ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Nissan Motor προειδοποίησε ότι θα καταγράψει καθαρή ζημία έως και 750 δισεκατομμυρίων γιεν (5,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο – ένα ετήσιο έλλειμμα ρεκόρ – καθώς οι δαπάνες αναδιάρθρωσης επιβαρύνουν την προβληματική ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Με μια γερασμένη γκάμα, η Nissan κάνει εκπτώσεις στα αυτοκίνητά της προκειμένου να αποφύγει τη δημιουργία αποθεμάτων, διαβρώνοντας τα κέρδη. Οι αναλυτές προέβλεπαν κατά μέσο όρο ζημίες ύψους 112 δισ. γεν, οι οποίες από μόνες τους ήταν χειρότερες από τις προηγούμενες προβλέψεις της Nissan για έλλειμμα 80 δισ. γεν.
Τα ακόμη πιο αδύναμα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα θα ασκήσουν αυξανόμενη πίεση στη Nissan να βρει άλλη σανίδα σωτηρίας μετά την επίσημη λήξη των προσπαθειών για συνένωση με τη Honda νωρίτερα φέτος. Αυτό οδήγησε στην απομάκρυνση του διευθύνοντος συμβούλου Makoto Uchida, ο οποίος δήλωσε ότι θα είναι «δύσκολο να επιβιώσει» χωρίς κάποιου είδους συνεργασία.
Ενώ η Nissan αύξησε ελαφρώς την πρόβλεψή της για τις πωλήσεις αργά την Πέμπτη, η εταιρεία προειδοποίησε ότι η καθαρή ζημία της θα μπορούσε να ανέλθει σε 700 έως 750 δισεκατομμύρια γιεν. «Αυτό οφείλεται κυρίως στις αλλαγές στο ανταγωνιστικό περιβάλλον και στην επιδείνωση των επιδόσεων των πωλήσεων», δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Nissan «επιτέλους παραδέχεται το αναπόφευκτο, οπότε αυτό είναι καλό», δήλωσε ο αναλυτής της Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida. «Η αγορά ανέμενε ήδη μεγαλύτερες απώλειες». Ο Yoshida πρόσθεσε ότι ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία καταμετρά τις απώλειές της για να κάνει μια νέα αρχή, αυτό «δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το μέλλον είναι λαμπρό».
Οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας παραπαίουν στις ΗΠΑ και την Κίνα, ενώ αντιμετωπίζει υποχρεώσεις χρέους ύψους 5,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το επόμενο έτος. Η Nissan δεν διαθέτει υβριδικά αυτοκίνητα για να προσφέρει στους πελάτες της σε βασικές αγορές και έχει εμπλακεί σε διοικητικές αναταραχές και εσωτερικές διαμάχες από τότε που ο πρώην πρόεδρος Carlos Ghosn συνελήφθη και απομακρύνθηκε το 2018.
Ο 58χρονος Ουτσίντα παραιτήθηκε τον περασμένο μήνα για να αναλάβει την ευθύνη για την επιδείνωση της τύχης της Nissan και αντικαταστάθηκε από τον Ιβάν Εσπινόσα, ο οποίος προηγουμένως κατείχε τον τίτλο του επικεφαλής σχεδιασμού για έναν χρόνο.
Ο Espinosa, 46 ετών, αντιμετωπίζει το αξιοζήλευτο καθήκον να αντιστρέψει την τύχη της Nissan, να ανανεώσει την ξεπερασμένη γκάμα της και να βρει νέους επιχειρηματικούς εταίρους. Θα πρέπει επίσης να διαχειριστεί την αναστάτωση που προκάλεσαν οι σαρωτικοί δασμοί 25% του Ντόναλντ Τραμπ στα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά που εισάγονται στις ΗΠΑ.
Οι μετοχές της Nissan έχουν υποστεί πλήγμα φέτος, σημειώνοντας πτώση 31% μετά από πτώση 13% το 2024.
Τα λειτουργικά έσοδα αναμένεται τώρα να είναι 85 δισ. γεν, από προηγούμενη πρόβλεψη 120 δισ. γεν, δήλωσε η Nissan. Οι καθαρές πωλήσεις είναι πιθανό να διαμορφωθούν στα ¥12,6 τρισεκατομμύρια αντί για ¥12,5 τρισεκατομμύρια, σύμφωνα με την εταιρεία.
Διαβάστε επίσης
Μεγάλη ανατροπή στην Cosmote – Αυτό είναι το νέο όνομα της εταιρείας
PepsiCo: Αναθεωρεί επί τα χείρω τις εκτιμήσεις για τα ετήσια κέρδη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- DeepSeek: Μεταβίβασε δεδομένα χρηστών σε κινεζική εταιρεία, σύμφωνα με την αρμόδια ρυθμιστική αρχή της Σεούλ
- Ο Πειραιάς υποδέχεται τον εμβληματικό αγώνα δρόμου
- Ανάλυση BBC: Αυτά είναι τα ισχυρά 5 όπλα της Κίνας ενάντια στις πιέσεις και στους δασμούς του Τραμπ
- Αυτό είναι το «μυστικό» δώρο του Πούτιν στον Τραμπ
