My market ΛΑΓΚΑΔΑ
Αν το deal του Σκλαβενίτη με τον Μαρινόπουλο δεν είχε μονοπωλήσει το ενδιαφέρον της αγοράς των σούπερ μάρκετ το προηγούμενο έτος και τους πρώτους μήνες του 2017, σίγουρα θα είχαμε ακούσει πολλά περισσότερα για ένα άλλο σημαντικό deal που ολοκληρώθηκε το 2016, και αναφερόμαστε σε αυτό της εξαγοράς του Βερόπουλου από τη My Market.
Πρόκειται για μία συμφωνία η οποία σίγουρα δεν είχε τη βαρύτητα του deal για τον Μαρινόπουλο, με δεδομένο ότι ένα “κανόνι” της ιστορικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ θα προκαλούσε ένα καταστροφικό ντόμινο εξελίξεων για την ελληνική οικονομία, λόγω του μεγέθους της, όμως έχει και αυτή τη σημασία της, καθώς η Βερόπουλος απασχολούσε 4.200 εργαζομένους οι οποίοι κινδύνευαν να βρεθούν στο δρόμο λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε η αλυσίδα.
Η My Market όχι μόνο κατάφερε μετά την εξαγορά του Βερόπουλου να διατηρήσει αυτές τις 4.200 θέσεις εργασίας, αλλά στη διάρκεια του 2016 προχώρησε και σε 1.136 επιπλέον προσλήψεις, και πλέον απασχολεί πανελλαδικά 10.500 εργαζομένους (εκ των οποίων περίπου 1.000 στη βόρεια Ελλάδα), διαθέτοντας ένα δίκτυο 220 και πλέον καταστημάτων My Market και 48 καταστημάτων Metro ανά την Ελλάδα.
Και όλα αυτά, με δύο πολύ σημαντικές παραμέτρους: πρώτον, ότι η My Market ήταν μία μικρότερη αλυσίδα από τον Βερόπουλο, κι όμως κατάφερε να επωμιστεί το μεγάλο βάρος των χρεών του και τη λειτουργία των καταστημάτων του. Και δεύτερον και σημαντικότερο, ότι επωμίστηκε το βάρος αυτό χωρίς κανένα “κούρεμα” στους προμηθευτές (κάτι που δε συνέβη φυσικά στην περίπτωση του Μαρινόπουλου), οι οποίοι πληρώθηκαν στο ακέραιο μέσα σε 15 μέρες από την ολοκλήρωση της εξαγοράς, τον Φεβρουάριο του 2016.
Με την κίνηση αυτή η My Market απέδειξε εμπράκτως ότι η συνεργασία με τους προμηθευτές της και η αξιοπιστία της απέναντί τους αποτελεί στρατηγική προτεραιότητά της, και αυτός είναι και ο λόγος που διατηρεί τόσο καλές σχέσεις με τους προμηθευτές της – μόνο στη βόρεια Ελλάδα η αλυσίδα συνεργάζεται με πάνω από 100 παραγωγούς και προμηθευτές, με τους οποίους τη συνδέουν σχέσεις εμπιστοσύνης.
Όπως σχέσεις εμπιστοσύνης συνδέουν τη My Market και με τους πελάτες της, οι οποίοι ξέρουν πως στα ράφια των καταστημάτων της θα βρουν ποιοτικά ελληνικά προϊόντα και μόνιμα χαμηλές τιμές, σε μία ελληνική αλυσίδα που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο ελληνικό στοιχείο, έλκοντας την καταγωγή της από τη Βόρεια Ελλάδα, όπου και συστήθηκε το 1976.
Ελληνικότητα, ηθικό επιχειρείν, αξιοπιστία και χαμηλές τιμές: σε αυτούς τους τέσσερις πυλώνες εδράζεται η φιλοσοφία της My Market, μίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ που συνεχώς κερδίζει έδαφος σε μία αγορά κορεσμένη και ιδιαίτερα πιεσμένη λόγω της οικονομικής κρίσης και της συνακόλουθης μείωσης της καταναλωτικής ισχύος των Ελλήνων, καθώς το καταναλωτικό κοινό την επιβραβεύει για τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει, στηρίζοντας την ανάπτυξή της και καθιστώντας την σε μία από τις πρωταγωνίστριες της αγοράς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Tράπεζες: Ανοίγει ο δρόμος για άμεση χορήγηση 10 αδειών διαχείρισης κόκκινων δανείων
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πώς οι traders μπορούν να χτυπήσουν τζακ-ποτ κυνηγώντας το «έξυπνο χρήμα»
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τράπεζα Πειραιώς: Αυτά είναι τα τρία νέα πρόσωπα που στελεχώνουν τον όμιλο