Σήμερα το μεσημέρι ο νέος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας με τον υφυπουργό υποδομών Νίκο Ταχιάο, προς αποκατάσταση του θορύβου που έχουν προκαλέσει οι εξελίξεις στο μέτωπο της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας, μετά και τα δημοσιεύματα που ήθελαν να διανοίγεται λάθος σήραγγα στο πεδίο, πραγματοποίησαν αυτοψία στο εργοτάξιο της σήραγγας στη γραμμή 4 στην Κατεχάκη, έργο που εκτελεί η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.

Όπως δήλωσε ο Υπουργός κ. Δήμας, τα θέματα του μετρό είναι σύνθετα και πολύπλοκα διαψεύδοντας τα δημοσιεύματα που ισχυρίζονται ότι υπάρχει λάθος στη χάραξη. «Δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας, κάτι που διαβεβαιώνει τόσο ο ανάδοχος και οι επιβλέποντες αλλά και η αυτοψία».

1

Στο επίκεντρο μεθοδολογικά ζητήματα

Δεν απέκλεισε όμως ζητήματα μεθοδολογικά στη διεξαγωγή του έργου καθώς όπως είπε, «μπορεί να υπάρχουν ζητήματα όσον αφορά τη μεθοδολογία, ωστόσο δόθηκε παραπάνω δημοσιότητα από αυτή που έπρεπε. Σε κάθε περίπτωση παρακολουθούμε στενά όλα τα έργα που γίνονται στη χώρα και θα διασφαλίζουμε την ομαλή εκτέλεση ενός τόσο σημαντικού έργου, όπως είναι η γραμμή 4 του Μετρό».

Ειδικότερα όπως εξήγησαν οι αρμόδιοι, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός πως οι εργασίες δεν εκτελέστηκαν με τη μεθοδολογία που προβλέπει διάνοιξη σε κάθε 10 μέτρα, ώστε να εξασφαλίζονται τα προβλεπόμενα τεχνικά μέτρα για να υπάρχει ασφάλεια. Αντίθετα η κοινοπραξία προχώρησε σε απευθείας διάνοιξη για 160 μέτρα χωρίς να προβλέπονται οι παραπάνω όροι.

Στο κάδρο οι κυρώσεις

Όπως εξήγησε ο κ. Ταχιάος, ο ανάδοχος της κατασκευής είχε υποβάλλει μια μελέτη και προέβλεπε μια μεθοδολογία που θα έπρεπε να ανοίγει αυτή τη σήραγγα σε βήματα των δέκα μέτρων.

Όπως περιέγραψε όμως χαρακτηριστικά ολοκληρώνοντας την αυτοψία στο σημείο, η εταιρεία προχώρησε στη διάνοιξη μεγαλύτερου μέρους της κυκλικής σήραγγας που αναλογεί σε ένα μήκος 160 μέτρων, αλλάζοντας έτσι τη μεθοδολογία του, χωρίς την προβλεπόμενη τροποποίηση μελέτης.

Όπως είπε, το ζήτημα θα διερευνηθεί και κυρίως θα εξεταστεί το γιατί καθυστέρησε να εντοπιστεί το ζήτημα με τη σήραγγα στη γραμμή 4, συνθήκη που θα διερευνήσει η Ελληνικό Μετρό με τις διαδικασίες της, ενώ όπως δήλωσε δεν αποκλείεται να υπάρξουν και κυρώσεις.

Επιπλέον, ο κ. Ταχιάος εξήγησε δεν υπάρχει αδέσποτη σήραγγα καθώς η εν λόγω διάνοιξη προβλέπεται από την μελέτη και πρακτικά δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα. Το εν λόγω τούνελ θα λειτουργήσει ως αμαξοστάσιο για τη συντήρηση της γραμμής 4, αυτή η σήραγγα θα συναντηθεί με τη σήραγγα στη Κατεχάκη, σήραγγα που κατασκευάζεται με τον μετροπόντικα.

Η πλευρά των κατασκευαστών

Στη συνέχεια εκπρόσωπος της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM που εκτελεί το έργο βεβαίωσε πως δεν υπάρχει καμία γεωμετρική παρέκκλιση από την εγκεκριμένη χάραξη. Προφανώς και η σήραγγα κατασκευάζεται στην προβλεπόμενη από τη μελέτη θέση.

Συγκεκριμένα ο Νίκος Μιτζάλης εκπροσωπώντας τον ανάδοχο κατασκευαστή ΑΒΑΞ, επισήμανε πως η σήραγγα είναι στο σωστό σημείο και δεν υπάρχει καμία γεωμετρική παρέκκλιση, «εφαρμόζουμε τη μεθοδολογία κατά τη συνήθη πρακτική και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για την ασφάλεια, δεν υπάρχει ζήτημα καθίζησης όποια καθίζηση έχει παρατηρηθεί είναι κάτω από το μισό του προβλεπόμενου ορίου» είπε χαρακτηριστικά.

Όπως διευκρίνισε η μεθοδολογία δεν αλλάζει, «εφαρμόζουμε μια μεθοδολογία εντός της προβλεπόμενης μελέτης που ισχύει, με έναν άλλο τρόπο, ένα άλλο βήμα. Ουσιαστικά δεν αλλάζει η μελέτη και συνεχίζουμε τηρώντας την μελέτη».

Προσθέτοντας πως, «με βάση το χρονοδιάγραμμα πολλές φορές υπάρχει η ανάγκη να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και για αυτό και σε αυτή την περίπτωση μπορούσαμε να το εφαρμόσουμε».

Σε ό,τι αφορά τις εργασίες εκσκαφής, επισημαίνεται από την πλευρά της εταιρείας ότι αυτές εκτελούνται εξαρχής κατά τη συνήθη πρακτική, με απόλυτη προσήλωση στην ασφάλεια και με γνώμονα την τεχνική αρτιότητα. Η μεθοδολογία κατασκευής είναι σύμφωνη με τις διεθνείς προδιαγραφές και στο πλαίσιο της εγκεκριμένης μελέτης.

Κατά τη συστηματική παρακολούθηση των επιφανειακών καθιζήσεων έχει διαπιστωθεί ότι αυτές είναι σε τιμές πολύ χαμηλότερες των επιτρεπόμενων ορίων.

Συνεχίζουμε την εκτέλεση του μεγαλύτερου δημόσιου έργου στην Ελλάδα, με αίσθημα περηφάνιας για την προσπάθεια των εργαζομένων μας και με γνώμονα την ασφάλεια και την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση του έργου.

Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος

Διαβάστε επίσης:

United Maritime (Σταμάτης Τσαντάνης): Καθαρά έσοδα στα 45,4 εκατ. δολάρια για το 2024

Γκίκας Χαρδούβελης: Η απάντηση της ΕΕ στις ΗΠΑ πρέπει να είναι περισσότερη Ευρώπη

ΕΠΟ: Αγοράζει την Παιανία για την Εθνική Ελλάδας από τον Γιώργο Βαρδινογιάννη – Στα 20 εκατ. η συμφωνία