Μια χρονιά προκλήσεων ολοκλήρωσε το 2021 η ΑΒ Βασιλόπουλος, στην οικονομική χρήση της οποίας εμφάνισε μείωση πωλήσεων και προσωπικού, αλλά και αύξηση κερδοφορίας σε όλες τις γραμμές.

Η εταιρεία, ως γνωστόν, προχωρά στον μετασχηματισμό της, έχοντας εξάλλου προσφάτως αλλάξει και την ανώτατη διοικητική ομάδα.

Ο νέος επικεφαλής της, Νίκος Λαβίδας, ερωτηθείς από το mononews.gr για τη μείωση προσωπικού ανέφερε ότι υπάρχουν ανακατατάξεις που αφορούν στο στελεχιακό δυναμικό και σχετίζονται με την αναδιοργάνωση του ομίλου.

«Σε καμμία περίπτωση η μείωση προσωπικού δεν σχετίζεται με τους εργαζόμενους στα καταστήματα».

Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία στην τρέχουσα χρήση αποφάσισε, προκειμένου να υποστηρίξει τους εργαζόμενούς της, να προχωρήσει σε έκτακτη διανομή 150 ευρώ σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, όπως είπε ο κ. Λαβίδας στο mononews.gr.

Ο αριθμός του προσωπικού της, μειώθηκε πέρυσι κατά 3,97% ή 612 άτομα στους 14.774 εργαζόμενους.

Πέρυσι οι πωλήσεις της αλυσίδας μειώθηκαν κατά 2,69% στα 1,966 δισ. ευρώ όταν το σύνολο της αγοράς ενισχύθηκε πέρυσι κατά 1,3%.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας, η μείωση οφείλεται στο γεγονός ότι το 2020 λόγω της πανδημίας είχε σημειωθεί αύξηση της κατ’ οίκον κατανάλωσης που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη.

Επιπλέον, οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του καλαθιού αγορών τους.

Τα λειτουργικά της κέρδη αυξήθηκαν στα 66,727 εκατ. ευρώ από 65,268 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν στα 42,972 εκατ. ευρώ έναντι 39,014 ευρώ ενώ τα κέρδη χρήσεως ξεπέρασαν τα 30,728 εκατ. ευρώ από 28,298 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 8,59%.

Οι επενδύσεις της διαμορφώθηκαν στα 73,6 εκατ. ευρώ για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων της, έθεσε σε λειτουργία 4 νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 46 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchise), αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό του δικτύου των καταστημάτων της κατά 9% σε σχέση με το 2020.

Στο τέλος του 2021, το δίκτυο πωλήσεων της αριθμούσε 592 καταστήματα από τα οποία 314 ήταν εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 264 ανήκαν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.

Εφέτος η αλυσίδα προχωρά σε επενδύσεις 60-70 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν σε νέα καταστήματα και ανακαινίσεις, επέκταση των νέων concept και αναβάθμιση των λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων, όπως και των αποθηκών.

Διαβάστε επίσης:

ΑΒ Βασιλόπουλος: Βγαίνει επιθετικά ο Νίκος Λαβίδας με εξαγορές