Εντός του πρώτου δεκαημέρου του Οκτωβρίου και πιο συγκεκριμένα στις 8 του μήνα, τοποθέτησε ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος, την παράδοση της Αττικής Οδού στο νέο παραχωρησιούχο που είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το παραπάνω αναφέρθηκε την Παρασκευή 12 Απριλίου κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο 9ο Φόρουμ των Δελφών, και όπως φαίνεται ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την 25ετη παραχώρηση του σημαντικού οδικού άξονα προχωρά χωρίς εμπόδια και παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος.

Αυτό συμβαίνει καθώς οι προσφυγές του σχήματος Vinci-Mytilineos προς την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και το ΣτΕ έχουν απορριφθεί με αποτέλεσμα τα όποια νομικά κωλύματα να έχουν παρακαμφθεί, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζει τη διαδικασία ώστε να αποστείλει τη σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Το επόμενο βήμα είναι αυτή να υπογραφεί και να κυρωθεί ως νόμος του κράτους από τη Βουλή, να γίνει το οικονομικό κλείσιμο (σ.σ. η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έδωσε την προσφορά ρεκόρ των 3,27 δισ. Ευρώ) και στη συνέχεια να ξεκινήσει η 25ετής περίοδος παραχώρησης.

Υπενθυμίζεται ότι προς το παρόν την παραχώρηση τη διαχειρίζεται ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος που είναι η κοινοπραξία Ελλάκτωρ-ΑΒΑΞ-Egis και η διάρκεια της λήγει το φθινόπωρο του 2024.

Ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό

Ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2022 και ολοκληρώθηκε το Σεπτέμβριο του 2023 μαγνητίζοντας τους ισχυρούς εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους αλλά και διεθνή funds.

Τα αρχικά ενδιαφερόμενα σχήματα ήταν οκτώ και ήταν τα εξής:

1) ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.

2) GRUPPO FININC – INC SpA

3) Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.»

4) Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»

5) Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»

6) Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»

7) Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD»

8) Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS»

 

Εν τέλει οι τελικοί μνηστήρες του διαγωνισμού όπως ανακοινώθηκαν ήταν οι κάτωθι:

ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E.

MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD

VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.

Το Σεπτέμβριο γνωστοποιήθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε δώσει την καλύτερη προσφορά με το ποσό των 3,27 δισ. Ευρώ, ενώ η ελληνογαλλική συμμαχία των Vinci – Mytilneos βρέθηκε πολύ κοντά με το να οδηγήσει το διαγωνισμό σε δεύτερο γύρο, καθώς είχε προσφέρει το ποσό των 3,106 δισ. Ευρώ που υπολειπόταν ελάχιστα (σ.σ. 600 χιλιάδες ευρώ) από το όριο της διαφοράς του 5% από την καλύτερη προσφορά που ήταν το όριο του ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή βελτιωτικών προσφορών.

Διαβάστε επίσης:

ΤΑΙΠΕΔ: Θέμα ημερών ο διαγωνισμός για το logistics center στη Φυλή

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Κλείνει και τα δύο μέτωπα στις παραχωρήσεις με την επικράτηση σε ΒΟΑΚ και την Αττική Οδό

Αττική Οδός: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Mytilineos – VINCI