Ο κ. Ζακ Κισέογλου υπογράμμισε την ανάγκη πιο στενής συνεργασίας ανάμεσα στους ιδιώτες παρόχους σιδηροδρομικών μεταφορών και τον ΟΣΕ, την ΓΑΙΟΣΕ και την ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων), προκειμένου να διευθετηθούν ζητήματα που ταλανίζουν τον χώρο εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Η άρση αυτών των εμποδίων, υποστήριξε ο ίδιος, θα συμβάλει καταλυτικά στην πραγματική απελευθέρωση της αγοράς προς όφελος όλων.
«Χρειάζεται να επιλυθούν άμεσα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο χρόνια, ώστε να εξασφαλισθεί η αμερόληπτη και επί ίσοις όροις πρόσβαση στην υποδομή και στις υπηρεσίες του διαχειριστή της υποδομής», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Goldair Cargo, oι προοπτικές που ανοίγονται για τον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι κάτι περισσότερό θετικές από ποτέ άλλοτε, μετά και την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών το 2015.
Μεσοπρόθεσμα ο όγκος των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας προβλέπεται να αυξηθεί από περίπου 1,6% που είναι σήμερα σε 6% με 10%, με μεγάλες πιθανότητες να φθάσει ακόμη και στο 12% με 15% εάν γίνουν κάποια πράγματα.
Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης δημιουργούν τις προϋποθέσεις για να μετατραπεί η χώρα μας σε βασική πύλη εισόδου των εμπορευμάτων στην Ευρώπη.
«Πουθενά στην ελληνική οικονομία δεν υπάρχει τέτοια προοπτική, όσο στις σιδηροδρομικές μεταφορές», σημειώνει ο κ. Κισέογλου.
Το business plan της Rail Cargo
Τη δυναμική αυτή επιχειρεί να εκμεταλλευθεί η Rail Cargo, η οποία προχωράει με αθόρυβο αλλά μεθοδικό τρόπο την υλοποίηση του επιχειρηματικού της σχεδίου.
Αυτό στην τελική του μορφή περιλαμβάνει:
- Καθημερινά δρομολόγια από την Ειδομένη προς την Θεσσαλονίκη και αντίστροφα
- Καθημερινά δρομολόγια από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, προκειμένου την εμπορευματική διασύνδεση των δυο μεγάλων πόλεων της Ελλάδος και των δυο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας
- Τακτικά δρομολόγια από τον Προμαχώνα στη Θεσσαλονίκη και από την Θεσσαλονίκη στον Ασπρόπυργο.
Επιπλέον, με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Πάτρας Αθήνας, ενδέχεται να βάλει ένα τακτικό δρομολόγιο που θα συνδέει τις δυο πόλεις. Στόχος είναι τα 15.000 με 20.000 κοντέινερ που διακινούνται σε ετήσια βάση από το λιμάνι της Πάτρας.
Παράλληλα, βρίσκεται σε συζητήσεις με εταιρείες χημικών προϊόντων αλλά και πετρελαιοειδών, προκειμένου τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους από την Κεντρική Ευρώπη με τακτικούς συρμούς.
Στα σχέδια της Rail Cargo περιλαμβάνεται και η εισαγωγή στην Ελλάδα της πατέντας των Αυστριακών σιδηρόδρομων, οι οποίοι αποτελούν τον άλλο βασικό μέτοχό της εταιρείας, της «innovative semi trailer transfer».
Πρόκειται για ένα βαγόνι, το οποίο μπορεί να μεταφέρει τρέιλερ από φορτηγά. Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Κισέογλου θα αλλάξει τον τρόπο μεταφοράς των φορτηγών στην Ελλάδα καθώς θα συμβάλει στην φθηνότερη, ταχύτερη, ασφαλέστερη αλλά και πιο αξιόπιστη μεταφορά τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: «Ρίζωσε» στις 820 μονάδες το ΧΑ – Μεγάλος κερδισμένος ο Γιώργος Περιστέρης
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Postbank: Ίδρυση «Greek International Desk» στη Σόφια για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Συνεχίζουν να σηκώνουν τις καταθέσεις τους τα νοικοκυριά – Πόσο μειώθηκαν τον Μάιο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν