Η Nissan και η Renault θα προχωρήσουν σε ανακοινώσεις τις επόμενες ημέρες σχετικά με την αναδιάρθρωση της συμμαχίας τους και έχουν ολοκληρώσει τη συμφωνία, μετά από 10 μήνες διαπραγματεύσεων, αναφέρει το reuters.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν μια συμφωνία πλαίσιο τον Φεβρουάριο και είχαν ως στόχο να ολοκληρώσουν τη συμφωνία τον Μάρτιο.

Σύμφωνα με το πλαίσιο, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα έπαιρνε έως και το 15% της νέας μονάδας ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, Ampere, ενώ η Renault θα μείωνε το 43% που κατέχει στη Nissan.

Ωστόσο, αυτό το χρονοδιάγραμμα δεν τηρήθηκε, καθώς ανώτερα στελέχη της Nissan και ορισμένοι διευθυντές αμφισβήτησαν τις λεπτομερείς διατάξεις της συμφωνίας, σχετικά με τα οφέλη και την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας της Nissan, ανέφερε το Reuters.

Η καθυστέρηση δείχνει πώς η τελευταία ένταση που υπήρξε από την πλευρά της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας περιέπλεξε την προσπάθεια να τεθεί η σχέση δεκαετιών που διατηρεί με την Renault σε πιο ισότιμη βάση.

Μετά την αναταραχή που προκάλεσε στην αυτοκινητοβιομηχανίας η αποπομπή του πρώην προέδρου Carlos Ghosn, τα στελέχη της Nissan προσπάθησαν να εξισορροπήσουν ξανά τη συμμαχία που εκείνος έχτισε.

Η Nissan προσπαθεί να εξασφαλίσει ένα χαμηλότερο ποσοστό δέσμευσης στη στρατηγική επένδυσή της στη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, Ampere, κάτω από τον μέγιστο στόχο του 15% που ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο, αναφέρουν πηγές.

Το μέγεθος του μεριδίου της εξακολουθεί να εξαρτάται από την αξία του Ampere, αλλά η Nissan είναι πιθανό να πάρει λιγότερο από το 10% της νέας μονάδας, σύμφωνα με το reuters.

Η ανακοίνωση αναμένεται τις επόμενες ημέρες.

«Η Nissan και η Renault συμμετέχουν σε εποικοδομητικές και συνεχείς διαπραγματεύσεις. Θα κάνουμε μια δήλωση εν ευθέτω χρόνω όταν συναφθούν οι συμφωνίες», ανέφερε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σε δήλωση της.

Η Renault αρνήθηκε να σχολιάσει.

Αναζήτηση επενδυτών

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δηλώσει ότι θέλει να εισάγει την Ampere στο χρηματιστήριο το πρώτο εξάμηνο του 2024. Πηγές ανέφεραν ότι η αξία της μονάδας θα μπορούσε να φτάσει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ (11,2 δισεκατομμύρια δολάρια).

Η Renault θέλει να προσελκύσει περισσότερους επενδυτές στην Ampere, δεδομένης της τεράστιας επένδυσης που απαιτείται για τα αυτοκίνητα επόμενης γενιάς.

Ο μικρότερος συνεργάτης της Nissan και της Renault, η Mitsubishi Motors, έχει επίσης δηλώσει ότι μπορεί να επενδύσει στην εταιρεία. Επίσης και ο αμερικανικός κολοσσός των τσιπ Qualcomm έχει ήδη δηλώσει ότι θα επενδύσει.

Ωστόσο, η πιθανότητα πρόσθετων συνεργατών έχει δημιουργήσει στη Nissan την ανάγκη προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας της σε οποιαδήποτε μελλοντική συνεργασία, ανέφερε το Reuters.

Διαβάστε ακόμη:

Renault-Nissan: Τι προβλέπει η συμφωνία ορόσημο για την αναμόρφωση της συμμαχίας των δύο εταιρειών

Nissan-Renault: Επένδυση 600 εκατ. δολαρίων για κατασκευή νέων μοντέλων

Renault: Κοινοπραξία με την κινεζική Zhejiang Geely αξίας 8,8 δισ. δολαρίων