Σε διεθνή διαιτησία με την American Eagle Outfitters έχει προσφύγει η διοίκηση της Notos Com μετά τη διακοπή της συνεργασίας με την αμερικανική εταιρεία στις αρχές του έτους.

Περί τα 6-7 εκατ. ευρώ θα μπουν στα ταμεία της Notos Com εφόσον δικαιωθεί από τη διαδικασία, σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία.

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, το ποσό αποζημίωσης που διεκδικεί η Notos προκύπτει από τον μέσο όρο των μικτών κερδών της τελευταίας πενταετίας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η διαδικασία εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Η εταιρεία κατείχε από το 2014 την αποκλειστική διάθεση στην Ελλάδα των ειδών νεανικής ένδυσης ανοίγοντας είτε αυτόνομα καταστήματα είτε corners εντός των πολυκαταστημάτων Notos.

Η τελευταία προσθήκη, πριν τη διακοπή της συνεργασίας και το κλείσιμο πλέον όλων των σημείων πώλησης, ήταν τον Ιούλιο της περασμένης χρονιάς, με ένα νέο κατάστημα outlet εντός του εκπτωτικού χωριού McArthur Glen.

Ολική επαναφορά της Notos

Πάντως η διακοπή της συνεργασίας με την American Eagle δεν επηρέασε τις επιδόσεις του εμπορικού ομίλου υπό τη διοίκηση του Μιχάλη Παπαέλληνα, που φαίνεται πως μετά το σχέδιο εξυγίανσης και την είσοδο του Σάμι Φάις ως στρατηγικό επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, έχει γυρίσει σελίδα.

Κάνοντας ολική επαναφορά με αύξηση πωλήσεων και νέες συνεργασίες, δραστική μείωση των δανείων και περιορισμό των ζημιών, η Notos κινείται φέτος με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης περιμένοντας EBITDA περί 16 εκατ. ευρώ.

Στην οικονομική χρήση που έληξε πέρυσι, ο τζίρος αυξήθηκε κατά 17,4% και διαμορφώθηκε στα 110 εκατ. ευρώ ενώ φέτος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 125 εκατ. ευρώ.

Στόχος η επιστροφή στην κερδοφορία

Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 11,3 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 13% σε σχέση με το 2021.

Τα αυξημένα κόστη ενέργειας, μεταφορών και μισθοδοσίας το 2022, μαζί με τα χρηματοοικονομικά κόστη του ομίλου επηρέασαν τα μικτά κέρδη, τα οποία ωστόσο αναπτύχθηκαν κατά 20%.

Στο bottom line του ισολογισμού ο όμιλος κατάφερε να περιορίσει τις ζημιές κατά 50% σε σχέση με το 2021, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 6 εκατ. ευρώ.

Στόχος της διοίκησης είναι η επιστροφή στην κερδοφορία και η ανάπτυξη του οικονομικού της αποτυπώματος στην αγορά.

Ο καθαρός δανεισμός (τραπεζικές υποχρεώσεις μείον διαθέσιμα) μειώθηκε δραστικά μετά την κεφαλαιοποίηση μέρους των δανείων (ποσού 140 εκ ευρώ περίπου) και διαμορφώθηκε στο ποσό 54,5 εκατ. ευρώ έναντι 190,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του 2022, η εταιρεία προχωρά και σε κινήσεις μείωσης εξόδων στο πλαίσιο των οποίων εξακολουθεί πάντα να πιέζει για μείωση των ενοικίων τόσο των πολυκαταστημάτων της όσο και των καταστημάτων λιανικής, ενώ αποχωρεί από καταστήματα όπου η μείωση των ενοικίων δεν είναι ικανοποιητική.

Όσον αφορά τους εργαζομένους, το 2022 απασχόλησε κατά μέσο όρο 1.225 άτομα κα υλοποίησε πρόγραμμα ομαλοποίησης των όρων απασχόλησης.

«Ομαλοποιήσαμε πλήρως την απασχόληση του προσωπικού μας στα κεντρικά και εργάζονται πλέον πλήρες 8ωρο και μόνο για μέρος των πωλητών των πολυκαταστημάτων και των καταστημάτων λιανικής διατηρούμε εργαζόμενους μερικής απασχόλησης ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε καταστήματος σε συνδυασμό με το τις ώρες λειτουργίας τους» σημειώνεται στην οικονομική έκθεση.

Διεθνείς συνεργασίες με ισχυρά brands

Η εταιρεία διαχειρίζεται 53 καταστήματα στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 42 είναι εταιρικά και 11 είναι καταστήματα τρίτων που λειτουργούν με το σύστημα της παρακαταθήκης.

Ο κλάδος καλλυντικών με την αποκλειστική αντιπροσώπευση ισχυρών διεθνών brands, όπως Dolce & Gabbana, αλλά και brands του οίκου L’Oreal με τη συνεργασία να διευρύνεται με άλλα δύο σήματα από το 2024, τη χονδρική διάθεση ειδών προσωπικής φροντίδας και καλλωπισμού επιλεκτικής διανομής αλλά και στον χώρο των γραφικών – βιβλιοχαρτοπωλείου η αποκλειστική διάθεση των ειδών Faber Castell, είχε τη μεγαλύτερη αύξηση (+20,7%).

Ο κλάδος ένδυσης και υπόδησης με δραστηριότητα σε χονδρικό και λιανικό εμπόριο, όπου διατηρεί συνεργασίες με οίκους, όπως Lacoste, Gant, Nautica και La Martina, καθώς και τις μάρκες Paul & Shark και Τhe Bostonians στην εγχώρια αγορά αυξήκε κατά 17,1%.

Σημαντική είναι και η ανάπτυξη στα πολυκαταστήματα – εκμεταλλεύεται τέσσερα φυσικά καταστήματα Notos (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Πειραιά – Καλαμάτα) και το e-shop notos.gr – με την αύξηση των πωλήσεων να ανέρχεται σε 15,3%.

Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των πολυκαταστημάτων, η εταιρεία προχώρησε σε σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με αναγνωρισμένους οίκους μόδας που θα ενταχθούν σταδιακά στα πολυκαταστήματα.

Ενδεικτικά Hugo, Boggi, Tsakiris Mallas, Bash, Kocca, Twinset, DKNY, KIKO Milano, κ.λ.π. ενώ επιπλέον η Notos εκμεταλλεύεται ένα κατάστημα (outlet) Notos στην Κηφισιά και ένα κατάστημα καλλυντικών (Perfume bar) επίσης στην Κηφισιά, στο κτήριο των γραφείων διοίκησης.

Διαβάστε επίσης:

To top 10 των εταιρειών με τις μεγαλύτερες μειώσεις τιμών στο ράφι

ΦΑΓΕ: Ανατιμήσεις, εκτόξευση τζίρου και πωλήσεων για την ελληνική γαλακτοβιομηχανία

Lidl Ελλάς: Επενδύει €120 εκατ. στην τριετία – Αυξάνει στα €1.000 μεικτά τον κατώτατο μισθό