Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, απαντώντας νωρίτερα τη Δευτέρα (22 Μαΐου 2017) σε επίκαιρη ερώτηση του του βουλευτή της ΝΔ Γιάννη Πλακιωτάκη, ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει θέσει 12 συγκεκριμένους στόχους για την εκπαίδευση, τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, το cluster, την ποντοπόρο ναυτιλία, την ακτοπλοΐα, τη νησιωτική πολιτική, τη λιμενική βιομηχανία.

Ειδικότερα, το υπουργείο Ναυτιλίας είναι έτοιμο να ζητήσει τη συμβολή των κομμάτων για τη χάραξη εθνικής πολιτικής για τη ναυτιλία.

«Επειδή αντιλαμβανόμαστε ότι είναι μια υπόθεση εθνικής σημασίας, έχουμε το πολιτικό κουράγιο, μόλις είμαστε έτοιμοι να θέσουμε αυτή την πρωτοβουλία, αυτό το αφήγημα, υπόψιν όλων των κομμάτων, να συνεργαστούμε επάνω σε αυτό το θέμα και εάν μπορέσουμε -επιτέλους- να ασκήσουμε μια εθνική πολιτική όλοι μαζί σε αυτό το πολύ κρίσιμο ζήτημα, γιατί με μια τέτοια πολιτική μπορούμε πραγματικά να αντιμετωπίσουμε και τους κινδύνους, αλλά και να δώσουμε ακόμη περισσότερη ώθηση σε αυτόν τον τομέα, που πραγματικά η Ελλάδα πρωτοστατεί σε όλον τον κόσμο», είπε ο κ. Κουρουμπλής.

Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι «σήμερα γίνεται σημαντική και ουσιαστική προσπάθεια σε συνεργασία με την Κεφαλαιαγορά, την Εθνική Τράπεζα και το Χρηματιστήριο, να εκδοθεί ομόλογο από Έλληνες εφοπλιστές, για να φέρουμε εφοπλιστικό χρήμα και τους εφοπλιστές εδώ στο Ελληνικό Χρηματιστήριο».

Αναφέρθηκε επίσης στην επικείμενη έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης προκειμένου να καθιερωθεί η δυνατότητα του «λίζινγκ» και στα ποντοπόρα και στα πλοία αναψυχής.

«Στοιχεία και για τη μείωση του ελληνικού νηολογίου και για την αύξηση του εμπορικού ελληνόκτητου στόλου, με παράλληλη μείωση του ελληνικού νηολογίου», επικαλέστηκε ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης. «Το ναυτιλιακό συνάλλαγμα μειώθηκε το 2014 από τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ, στα μόλις 7.800.000 ευρώ το 2016. Αυτό είναι δικό σας επίτευγμα, στη λογική των “capital controls”, δηλαδή του κλεισίματος των τραπεζών», είπε επίσης ο κ. Πλακιωτάκης και εξέφρασε την ανησυχία του ότι με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, πολλά πλοία τη δεκαετία που έρχεται, από το 2020 μέχρι το 2030 θα αποσυρθούν. «Οι προκλήσεις είναι μπροστά μας. Αν δεν λάβουμε έγκαιρα κατάλληλα μέτρα, έτσι ώστε να προσεγγίσουμε πλοία στο Εθνικό Νηολόγιο, αυτό θα έχει αρνητικές συνέπειες και για την εθνική οικονομία και για την απασχόληση και για τις παραναυτιλιακές δραστηριότητες και φυσικά για το εμπορικό μας ισοζύγιο, όπου η ναυτιλία γνωρίζετε πολύ καλά ότι συμβάλλει στο 30%», είπε ο κ. Πλακιωτάκης.

«Οι πολιτικές που ασκήθηκαν μέχρι σήμερα, δεν μπόρεσαν να αναχαιτίσουν όλα αυτά τα χρόνια αυτό το φαινόμενο που πραγματικά οδηγούσε την ελληνική ναυτιλία, ενώ είναι πρώτη στον κόσμο, ενώ διαθέτουμε πάνω από τεσσερισήμισι χιλιάδες ελληνικής πλοιοκτησίας πλοία, στη σημαία να είναι όλο και λιγότερα πλοία. Αυτή είναι μια πραγματικότητα την οποία δεν μπορούμε να αποφύγουμε», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος αναφέρθηκε στην επίσκεψή του στους Lloyd’s του Λονδίνου.

«Αυτή η κυβέρνηση ξεκίνησε μια προσπάθεια, ακριβώς επειδή το ποσοστό συμμετοχής της ελληνικής ναυτιλίας είναι μεγάλο στον τζίρο όλων αυτών των ασφαλιστικών εταιρειών, και είμαστε σε έναν διάλογο να διεκδικήσουμε -και εδώ θέλουμε και τη στήριξη της αντιπολίτευσης- την έδρα αυτών των εταιρειών μετά το Brexit, τουλάχιστον οι θυγατρικές που ασχολούνται με τη ναυτιλία να είναι στην Ελλάδα», είπε ο υπουργός.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Παναγιώτης Κουρουμπλής: Συζήτησε με τον εφοπλιστή Πάνο Λασκαρίδη για θέματα ναυτικής εκπαίδευσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Διευρύνθηκαν οι ζημίες για τον Συμεών Παληό

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Βαλέντης: Νέο πλοίο και σημαντική συμφωνία για τα δάνεια της Pyxis Tankers