ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία SWOT Hospitality σε τράπεζες, servicers δανείων και πάσης φύσεως επενδυτές, καθώς και για το παρόν και το μέλλον του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μιλάει αποκλειστικά στο mononews.gr ο Managing Partner και ένας από τους βασικούς μετόχους της εταιρείας, Νίκος Κωνσταντινίδης.
Η SWOT που ιδρύθηκε το 2013 από το Γιώργο Κωνσταντινίδη, με κύριους μετόχους σήμερα τον Γιώργο Κωνσταντινίδη, τον Στέλιο Κουτσιβίτη, Πάνο Κωνσταντινίδη και Νίκο Κωνσταντινίδη δραστηριοποιείται στον τομέα της διαχείρισης ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς και την παροχή υπηρεσιών σε όσους θέλουν να προχωρήσουν σε ξενοδοχειακές επενδύσεις στη χώρα μας.
«Μιλάμε με όλη την επενδυτική αλυσίδα και παρέχουμε υπηρεσίες από το Α έως το Ω»
Αυτό σημαίνει πως η εταιρεία βρίσκεται σε επαφή με τις τράπεζες, τους διαχειριστές δανείων, τους επενδυτές και τους ξενοδόχους. Εν ολίγοις, συμμετέχει σε κάθε βήμα από τη σύλληψη της ιδέας έως και την υλοποίηση της επένδυσης.
Συγκεκριμένα ο Νίκος Κωνσταντινίδης αναφέρει:
«Παρέχουμε συμβουλευτικές υπηρεσίες από το Α έως το Ω όσον αφορά τη υλοποίηση ενός επιχειρηματικού πλάνου για την κατασκευή ή την εξαγορά ξενοδοχειακών μονάδων και βιλών.
Πολλές φορές οι τράπεζες έρχονται σε επαφή μαζί μας ώστε να αξιολογήσουμε τα ακίνητα, δηλαδή τα ξενοδοχεία, που έχουν λάβει ως ενέχυρα (collaterals) για μη εξυπηρετούμενα δάνεια».
Και προσθέτει:
«Όσον αφορά τους servicers δανείων, δηλαδή αυτούς που διαχειρίζονται τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, τους βοηθάμε στην κατανόηση της «κρυμμένης αξίας» που βρίσκεται μέσα στις ξενοδοχειακές μονάδες που αποκτούν. Σε αυτή την περίπτωση τους φέρνουμε σε επαφή με ενδιαφερόμενους επενδυτές, θεσμικούς και ιδιώτες, οι οποίοι αναζητούν εκτάσεις ή έτοιμα ξενοδοχεία στην Ελλάδα.
Με τη σειρά τους οι επενδυτές, απευθύνονται στη SWOT, ζητώντας υποστήριξη στη δημιουργία ενός business plan. Η εταιρεία τους βοηθάει από το πρώτο έως και το τελευταίο βήμα της επένδυσης. Αναλαμβάνουμε τα πάντα, ακόμα και την εύρεση χρηματοδότησης, προτείνουμε την κατηγορία του ξενοδοχείου, τους φέρνουμε σε επαφή με κατασκευαστές και διεθνή ξενοδοχειακά brands, και στη συνέχεια αναλαμβάνουμε τη διαχείριση του ξενοδοχείου, καθώς και την ενδεχόμενη πώλησή του εφόσον κλείσει ο επενδυτικός κύκλος».
Οι υπηρεσίες που παρέχει η SWOT
Η SWOT συμμετέχει σε κάθε βήμα μιας επένδυσης και μιλά με κάθε key player παρέχοντας κατά κύριο λόγο τέσσερεις υπηρεσίες, οι οποίες έχουν να κάνουν με υφιστάμενα ξενοδοχεία ή με εκτάσεις στις οποίες θα αναπτυχθούν ξενοδοχειακές μονάδες. Αυτές, φυσικά, απευθύνονται κάθε φορά σε διαφορετικό key player.
Η πρώτη υπηρεσία είναι η μελέτη βιωσιμότητας, η οποία αφορά τις εκτάσεις γης. Αυτή απευθύνεται κατά κύριο λόγο στον επενδυτή, ο οποίος μπορεί να είναι fund ή ιδιώτης και στον developer.
Ακολουθεί η δημιουργία του επιχειρηματικού πλάνου, το οποίο απευθύνεται σε όλους τους key players. Όσον αφορά τις τράπεζες η SWOT προτείνει τους τρόπους διαχείρισης των ξενοδοχειακών collaterals, ενώ για τους servicers η εταιρεία προτείνει τη δημιουργία ενός «πακέτου» που θα είναι πιο ελκυστικό όταν θα βγει προς πώληση προς τους επενδυτές.
Από την άλλη, όσον αφορά την πλευρά του αγοραστή, δηλαδή του επενδυτή, η SWOT αναλαμβάνει κάθε βήμα από τη σύλληψης της επιχειρηματικής πρότασης έως και την επιτυχή υλοποίηση και λειτουργίας της μονάδας.
Η επόμενη υπηρεσία αφορά στις αποτιμήσεις που και αυτές απευθύνονται σε όλους τους εμπλεκόμενους. Αυτές χωρίζονται σε δύο είδη με το πρώτο να είναι το «As Is», δηλαδή την αξία της μονάδας στην παρούσα κατάσταση, και το δεύτερο είναι το As If Developed, το οποίο περιλαμβάνει το αποτέλεσμα της επένδυσης.
Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο βήμα της αποτίμησης έχει να κάνει με το Reposition και το Rebranding του υπό κατασκευή ή υπό ανάπτυξη ξενοδοχείου. Περιλαμβάνει, δε, και το ύψος του επενδυτικού κεφαλαίου που θα χρειαστεί για την αναδιαμόρφωση ή την ανακαίνιση της ξενοδοχειακής μονάδας.
Η τέταρτη υπηρεσία είναι το asset management, το οποίο αφορά στη λειτουργία και τη διαχείριση του ξενοδοχείου για το οποίο η εταιρεία μπορεί να κάνει προτάσεις στον επενδυτή και να αναλάβει την υλοποίησή τους εξ ολοκλήρου.
Ποιο επενδυτές προτιμούν την Ελλάδα – Τι θα αλλάξει στα ελληνικά ξενοδοχεία στα επόμενα χρόνια
Ο Νίκος Κωνσταντινίδης επισημαίνει πως η χώρα μας έχει γίνει στόχος από διεθνή funds και κυρίως οι σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί. Γεγονός το οποίο θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι ξενοδοχειακές επενδύσεις ξεχωρίζοντας πλέον το ρόλο του developer-ιδιοκτήτη από αυτό του διαχειριστή.
Επί τούτου ο Νίκος Κωνσταντινίδης τονίζει:
«Τα Funds με τα οποία μιλάμε και δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την αγορά ή ανάπτυξη ξενοδοχεία στην Ελλάδα βρίσκονται κατά κύριο λόγο στις ΗΠΑ, την Αγγλία, το Ισραήλ και τη Γαλλία. Αυτά κατά κύριο λόγο αναζητούν γη ή ακίνητα στη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα, την Κρήτη, τη Χαλκιδική και την Αθήνα.
Για τα funds αυτά η SWOT προσελκύει και διεθνή brands, τα οποία παρατηρείται πως έχουν προς το παρόν χαμηλά επίπεδα διείσδυσης στο ελληνικό τουριστικό προϊόν»
Σχετικά με την παρούσα κατάσταση στα ελληνικά ξενοδοχεία προσθέτει:
«Τα κύρια χαρακτηριστικά του ξενοδοχειακού κλάδου στη χώρα μας είναι αφενός το γεγονός ότι το 90% των ξενοδοχείων λειτουργούν κατά τη θερινή περίοδο, και αφετέρου το ότι τα περισσότερα ανήκουν σε οικογένειες, οι οποίες έχουν και τη διαχείρισή τους.
Παρατηρείται δε και χαμηλή διείσδυση των διεθνών brands και πιστεύω πως θα γίνουν κάποιες δομικές αλλαγές που μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερους βαθμούς διείσδυσης των international brands και σε εξασφάλιση οικονομιών κλίμακας μέσω μεγαλύτερης συγκέντρωσης του κλάδου.
Πιστεύω πως στο μέλλον η μεγαλύτερη συγκέντρωση ξενοδοχείων, όχι αναγκαστικά μόνο σε ξένα Funds αλλά και σε Έλληνες επενδυτές, ενώ και η παρουσία των ξένων brands θα αυξηθεί. Εν ολίγοις, υπάρχουν αρκετά ξενοδοχεία που θα αλλάξουν χέρια τα επόμενα χρόνια.
Αυτό σημαίνει πως πλέον θα υπάρχει ξεχωριστός ρόλος μεταξύ του ιδιοκτήτη και του διαχειριστή της ξενοδοχειακής μονάδας, γεγονός και το οποίο θα οδηγήσει στην αναζήτηση εξωτερικού operation, επομένως στην άνθιση του κλάδου και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Καθώς οι ιδιοκτήτες θα έχουν αποδεσμευτεί από τα δεσμά της διαχείρισης, θα έχουν περισσότερο χρόνο, ενέργεια και κεφάλαιο ώστε να προχωρήσουν σε νέα επενδυτικά βήματα με αποτέλεσμα να βλέπουμε περισσότερα deals στον τουριστικό κλάδο.
Οι ισχυρές συνεργασίες
Σημειώνεται πως η εταιρεία κατά τη σχεδόν δεκαετή λειτουργία της έχει σημαντικό track record όσον αφορά τους πελάτες στους οποίους παρέχει υπηρεσίες. Σχετικά με τις τράπεζες έχει συνεργαστεί με την Alpha Bank, την τράπεζα Πειραιώς, την Attica Bank και την Εθνική Τράπεζα.
Πιο συγκεκριμένα, η SWOT έχει συνεργαστεί με την Alpha Bank για την παροχή υπηρεσιών σε ένα portfolio 135 ξενοδοχειακών μονάδων, με την τράπεζα Πειραιώς για 183 ξενοδοχεία με την Attica Bank για την τιτλοποίηση ενός χαρτοφυλακίου δανείων αξίας 1,2 δισ. ευρώ και με την Εθνική για 132 ξενοδοχεία.
Επιπλέον, η SWOT συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα ξενοδοχειακά brands, τα οποία φέρνει σε επαφή με ισχυρούς επενδυτές. Πρόκειται για τα brands των Marriott, Accor, Hyatt, Hilton, Intercontinental, Four Seasons, The Luxury Collection, Banyan Tree, Six Senses, Nikki Beach, Raffles, One and Only, Mondrian, Mandarin Oriental, Fairmont και Delano.
Σχετικά με τους επενδυτές και developers ξενοδοχείων η SWOT έχει συνεργασίες με τη Grivalia, τη Dimand, τη Prodea, την MHV, την Invel, καθώς και την Ora Development του ομίλου της οικογένειας Sawiris.
Μάλιστα έχει αναλάβει για λογαριασμό της Prodea και της Dimand τη λειτουργία του Moxy Patras, ενώ ετοιμάζεται να αναλάβει και το management/operation του Moxy Athens, το οποίο, όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr θα ανοίξει τις πύλες του στο κοινό από τα τέλη Μαρτίου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Galaxy Cosmos Mezz: Με ποσοστό 10,4% η Hellenic Prosperity Master Fund
- Εφετείο Αθηνών: Από σήμερα διαθέτει το δικό του ιατρείο
- Χρηματιστήριο: Τι ακούγεται για το πακέτο των 25,8 εκατ. τμχ. της Eurobank, ΕΤΕ και Πειραιώς, πρωταγωνιστές, νέα υψηλά για Αλουμύλ και ΑΔΜΗΕ
- Πειραιώς: €1,5 δισ. Δανειακών Συμβάσεων του Ταμείου Ανάκαμψης – Αίτημα για 7η δόση κεφαλαίων