ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στα εβδομαδιαία τους report η Xclusiv Shipbrokers και η Intermodal αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή πούλησε το χωρητικότητας 116,900 dwt aframax τάνκερ Seamagic (κατασκευής 2007) έναντι 47 εκατ. δολαρίων.
Το ύψος της συναλλαγής θεωρείται από τους ναυλομεσίτες ότι κυμάνθηκε σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς σύμφωνα με το marinetraffic.com η αποτίμηση του πλοίου, με βάση τα στοιχεία της Signal, εκτιμάται στα 37,6 εκατ. δολάρια.
Αν επιβεβαιωθεί η συναλλαγή θα αποτυπώσει την μεγάλη ζήτηση για πλοία κατηγορίας Ice Class 1, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν ρωσικό αργό στα παγωμένα βόρεια ύδατα – ανεξάρτητα από τις δυτικές κυρώσεις και τα ανώτατα όρια τιμών του πετρελαίου που επιβλήθηκαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, αναφέρει το tradewinds.
Στον τομέα των τάνκερ η δραστηριότητα στη second hand αγορά είναι εντονότερη τις τελευταίες ημέρες, αποτυπώνοντας την ανάκαμψη των ναύλων μετά από μία σύντομη πτώση, αναφέρει η Allied Shipbroking.
Σημειώνεται ότι η Thenamaris πραγματοποίησε το 2022 αρκετές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της τόσο στον τομέα των bulker όσο και στα τάνκερ, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη το ναυπηγικό της πρόγραμμα.
Μεταξύ άλλων πούλησε το χωρητικότητας 46,177 dwt τάνκερ Seabright (κατασκευής 2006) και το χωρητικότητας 39,634 dwt Seamercury (κατασκευής 2003) έναντι 18 εκατ. δολαρίων και 11 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.
Επίσης, η εταιρεία συνδέθηκε με την πώληση του χωρητικότητας 114,600 dwt aframax Seatrust, κατασκευής 2005 σε άγνωστους αγοραστές, έναντι 35 εκατ. δολαρίων, τιμή αρκετά υψηλή τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Εκτός από τις πωλήσεις προχώρησε και στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου χωρητικότητας 115,000 dwt. Το κόστος τους σύμφωνα με την Intermodal θα ανέλθει στα 62,5 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το 2025.
Συνολικά ο διαφοροποιημένος στόλος της ναυτιλιακής περιλαμβάνει 56 δεξαμενόπλοια, 21 φορτηγά πλοία, 2 containerships, 7 LNG carriers και 8 LPG carriers. Επίσης, έχει υπό κατασκευή έξι ακόμη πλοία.
Διαβάστε ακόμη: