• Business

    Έρευνα: H μεγάλη χαμένη πρόκληση της κρουαζιέρας

    • NewsRoom


    Παρά την άρση του καμποτάζ και τις θετικές επιδόσεις του τουρισμού, τα τελευταία χρόνια η αγορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα παρουσιάζει στασιμότητα. Έχουμε το 11% της επιβατικής κίνησης, αλλά μόνο το 8% του αριθμού των επιβατών και μόνο το 6% του home-porting. Το 50,4% των home-portings της Μεσογείου γίνονται στους 7 λιμένες αφετηρίας της Ιταλίας και το 31,4% στους 15 λιμένες αφετηρίας της Ισπανίας. Γιατί;

    Σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσις η Ελλάδα αν και αποτελεί τον 4ο δημοφιλέστερο προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο με περισσότερες από 2 εκατ. αφίξεις τουριστών ετησίως, παραμένει στην 8η θέση των χωρών της Ε.Ε. σε έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η κρουαζιέρα θα φέρνει στη χώρα μας το 10% των τουριστών, αλλά μόνο το 3% των εσόδων.

    Ειδικότερα, η νέα έρευνα της διαΝΕΟσις αναλύει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αγορά της κρουαζιέρας παγκοσμίως και διατυπώνει συγκεκριμένες προτάσεις για την αναβάθμιση των ελληνικών λιμένων και για τους τρόπους με τους οποίους έξι ελληνικά λιμάνια μπορούν να εξελιχθούν σε σημαντικούς λιμένες αφετηρίας (home-ports).

    diagramamataik

    Ελλάδα vs Μεσόγειος

    Τα ελληνικά λιμάνια δεν αποτελούν ελκυστικό προορισμό home-porting λόγω: των ανεπαρκών δομών και της ανεπαρκούς διαχείρισης που παρατηρείται σε αρκετές περιπτώσεις.

    Τι χρειάζεται να έχει ένα λιμάνι για να είναι ελκυστικό home-port;

    Ανάμεσα στα 81 κριτήρια που εξετάζουν οι εταιρείες κρουαζιέρας, τα πιο σημαντικά είναι:
    – η διαθεσιμότητα μεγάλου διεθνούς αεροδρομίου κοντά στο λιμάνι
    – ο αριθμός αεροπορικών συνδέσεων
    – η αξιοπιστία των αεροπορικών μεταφορών
    – η ασφάλεια του προορισμού
    – το βάθος του λιμένα
    – οι υποδομές επιβίβασης-αποβίβασης και διαχείρισης επιβατών
    – οι υπηρεσίες ασφάλειας και
    – η ύπαρξη περιοχών ιστορικού ενδιαφέροντος κοντά στο λιμάνι.

    Τα ελληνικά λιμάνια που μπορούν δυνητικά να γίνουν αποτελεσματικά home-ports είναι κατά σειρά: ο Πειραιάς, το Ηράκλειο, η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος, το Λαύριο και η Κέρκυρα.

    pinakion

    Τι πρέπει να κάνουν τα ελληνικά home-ports;

    Η έρευνα καταλήγει σε συγκεκριμένες προτάσεις για τα ελληνικά λιμάνια γενικότερα, αλλά και για τρία από αυτά ειδικότερα (Πειραιάς, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη). Οι προτάσεις περιλαμβάνουν:

    • Ανάπτυξη επαρκών δομών με επενδύσεις (κυρίως από ιδιώτες)
    • Ανάληψη πρωτοβουλιών για την επέκταση της τουριστικής περιόδου και τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών στο λιμάνι
    • Ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας με τις εταιρείες κρουαζιέρας
    • Ανάληψη θεσμικών πρωτοβουλιών για τη διευκόλυνση των ιδιωτικών επενδύσεων, για τον εκσυγχρονισμό της Πλοηγικής Υπηρεσίας και την επίλυση των προβλημάτων με τις κλειστές αγορές και τα ωράρια των αρχαιολογικών χώρων
    • Εξέλιξη των φορέων διαχείρισης των λιμανιών για να μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της σύγχρονης αγοράς και
    • Επέκταση και σε άλλες αγορές κρουαζιέρας, όπως η ασιατική.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τράπεζες: Λιγότερες ρυθμίσεις-περισσότεροι πλειστηριασμοί. Το στοίχημα για τη βελτίωση των επιδόσεων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι συμβαίνει με τις τράπεζες και τις επιπλέον προβλέψεις για τα δάνεια;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Προϋπολογισμός 2018: Επιπλέον φόροι, ύψους 530 εκατ. ευρώ-Ποιος θα «πληρώσει το μάρμαρο»

     



    ΣΧΟΛΙΑ