ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H μετοχή της Nissan Motor σημείωσε άνοδο ρεκόρ την Τετάρτη μετά από τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγω για συγχώνευση της προβληματικής ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την Honda Motor.
Κίνηση που θα οδηγήσει στη δημιουργία μία μεγάλης εταιρείας που θα είναι πιο ανταγωνιστική και θα επενδύσει περισσότερο στην αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο τίτλος της Nissan εκτινάχθηκε κατά 23,7%, σημειώνοντας την καλύτερη ημερήσια απόδοση τουλάχιστον από το 1985, σύμφωνα με τα στοιχεία της Factset. Η Factset δεν διαθέτει αρχεία για την τιμή της μετοχής της εταιρείας πέραν του 1985.
Την ίδια ώρα, o τίτλος της Honda υποχώρησε κατά 3%.
Η Honda και η Nissan εξετάζουν το ενδεχόμενο να λειτουργήσουν υπό μια εταιρεία συμμετοχών και σύντομα θα υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Nikkei. Σχεδιάζουν επίσης να εντάξουν τη Mitsubishi Motors, στην οποία η Nissan είναι ο κύριος μέτοχος με ποσοστό 24%, κάτω από την εταιρεία χαρτοφυλακίου, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Τον Νοέμβριο, η Nissan είχε δημοσιεύσει υποτονικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο και μείωσε τις προβλέψεις της για τα έσοδα και τις λειτουργικές προοπτικές της για το σύνολο του έτους. Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και τη μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας κατά το ένα πέμπτο εν μέσω έντονου ανταγωνισμού στις μεγάλες αγορές της.
Ο Joe McCabe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AutoForecast Solutions, δήλωσε στο CNBC την Τετάρτη ότι η Nissan χρειάζεται μια «αναζωογόνηση» αφού η σχέση της με τη Renault πήρε την κάτω βόλτα.
Σε ανακοίνωσή της, η Nissan δήλωσε ότι οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης ότι «εξετάζει το ενδεχόμενο μιας επιχειρηματικής ενοποίησης» με τη Honda δεν βασίζονται σε ανακοίνωση της ίδιας. Επισήμανε ότι εξετάζει διάφορες δυνατότητες για μελλοντική συνεργασία με τη Honda και τη Mitsubishi Motors, αλλά δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις. Η μετοχή της Mitsubishi Motors έκλεισε με άνοδο 19,7%.
Ο Vivek Vaidya, στέλεχος της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων Frost & Sullivan, δήλωσε ότι η συγχώνευση, εάν υλοποιηθεί, θα επιτρέψει και στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες «να αποκτήσουν πρόσβαση στην τεχνολογία, να μετριάσουν τους κινδύνους καινοτομίας και να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας».
Η νέα οντότητα, επεσήμανε, θα διαθέτει τεχνογνωσία όχι μόνο στα παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), αλλά και στα υβριδικά, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και τα οχήματα υδρογόνου.
Η επιχείρηση Nissan-Honda-Mitsubishi θα ισοδυναμούσε με περισσότερες από 8 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων ετησίως, σύμφωνα με το Nikkei. Αυτό θα τοποθετούσε την εταιρεία μεταξύ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου, αλλά θα παρέμενε κάτω από τον άλλο ιαπωνικό κολοσσό, την Toyota Motor, με 11,2 εκατομμύρια το 2023, καθώς και τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η οποία πέρυσι ανακοίνωσε πωλήσεις 9,2 εκατομμυρίων οχημάτων.
Διαβάστε επίσης:
Credit Agricole: Νέος CEO ο τραπεζικός βετεράνος Olivier Gavalda
Τσικαλάκης (ΠΝΟ): Βολές για τη ναυτική εκπαίδευση και για τα δικαιώματα των ναυτικών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ταξί: Διετής παράταση στις προθεσμίες με τα όρια ηλικίας απόσυρσης στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- ΤτΕ: Αυξημένο πρωτογενές πλεόνασμα στα 7,5 δισ. ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό
- ΙΕΑ: Ρεκόρ θα σημειώνει η παγκόσμια ζήτηση για άνθρακα έως το 2027
- Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών για ΣτΕ: Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και αδυναμία πρόσβασης στις αποφάσεις