ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο εφοπλιστής Νίκος Πατέρας παραχώρησε αποκλειστικά στο mononews συνέντευξη στην οποία μιλάει εφ’ όλης της ύλης για όλα τα ζητήματα που τον έχουν απασχολήσει το τελευταίο διάστημα.
Το βασικότερο εξ΄αυτών είναι η εξέλιξη της προσφυγής στο ΣτΕ για το Πάρκο Ριζάρη, η οποία αφορά τη Γραμμή 4 του μετρό Αθήνας. Επίσης, σχολιάζει την πορεία της εθνικής οικονομίας και το αποτέλεσμα των πρόσφατων εκλογών, ενώ δε λησμονεί να μιλήσει για τη δεύτερη μεγάλη αγάπη του που είναι ο Παναθηναϊκός και τοποθετείται για την πορεία της ομάδας και την αναγκαιότητα για το νέο γήπεδο στο Βοτανικό.
Επιπλέον, με αφορμή τις δωρεές για τις ανακαινίσεις σε τρεις ιερούς ναούς, θυμάται το πως ξεκίνησε να ασχολείται προσωπικά με τη φιλανθρωπία, την οποία και θεωρεί ως χρέος του προς την κοινωνία, το κόστος του οποίου δεν υπολογίζει.
Ποιες είναι οι εξελίξεις για το Πάρκο Ριζάρη και τη Γραμμή 4;
«Η πιο πρόσφατη εξέλιξη στο να σώσουμε το πράσινο στο Πάρκο Ριζάρη, αλλά και να προχωρήσει χωρίς εμπόδια η υλοποίηση του μεγάλου έργου της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας είναι ότι έχουμε λάβει τη στήριξη αρκετών σημαντικών πολιτικών προσώπων και φορέων.
Δηλαδή, ο Δήμαρχος της Αθήνας, Κώστας Μπακογιάννης, ο τέως Δήμαρχος, Νικήτας Κακλαμάνης, ο τ. Υπουργός Νίκος Δένδιας και η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, έστειλαν επιστολές στο ΣτΕ και ζητούν να μελετήσει τη λύση που έχουμε προτείνει για τη μετακόμιση στα βόρεια του πάρκου, έτσι ώστε να σωθούν τα 200 δένδρα.
Να αναφέρω σε αυτό το σημείο τον Ιανουάριο του 2023 εκπρόσωπος του ΑΒΑΞ μας παρουσίασε την εναλλακτική του λύση, η οποία ήταν αποτέλεσμα μίας 10μηνης μελέτης. Ο Όμιλος που κατασκευάζει τη Γραμμή 4 είχε προτείνει να μετακομίσει ο σταθμός σε σημείο που δεν υπάρχει πυκνοφύτευση και το αρχικό κόστος είχε οριστεί στα 5 εκατ. ευρώ
Την πρόταση αυτή φαινόταν να ασπάζεται τόσο τ. Υπουργός υποδομών και μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, όσο και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας. Ωστόσο, ο τελευταίος με ενημέρωσε ότι το τελικό κόστος για τη μετακόμιση θα διαμορφωνόταν τελικά στα 50 εκατ. Ευρώ.
Έκρινα απαράδεκτο να υπάρχει τόσο μεγάλη απόκλιση και η απάντηση που έλαβα ήταν ότι το θέμα θα πρέπει να λυθεί στο ΣτΕ. Θεωρώ ότι είναι τραγικό καθώς υπήρχε βούληση από το υπουργείο να δοθεί λύση, αλλά η Αττικό Μετρό την πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων.
Δεν μπορώ να ξέρω τι θα αποφασίσει το ΣτΕ το φθινόπωρο, αλλά σας διαβεβαιώνω ότι κανένας από τους κατοίκους της περιοχής δεν ενημερώθηκε ποτέ για τα πραγματικά σχέδια για τον σταθμό Ευαγγελισμού από το 2017.
Επίσης, ουδέποτε έγινε σωστή διαβούλευση και αυτό που εξετάζει νομικά το ΣτΕ είναι αν υπήρξε πραγματική ή εικονική διαβούλευση και αν οι κάτοικοι της περιοχής μαζί με τα ιδρύματα Πατέρα και Ριζάρη είχαν την ευκαιρία να πουν τη γνώμη τους.
Θέλω να τονίσω πως τόσο εγώ όσο και οι κάτοικοι είμαστε υπέρ του Μετρό καθώς θα μειωθεί το καυσαέριο. Εν τούτοις είναι έγκλημα να χαθεί το οξυγόνο αφού η περιοχή θα βρεθεί χωρίς δέντρα για την επόμενη επταετία.
Πώς σας φαίνεται η πορεία της ελληνικής οικονομίας και το αποτέλεσμα των εκλογών;
«Η Ελλάδα έχει μπει σε πολύ καλές βάσεις. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σαν Πρωθυπουργός έχει πολύ καλές γνώσεις για την οικονομία καθώς έχει εργαστεί σε τράπεζα στο παρελθόν με αποτέλεσμα να έχει κάνει μία εξαιρετική δουλειά, καθώς έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών.
Είμαι αισιόδοξος για την Ελλάδα και πιστεύω ότι εξαρτάται από τον ελληνικό λαό, την εργατικότητα και την εντιμότητά του, το κατά πόσο θα πάμε μπροστά για τη νέα γενιά.
Σχετικά πιστεύω ότι η Ελλάδα χρειάζεται σταθερές μακροχρόνιες κυβερνήσεις. Όπως φαίνεται από το αποτέλεσμα των τελευταίων εκλογών ο ελληνικός λαός πήρε μία απόφαση να στηρίξει τον Κυριάκο Μητσοτάκη βλέποντας τα όσα έχει κάνει την τελευταία τετραετία στην οικονομία. Θα προσέθετα, επίσης, την υγεία και την παιδεία».
Όσον αφορά τα εφοπλιστικά σε τι θέση βρίσκεστε τώρα;
«Ξεκίνησα να δουλεύω από μικρός στην οικογενειακή επιχείρηση και το 1993 στα 30 μου ίδρυσα τη Pacific and Atlantic Corporation. Από το 1993 μέχρι το 2007 που πούλησα το στόλο είχα διαχειριστεί περίπου 100 καράβια.
Μπορώ να πω ότι ήμουν αρκετά τυχερός όταν πούλησα το στόλο μου, καθώς πρόλαβα να το κάνω πριν κατάρρευση της Lehman Brothers.
Μετά έκανα τις «διακοπές» μου, καθώς ασχολήθηκα με την άλλη μου αγάπη, που ήταν η ομάδα του Παναθηναϊκού, και μέσα σε μία διετία κατακτήσαμε το double και τα πήγαμε καλά στην Ευρώπη.
Στη συνέχεια αποφάσισα να ασχοληθώ πιο ενεργά με τη ναυτιλία και αγόρασα 15 φορτηγά πλοία και επικεντρώθηκα στα containers. Το 2015 ίδρυσα την εταιρεία την Contships με ένα πλοίο container-feeder και οκτώ χρόνια αργότερα η εταιρεία αποτελεί τη μεγαλύτερη στον τομέα της παγκοσμίως, καθώς ο στόλος της αριθμεί 47 πλοία.
Η συνεισφορά της εταιρείας στην ελληνική οικονομία φαίνεται εξ’άλλου και από το γεγονός ότι χθες (σ.σ. Την Πέμπτη 25 Μαΐου) η Contships βραβεύτηκε από τον Κινέζο πρέσβη και τη Cosco, καθώς από τότε που η κινεζική εταιρεία ανέλαβε το λιμάνι του Πειραιά φέραμε 23 βαπόρια και τα δεξαμενίσαμε στις εγκαταστάσεις τους».
Λίγα λόγια για τον Παναθηναϊκό…
«Για το φετινό πρωτάθλημα μπορώ να πω ότι φτάσαμε στην πηγή και δεν ήπιαμε νερό. Δεν μπορώ, όμως, παρά να μην παραδεχθώ τον Δημήτρη Μελισσανίδη όταν έλεγε ότι η ΑΕΚ είναι μία δυνατή ομάδα και αυτό φάνηκε στον τελικό κυπέλλου με τον ΠΑΟΚ, όπου έπαιζε από το έκτο λεπτό με δέκα παίκτες.
Σχετικά με τον Παναθηναϊκό, τον οποίο παρακολουθώ συνέχεια -ως οπαδός πλέον- με τα παιδιά μου, οφείλω να πω ότι ο Γιάννης Αλαφούζος, που είναι πολύ καλός φίλος, έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Δηλαδή έχει καταφέρει σε μία δεκαετία να καθαρίσει τα οικονομικά προβλήματα της ομάδας και έχει βάλει μπρος το νέο γήπεδο στο Βοτανικό, το οποίο θεωρώ ότι καλύτερο για τον ΠΑΟ».
Έχετε προχωρήσει σε ανακαινίσεις Εκκλησιών – Πως ξεκινήσατε και τι σας ωθεί στη φιλανθρωπία;
«Έχουμε ανακαινίσει από το 2008 τον Άγιο Γεώργιο της Ριζαρείου Σχολής, τον Άγιο Νικόλαο του Πτωχοκομείου Αθηνών και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου μέσα στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός.
Ο Άγιος Νικόλαος που παραχωρήθηκε από τον Μακαριότατο στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ανακαινίσθηκε ξανά τον Ιανουάριο του 2023.
Θέλω να τονίσω ότι ήταν μεγάλη τιμή για εμάς που επελέγη αυτή η Εκκλησία από το Οικουμενικού Πατριαρχείο. Πρόκειται για μία εκκλησία που έχουμε αγαπήσει σαν οικογένεια Πατέρα και μία εκκλησία που πιστεύουμε ότι είναι και θαυματουργή. Επίσης, αποφασίσαμε να συνεισφέρουμε στη συντήρησή της στο μέλλον.
Γενικά, οι ανακαινίσεις που έχουμε κάνει καθώς και άλλα έργα, όπως το πάρκο Ριζάρη και η παράδοση νοσοκομειακού και σχολικού υλικού, θεωρούμε ότι αποτελούν ένα χρέος προς την κοινωνία και δε μετράμε το πόσο κοστίζει κάθε έργο. Το μόνο αυτό που φροντίζουμε είναι να κάνουμε τα έργα εμείς οι ίδιοι και να μην τα αναλάβουν τρίτοι και εργολάβοι.
Προσωπικά ξεκίνησα και “μπολιάστηκα” στις φιλανθρωπίες το 1991 όταν ήμουν 28 χρονών. Η πρώτη δωρεά αφορούσε στη στήριξη της οικογένειας ενός αστυνομικού, που είχε σκοτωθεί στο καθήκον.
Τότε ήταν που ανακάλυψα ότι δεν υπήρχε η απαραίτητη στήριξη προς τις οικογένειες των αστυνομικών, των πυροσβεστών και των λιμενικών που έχαναν τη ζωή τους ή τραυματίζονταν και ξεκίνησα να τις βοηθάω.
Η πολιτεία ξεκίνησε να καλύπτει κάπως τα θύματα από το 2000 και το συνέχισα να δίνω είτε χρηματική βοήθεια προς την Αστυνομία, όπως είχε γίνει το 2011, όταν υπουργός δημοσίας τάξης και προστασίας του πολίτη ήταν ο Νίκος Δένδιας. Τότε το Σώμα αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες λόγω κρίσης και είχαμε διαθέσει 250 χιλιάδες ευρώ, ενώ έχουμε παράσχει εξοπλισμό και οχήματα».
Διαβάστε επίσης:
Βραβεύτηκε ο ευεργέτης Νικόλας Πατέρας
Γραμμή 4: Εντός του μήνα εκδικάζεται στο ΣτΕ η προσφυγή του Νίκου Πατέρα για το Πάρκο Ριζάρη