Volkswagen AG Matthias Mueller στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. “Μόλις η άποψη ότι οι πετρελαιοκινητήρες είναι φιλικοί προς το περιβάλλον κατασταλάξει στο μυαλό των ανθρώπων, τότε για μένα δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο.”
Τα σχόλια του Mueller μπορούν να χαρακτηριστούν τολμηρά, αν λάβουμε υπόψη ότι η Volkswagen έχει διαθέσει περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε προβλέψεις για την κάλυψη των προστίμων, των εκσυγχρονισμών και των νομικών δαπανών που δημιουργήθηκαν όταν έγινε γνωστό ότι η εταιρία χρησιμοποιεί συστήματα εκπομπών ντίζελ που δεν είναι σύμφωνα με τις δοκιμές ρύπανσης που πραγματοποιεί το κράτος. Η Γερμανία εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε απαγορεύσεις των οχημάτων ντίζελ από τις πόλεις και κάποιες κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Κίνας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, έχουν θεσπίσει πλάνο για τη σταδιακή κατάργηση της μηχανής εσωτερικής καύσης.
Οι γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν να παραμείνουν στο ντίζελ, το οποίο θεωρούν ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να ικανοποιηθούν οι κανονιστικές απαιτήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση για μείωση της παραγωγής του διοξειδίου του άνθρακα μέχρι να δημιουρηθεί μεγάλη ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Άλλες εταιρείες εγκαταλείπουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία: η Toyota Motor Corp. για παράδειγμα, θα απαλλαγεί από τις εκδόσεις diesel των αυτοκινήτων της φέτος, προσφέροντας μόνο δύο υβριδικά οχήματα και έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα στο επανασχεδιασμένο μοντέλο Auris.
Υψηλότεροι στόχοι
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην ΕΕ πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές του στόλου των αυτοκινήτων κατά μέσο όρο στα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο μέχρι το 2021. Η επίτευξη των στόχων αυτών έχει γίνει πιο δύσκολη καθώς η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα οχήματα – τα οποία εκπέμπουν περίπου 1/5 λιγότερο CO2 σε σύγκριση με ισοδύναμα βενζινοκίνητα οχήματα – έχει μειωθεί σημαντικά λόγω της ανησυχίας των καταναλωτών σχετικά με τις απαγορεύσεις οδήγησης στγοκέντρο της πόλης. Η Daimler AG, κατασκευαστής πολυτελών οχημάτων της Mercedes-Benz, δήλωσε ότι οι εκπομπές CO2 του στόλου της αυξήθηκαν πέρυσι, καθώς οι αγοραστές επέλεξαν μεγαλύτερα αυτοκίνητα.
Ενώ το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων πέφτει στην Ευρώπη καθώς οι αγοραστές στρέφονται σε άλλους κινητήρες, κυρίως βενζίνης, ο Mueller προβλέπει μια επιστροφή.
“Οι κανόνες του παιχνιδιού στην ΕΕ σε σχέση με την προστασία του κλίματος και τους στόχους εκπομπών για το CO2 είναι τόσο δύσκολοι που οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να κάνουν χωρίς ντίζελ”, δήλωσε.
Η υπόσχεση της VW
Η Volkswagen δεσμεύτηκε πέρυσι να δαπανήσει περισσότερα από 34 δισ. ευρώ μέχρι το 2022 για να αναπτύξει τεχνολογία ηλεκτρικής ενέργειας και αυτόνομης οδήγησης και σχεδιάζει να δημιουργήσει ηλεκτρικές εκδόσεις και των 300 αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων της που πωλούνται, μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας.
“Χρειαζόμαστε πετρέλαιο ντίζελ για να επιτύχουμε τους στόχους για το CO2”, δήλωσε ο Herbert Diess, στέλεχος της Volkswagen, μετά την παρουσίαση του ηλεκτροκίνητου I.D. Vizzion αυτοκινήτου που είναι σε θέση να οδηγήσει μέχρι 650 χιλιόμετρα (404 μίλια) με μια μόνο φόρτιση. “Τα ηλεκτρικά οχήματα σε πολλές περιπτώσεις δεν θα κρατήσουν τους οδηγούς τους ευτυχείς.”
Η Volkswagen δεν θα χάσει τους στόχους που έχει θέσει η ΕΕ, δήλωσε ο Mueller στους δημοσιογράφους.
“Αν υπάρχει λιγότερο ντίζελ, τότε η επίτευξη αυτού του στόχου γίνεται πιο δύσκολη”, δήλωσε.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κοινή δήλωση 6 κρατών: Η Ρωσία επιτίθεται συστηματικά στην ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφαλείας
- Coca Cola HBC: Αντλεί 500 εκατ. ευρώ μέσω του 8ετούς ομολόγου – Στο 3,125% το κουπόνι
- Πώς μοιράζεται η πίτα της αγοράς στη συνδρομητική τηλεόραση – mononewsTV
- Χρηματιστήριο: Σπάνε margin calls, μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά – Ο Πούτιν, ο Σαμαράς και ο MSCI