Bυθίστηκε η μετοχή της Nike από τη στιγμή που η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο ανακοίνωσε ότι έχασε τις προσδοκίες του έτους, ενισχύοντας τις ανησυχίες των επενδυτών για μείωση της ζήτησης στα αθλητικά παπούτσια και ρούχα της.

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία των εμπορικών σημάτων Jordan και Converse, “βλέπει” τα έσοδά της να μειώνονται σε μονοψήφια επίπεδα στο τρέχον οικονομικό έτος, το οποίο ξεκίνησε αυτόν τον μήνα.

Οι αναλυτές ανέμεναν ανάπτυξη περίπου 2% φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg.

Η τιμή της μετοχής υποχώρησε έως και 13% στη Νέα Υόρκη το βράδυ της Πέμπτης, ενώ έχει υποχωρήσει κατά  17% τους τελευταίους 12 μήνες.

Αναστάτωση στις αγορές

Παράλληλα, η ανακοίνωση της Nike συμπαρέσυρε και τις μετοχές άλλων λιανεμπόρων αθλητικών ειδών, συμπεριλαμβανομένων των Foot Locker, Under Armour, Dick’s Sporting Goods και Lululemon Athletica, ενώ η πτωτική πορεία των μετοχών μεταφέρθηκε και στην Ασία κατά τις πρωινές συναλλαγές της Παρασκευής.

Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της Nike δεν έχουν ανταποκριθεί στις προσδοκίες της Wall Street  τα τελευταία τρίμηνα. Οι πωλήσεις στον ιστότοπο, τις εφαρμογές και τα καταστήματά της μειώθηκαν κατά 8% το δ’ τρίμηνο.

Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 1,7% στα 12,6 δισ. δολάρια, χάνοντας τον μέσο όρο των εκτιμήσεων, ενώ κατά 18% μειώθηκαν τα έσοδα της θυγατρικής της Converse, γνωστή για τα αθλητικά παπούτσια Chuck Taylor.

Ταυτόχρονα, τα έσοδα από τις πωλήσεις στην ευρύτερη Κίνα έφτασαν τα 1,86 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή επίσης ξεπέρασαν τις προσδοκίες.

Νέα προϊόντα και συνεργασίες

Η επιβράδυνση των εσόδων εντείνει τις προσπάθειες της Nike να επιταχύνει την ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Εν μέσω ενός κύματος ανταγωνισμού από εταιρείες όπως η ελβετική On Holding, η Nike έχει δεσμευτεί να δώσει προτεραιότητα σε νέα προϊόντα και συνεργάτες στη χονδρική.

Ο διευθύνων σύμβουλος John Donahoe δήλωσε ότι η Nike θα κυκλοφορήσει νέα franchise στις κατηγορίες fitness και lifestyle κατά το β’ εξάμηνο του οικονομικού της έτους.

Τόνισε δε ότι το τμήμα ανάπτυξης προϊόντων της Nike, έχει υιοθετήσει νέες μεθόδους στα προϊόντα fast-track.

“Ένα comeback αυτού του βεληνεκούς απαιτεί χρόνο”, δήλωσε στους αναλυτές ο Chief Financial Officer της εταιρείας, Matt Friend.

Προειδοποίησε μάλιστα ότι η αλλαγές στα προϊόντα της εταιρείας θα “διαβρώσουν” βραχυπρόθεσμα τις πωλήσεις.

Διαβάστε επίσης: 

Nike: Πρώτη… νίκη στη μεγάλη «μάχη» των εταιρειών για το Euro 2024 – Ποιες 9 ομάδες θα ντύσει

Nike: Οι αλλαγές που θα διαμορφώσουν το μέλλον της – Πώς σχεδιάζει να «χτυπήσει» τον ανταγωνισμό

Ερμού: Αυτό είναι το ενοίκιο ρεκόρ που έδωσε η Nike για κατάστημα στην ακριβότερη πιάτσα της Αθήνας