• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Πτωτικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά στις τιμές των ναύλων στα πλοία υγρού φορτίου την εβδομάδα 8-12 Μαΐου 2017.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές των ναύλων στην πλειονότητα των βασικών διαδρομών να κινούνται πτωτικά, ενώ πιθανολογούν ότι η αγορά θα συνεχίσει να ευνοεί τους ναυλωτές και κατά την διάρκεια του επόμενου μήνα.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 13% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $18.674 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Suezmax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, παρόλο που παρατηρήθηκε έλλειψη της ζήτησης σε πλοία τύπου Suezmax, οι πλοιοκτήτες κατάφεραν να αντισταθούν στις πτωτικές τάσεις της αγοράς με αποτέλεσμα οι τιμές σε όλες τις βασικές διαδρομές να παραμείνουν σταθερές. Πάραυτα, στην Δυτική Αφρική, η πρόσφατη εισροή διαθέσιμου τονάζ άσκησε πτωτική πίεση στις τιμές σε διαδρομές από την περιοχή αυτή.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $17.021 ημερησίως.

    Aframax

    Οι ίδιοι αναλυτές παρατήρησαν ότι, αναφορικά με τα πλοία τύπου Aframax, δραστήρια σε λογικά πλαίσια ήταν η αγορά την εβδομάδα που πέρασε παρόλο που οι πλοιοκτήτες δεν κατάφεραν να ωθήσουν τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα.

    Στην αγορά της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής, οι τιμές παρέμειναν σταθερές, με την τιμή στην διαδρομή από την Βαλτική προς την Βόρεια Θάλασσα να παραμένει σε WS67,5.

    Επιπροσθέτως, αξίζει να σημειωθεί ότι, γενικά, οι τιμές των ναύλων στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου υποχώρησαν.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $13.264 ημερησίως.

    LR/MR

    Παρά το γεγονός ότι η κινητικότητα στην αγορά της Μέσης Ανατολής κύλησε σε υποτονικούς ρυθμούς, οι τιμές των ναύλων παρέμειναν ενισχυμένες.

    Η τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία στα πλοία τύπου LR1 παρέμεινε σταθερή, ενώ στην ίδια διαδρομή, στα πλοία τύπου LR2 ανέβηκε οριακά από WS100 σε WS102,5.

    Στην αγορά των πλοίων τύπου MR, δυτικά του Suez οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν ανάμεικτη εικόνα με το υπερατλαντικό ταξίδι προς τα δυτικά να υποχωρεί σε WS120 και το αντίστοιχο προς τα ανατολικά από τον Κόλπο της Αμερικής προς την Βόρεια Θάλασσα να ενισχύεται από WS80 σε WS105.

    Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου MR παρέμεινε σχετικά σταθερός -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.084 ημερησίως, ενώ στα πλοία τύπου Handysize παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 33% στα $5.925 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα πάντα με την ίδια ανάλυση, σχετικά δραστήρια ήταν η αγορά στην Βόρεια Θάλασσα και την Μεσόγειο. Παρόλα αυτά οι τιμές των ναύλων υποχώρησαν από WS120 σε WS112,5 και στις δυο διαδρομές από την Βόρεια Θάλασσα και την Μεσόγειο προς τον Κόλπο της Αμερικής.

    Οι αναλυτές εξέφρασαν την άποψη ότι, την εβδομάδα που διανύουμε, οι τιμές των ναύλων αναμένουν σε γενικές γραμμές να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα.

    Στην αγορά της Καραϊβικής, η εβδομάδα κύλησε σε υποτονικούς ρυθμούς με αποτέλεσμα οι τιμές -μέχρι το κλείσιμο- να υποχωρήσουν, με την τιμή στην διαδρομή προς τον κόλπο της Αμερικής να διαμορφώνεται σε WS115.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 12% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.254 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Φράγκου: “Σπίτι” η Navios Acquisition για τα 17 τάνκερ της First Ship Lease Trust;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ανανέωσης συνέχεια για τη Neda Maritime (οικογένεια Λυκιαρδόπουλου)

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Clarksons: Βγήκαν τα μαχαίρια στο ναυλομεσιτικό κολοσσό – Όλο το παρασκήνιο



    ΣΧΟΛΙΑ