Η γρήγορη και κερδοφόρα  εκτέλεση των έργων που αναλαμβάνει, είναι το κεντρικό όραμα της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ,  με στόχο να μπορεί να κατασκευάζει ταυτόχρονα μεγάλο αριθμό έργων υποδομών με έμφαση στο περιθώριο κέρδους. “Προσπάθησα να φέρω επιχειρηματικότητα στην τεχνική δραστηριότητα της κατασκευής έργων, ώστε η δραστηριότητά μας να είναι αποδοτική, να μας εμπιστεύονται οι μέτοχοι και να είναι περήφανα τα στελέχη μας”, τόνισε χθες παρουσιάζοντας τους στόχους της εταιρείας, ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ Ντίνος Μπενρουμπή.

Όπως είπε, η εταιρεία επιδιώκει να εξασφαλίσει μερίδιο στην πίτα των 3,9 δισ. των 4 μεγάλων έργων που αναμένει η αγορά ως το 2025 και ειδικότερα, τα σιδηροδρομικά και οδικά έργα Θεσσαλίας, τα σιδηροδρομικά ανταγωνιστικού διαλόγου, την επέκταση του μετρό γραμμή 2, και τα ΣΔΙΤ έργα Μαυροβούνι-Έδεσσα-Δράμα-Αμφίπολη.

1

‘Εμφαση στα περιβαλλοντικά

Επίσης , τα περιβαλλοντικά έργα είναι μια αγορά στην οποία σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί η ΜΕΤΚΑ, διεκδικώντας το μερίδιό της από τον ΗΛΕΚΤΩΡ και την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που σήμερα κυριαρχούν σε αυτά και όπως είπε προσπαθεί να μπει σε αυτή την αγορά, με όπλο τη χρηματοοικονομική δύναμη της Metlen, την τεχνογνωσία και το έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό της. Ήδη διεκδικεί τέσσερα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 250 εκ. ευρώ, τα οποία είναι:

ΚΕΛ ΡΑΦΗΝΑΣ ΕΥΔΑΠ *88.775.840,32 €
ΟΕΔΑ ΥΔΡΑΣ ΕΔΣΝΑ *16.597.562,73 €
ΜΕΑ ΚΑΒΑΛΑΣ ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ *81.758.929,00 €
4ΜΕΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟΣ ΣΥΝ/ΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ 2ης Δ.Ε.ΝΑΙΤ/ΝΙΑΣ*63.183.790,20

Έργα σε εξέλιξη

 Ο κ. Μπενρουμπή, σημείωσε ότι ήδη η εταιρεία έχει αφήσει το στίγμα της ως αξιόπιστη και αποτελεσματική εταιρεία από τα έργα που έχει ήδη ολοκληρώσει όπως   τον αυτοκινητόδρομο Άκτωρ-Αμβρακία. Η εταιρεία έχει πάρει το δημόσιο έργο της Χαλκίδας, που είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί θα αλλάξει την Εύβοια, ακόμη δεν έχει ξεκινήσει λόγω προβλημάτων απαλλοτριώσεων, ενώ όπως είπε η αναβάθμιση του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης (Fly Over), αφού πέρασε από σαράντα κύματα, τώρα εκτελείται με ταχύτητα.

Στα σιδηροδρομικά έργα σημείωσε, “είναι ένας τομέας που τα πάμε καλά, έχουμε μια μαγιά καλή σημείωσε”. Η εταιρεία αναλαμβάνει την κατασκευή της υποδομής, της μόνιμης γραμμής, της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, των τηλεπικοινωνιών, της ηλεκτροκίνησης, των ηλεκτρομηχανολογικών έργων για τις εγκαταστάσεις των σηράγγων και των έργων γραμμής για σιδηροδρομικά έργα.

Ο κ. Μπενρουμπή έκανε αναφορά στο έργο Κιάτο – Ροδοδάφνη (715), που παραδόθηκε το 2023 με προϋπολογισμό  282 εκ. €, την ηλεκτροκίνηση Κιάτο – Ροδοδάφνη (ΤΕΡΝΑ 50% – ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ 50%), με περίοδο εκτέλεσης: 2022 – 2025, και προϋπολογισμό  68 εκ. €, το Ροδοδάφνη – Ρίο (ΤΕΡΝΑ 50% – ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ 50%), με περίοδο εκτέλεσης: 2022 – 2025, και προϋπολογισμό 141 εκ. € και τον προαστιακό  Δυτικής Αττικής, με περίοδο εκτέλεσης: 2023 – 2026, και προϋπολογισμό : 107 εκ. €.

Στις ψηφιοποιήσεις η ΜΕΤΚΑ είναι  ανάδοχος σε τρία έργα, προϋπολογισμού 192 εκ. ευρώ. Πρόκειται για τα:

Έργα Απαλλοτριώσεων ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ 50% – ΤΕΡΝΑ 50%, προϋπολογισμού 19.265.000,00 €, το έργο για το Υπουργείο Υγείας METKA (1/8) 95.000.000,00 € και το έργο για το Υπουργείο Δικαιοσύνης METKA (1/8) 78.349.772,81 €.

Στα μεγάλα κτιριακά συγκροτήματα, η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ κατασκευάζει όχι μόνο εντυπωσιακά κτίρια, αλλά και κτίρια που είναι ενεργειακά αποδοτικά, υγιή για τους ενοίκους τους και φιλικά προς το περιβάλλον με πιστοποιήσεις LEED. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα: Εμπορικό Κέντρο Riviera Galleria (Ελληνικό) με περίοδο εκτέλεσης: 2024 – 2026, και προϋπολογισμό : > 100 εκ. €, και το έργο για 17 Σχολεία Κεντρικής Μακεδονίας (ΣΔΙΤ), με περίοδο εκτέλεσης 2024 – 2026 και προϋπολογισμό 128 εκ. €.

Ο κ. Μπενρουμπή σχολίασε ότι τα δημόσια έργα και το Πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων έχουν κοντή ζωή πια  και αυτό που έχει μέλλον είναι τα έργα υποδομής, σιδηροδρομικά, λιμενικά και μεγάλα κτήρια, συμφωνίες τύπου ΣΔΙΤ.

Σε σχέση με το EBITDA επανάλαβε τις προβλέψεις  ότι το 2024 η MΕΤΚΑ θα έχει διπλάσιο EBITDA φέτος και πάλι διπλάσιο από το 2024,  το 2025  ενώ ο τζίρος της εταιρείας θα φτάσει το 1 δισ. το 2025. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρείας είναι σήμερα 1 δισ. που δημιουργήθηκε ουσιαστικά μέσα σε ένα χρόνο, και η εταιρεία κινείται δυναμικά ώστε να το αυξήσει, πάντα με έργα εκτελέσιμα και αποδοτικά στην κερδοφορία της.