Άλλη μια πολυεθνική εταιρεία κολοσσός ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ενισχύσει την παρουσία της στην ελληνική αγορά. Ο λόγος για την Gefko, η οποία εξειδικεύεται στην παροχή υπηρεσιών logistics με τζίρο άνω των 4 δισ. ευρώ και δραστηριότητα από το 1949.

Τι ήταν αυτό που την έκανε να ενδιαφερθεί για την Ελλάδα των πολλών προβλημάτων; Η γεωγραφική θέση και το γεγονός πως αποτελεί πύλη για την Νοτιανατολική και την Κεντρική Ευρώπη μέσα από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Η γεωγραφική θέση, ωστόσο, δεν θα ήταν αρκετή εάν δεν είχε απομακρυνθεί οριστικά και ο κίνδυνος «ατυχήματος». Η σταθεροποίηση και η σταδιακή ανάκαμψη της οικονομίας, μέτρησε καταλυτικά στην απόφασή τους να επενδύσουν περισσότερο στη χώρα μας.

Στελέχη της εταιρείας υπογραμμίζουν πως το περιβάλλον έχει βελτιωθεί αισθητά σε σχέση με τον Απρίλιο του 2015, όταν ήρθαν για πρώτη φορά στη χώρα και τονίζουν πως οι προοπτικές τώρα είναι πολύ καλύτερες.

Δεν κρύβουν μάλιστα πως ανησύχησαν έντονα το καλοκαίρι του 2015, όταν η Ελλάδα έφθασε μια ανάσα από την κατάρρευση και την έξοδο από την Ευρωζώνη, ωστόσο πλέον όπως λένε τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά για τις επιχειρήσεις.

Σε αυτό συμφωνούν παράγοντες της αγοράς, οι οποίοι θεωρούν πως ο ορίζοντας είναι πολύ πιο καθαρός απ’ ότι μερικούς μήνες πριν, χωρίς όμως να σημάνει πως έχουν εξαλειφθεί τα προβλήματα.

Η ελληνική οικονομία, όπως λένε, έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει έως ότου χαρακτηριστεί φιλική στην επιχειρηματικότητα. Πρωτίστως στο κομμάτι του θεσμικού πλαισίου αλλά και της φορολογίας, η οποία παραμένει ένα «μεγάλο αγκάθι» για Έλληνες και ξένους επενδυτές.

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αξιοποίηση του Ελληνικού, το πιο εμβληματικό project στη σύγχρονη οικονομική ιστορία του τόπου στέλνουν αρνητικά μηνύματα στη διεθνή επενδυτική κοινότητα για την βούληση της χώρας να προσελκύσει επενδύσεις.

Η Gefko πάντως, δηλώνει αποφασισμένη να ενδυναμώσει τα μερίδια της στην Ελλάδα, κερδίζοντας έδαφος από τον ανταγωνισμό ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο εξαγορών στο άμεσο μέλλον εφ’ όσον παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία.

Να σημειωθεί ότι η Gefko, από το 2012 και μετά ανήκει κατά 75% στην RZD (Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι) και κατά 25% στον γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot, Citroen).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αποκλειστικό: Αυτοί είναι οι εκπρόσωποι της EXIN και της Calamos στο ΔΣ της Εθνικής Ασφαλιστικής
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Σύριζα άλλα έλεγε: Δύο χρόνια capital controls «βλέπουν» κοινό και επιχειρήσεις 
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Προειδοποίηση Καραμούζη: Πλήγμα για τις τράπεζες η καθυστέρηση των πλειστηριασμών