Το επιβλητικό Palais Brongniart, όπου στεγάστηκε το ιστορικό Χρηματιστήριο του Παρισιού, επέλεξε η Nike για να παρουσιάσει τις νέες εντυπωσιακές συλλογές της, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων 2024, ελπίζοντας να κερδίσει ξανά τους αγοραστές, σε μια περίοδο ασθενέστερων προοπτικών πωλήσεων και αυξανόμενου ανταγωνισμού.

Σε μια οθόνη πίσω από την κορινθιακή κιονοστοιχία του κτηρίου – όπου ο ίδιος ο Ναπολέων έθεσε τον θεμέλιο λίθο το 1807 – παρουσιάστηκε το νέο Alphafly που κατασκευάστηκε για μαραθωνοδρόμους, βελτιωμένα παπούτσια για ποδόσφαιρο και ένα νέο παπούτσι μπάσκετ.

Στο επίκεντρο η Pegasus

Ωστόσο, το μεγάλο  στοίχημα είναι στην 41η επανακυκλοφορία της σειράς Pegasus για τρέξιμο, καθώς και μια έκδοση premium, την οποία η εταιρεία βιάζεται να διαθέσει στην αγορά.

«Η δύναμη και η ταχύτητα αποτελούν προϋποθέσεις για να πάμε μπροστά», δήλωσε σε συνέντευξή της η Heidi O’Neill, επικεφαλής Consumer, Product & Brand της Nike.

Τα νέα αθλητικά παπούτσια που παρουσιάστηκαν φέτος, ξεκινούν έναν τριετή κύκλο ανάπτυξης, ο οποίος θα διαμορφώσει το μέλλον της Nike, με την αγωνία να κορυφώνεται μεταξύ των ανωτάτων στελεχών του κολοσσού των αθλητικών ειδών, για το εάν θα μπορέσει να ανακάμψει από τα αρνητικά αποτελέσματα των τελευταίων τριμήνων.

Palais Brongniart στο Παρίσι στις 11 Απριλίου 2024
Palais Brongniart στο Παρίσι στις 11 Απριλίου 2024 (Πηγή: Bloomberg)

Σε αυτό το πλαίσιο, τον περασμένο Δεκέμβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος John Donahoe παρουσίασε ένα σχέδιο μείωσης δαπανών έως και 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα επόμενα τρία χρόνια, το οποίο περιλαμβάνει και περικοπή του 2% του εργατικού δυναμικού της εταιρείας.

Όσον αφορά τους επενδυτές, η Wall Street ανησυχεί για τη ζήτηση σε παπούτσια Nike, καθώς η γενική άποψη είναι ότι βασίζεται υπερβολικά σε παλαιότερα μοντέλα και δεν κυκλοφορεί αρκετά γρήγορα νέα προϊόντα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα έσοδά της θα μειωθούν το α’ εξάμηνο του έτους, ενώ η μετοχή έχει υποχωρήσει έως και 15% μέχρι στιγμής φέτος.

Ωστόσο, τον περασμένο μήνα, ο Donahoe ανέφερε ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί εκ νέου στα αθλήματα και θα επιταχύνει την ανάπτυξη προϊόντων για να κρατήσει το ενδιαφέρον των αγοραστών.

«Η διοίκηση έχει αναγνωρίσει την ανάγκη για μεγάλες αλλαγές», σημείωσε η Lorraine Hutchinson, αναλύτρια της BofA Securities.

«Η καινοτομία έχει καθυστερήσει τα τελευταία χρόνια και η ανάπτυξη και η κυκλοφορία νέων προϊόντων είναι το κλειδί για την επιστροφή στην ανάπτυξη», συμπλήρωσε.

Στα ύψη ο ανταγωνισμός

Σύμφωνα με το Bloomberg, η On έχει γίνει αγαπημένη του κλάδου με τη δημοφιλή της σειρά παπουτσιών για τρέξιμο και τένις και έτσι έχει ανεβάσει τον πήχη, σημειώνοντας ότι θα καταφέρει να διατηρήσει τον ρυθμό ανάπτυξης, χωρίς να απογοητεύσει στο μέλλον τους επενδυτές.

Η On κατέγραψε έσοδα 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρσι, ενώ οι ετήσιες πωλήσεις της Hoka ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια, αφαιρώντας μερίδιο αγοράς από την Nike.

Η Brooks Running της Berkshire Hathaway, σημειώνει επίσης μια χρονιά ρεκόρ, καταγράφοντας πωλήσεις 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μόνο στη Βόρεια Αμερική.

Nike Pegasus Premium στο Air Innovation Summit στο Παρίσι
Nike Pegasus Premium στο Air Innovation Summit στο Παρίσι (Πηγή: Nike Inc)

Σε απάντηση, ο Donahoe υπόσχεται να ανανεώσει την Pegasus το 2024.

Στα κεντρικά γραφεία στο Όρεγκον, η διοίκηση επιστράτευσε ακόμη και τον εκτελεστικό πρόεδρο της Nike, Mark Parker, ο οποίος παραιτήθηκε από τη θέση του μακροχρόνιου διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας το 2020, προκειμένου να βοηθήσει με ορισμένες από τις τελευταίες σχεδιαστικές πινελιές για το ανανεωμένο Pegasus.

Σημειώνεται ότι το Pegasus 41, πρόκειται να φτάσει στους καταναλωτές τον Ιούνιο μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της Nike και των συνεργατών λιανικής της, ενώ το Pegasus Premium θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2025.

Αντιδράσεις με τις «αποκαλυπτικές» στολές

Παρόλα αυτά, στην επίδειξη στο Παρίσι, δεν κύλησαν όλα τόσο ομαλά. Η Nike δέχτηκε αντιδράσεις για τις γυναικείες ολυμπιακές στολές της Team USA για τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού 2024.

Η αμερικανική αθλητική μάρκα κυκλοφόρησε τα σχέδια για τις ανδρικές και γυναικείες στολές, αλλά κατακρίθηκε για τα «αποκαλυπτικά» γυναικεία ρούχα της.

Ενώ το ανδρικό σύνολο διαθέτει κόκκινο, λευκό και μπλε αμάνικο τοπ και στενό μπλε σορτς, η εικόνα που κυκλοφόρησε για τη γυναικεία ενδυμασία, δείχνει ένα ροζ ντύσιμο που μοιάζει πολύ με μαγιό, σημειώνει η dailystar.co.uk.

Σε κάθε περίπτωση, τα βλέμματα θα στραφούν στους αθλητές και άλλων επερχόμενων events, με τον σκληρό ανταγωνισμό να κάνει την εμφάνισή του στα tracks.

Ο Μαραθώνιος της Βοστώνης έχει οριστεί για τη Δευτέρα, ενώ οι αγώνες στίβου στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν την 1η Αυγούστου.

Η Nike θα βρίσκεται εκεί ανανεωμένη, σε μια προσπάθεια να καταπλήξει τα πλήθη και να πείσει ξανά τους καταναλωτές να την εμπιστευτούν, ως την κορυφαία εταιρεία στον κλάδο της.

Διαβάστε επίσης: 

Nike: Εκτοπίζει την Adidas ως προμηθευτής της Γερμανικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου

Nike: «Μαχαίρι» στο 2% του εργατικού της δυναμικού παγκοσμίως

Nike: «Ψαλίδι» $2 δισ. στις δαπάνες – Βουτιά 11% η μετοχή, πλήγμα στους ανταγωνιστές