Η ναυτιλιακή Diana Shipping, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Συμεών Παληός, ανακοίνωσε ότι προτίθεται να προχωρήσει στην πρώτη της εδώ και τρία χρόνια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 70 εκατ. δολαρίων με σκοπό να χρηματοδοτήσει νέες εξαγορές φορτηγών πλοίων, θέλοντας να εκμεταλλευτεί την ανάκαμψη της αγοράς ξηρού φορτίου.

Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε από τη διοίκηση της ναυτιλιακής, όσοι θα συμμετάσχουν θα έχουν την option για 30 ημέρες από το κλείσιμο της δημόσιας προσφοράς να αγοράσουν πρόσθετες κοινές μετοχές συνολικής αξίας 10,5 εκατ. δολαρίων. Αν εξασκηθούν οι options, τότε η διαδικασία μπορεί να αποφέρει στη Diana Shipping συνολικά έσοδα 80,5 εκατ. δολαρίων.

Επιπλέον, ο κ. Παληός -που είναι διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία- και ανώτερα στελέχη της Diana Shipping έχουν συμφωνήσει να συμμετάσχουν στη δημόσια προσφορά και να αγοράσουν μετοχές αξίας 20 εκατ. δολαρίων στην προκαθορισμένη τιμή. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κ. Παληός προς το παρόν είναι κάτοχος του 49,2% της εταιρείας.

Όπως ανακοινώθηκε, όλα τα καθαρά έσοδα που θα προκύψουν από τη διαδικασία, πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση του κόστους των εξαγορών μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, συμπεριλαμβανομένων δύο bulkers τύπου post-panamax κατασκευής 2013 και ένα bulker τύπου kamsarmax κατασκευής επίσης 2013, τα οποία η ναυτιλιακή έχει συμφωνήσει να εξαγοράσει από εταιρείες των οποίων τις ταυτότητες επέλεξε να μη γνωστοποιήσει.

Stifel Nolan
Benjamin Nolan, αναλυτής Stifel

Όσο για το ποσό που δε θα διατεθεί για τις εξαγορές που σχεδιάζει η διοίκηση, αυτό θα διατεθεί για την κάλυψη γενικών εταιρικών σκοπών. Οι εταιρείες Wells Fargo Securities και Clarksons Platou Securities θα έχουν το ρόλο συνδιαχειριστή ενώ η BNP Paribas Securities Corp. θα έχει το ρόλο του συν-επικεφαλής διαχειριστή της δημόσιας προσφοράς.

Τι λένε οι αναλυτές

Σύμφωνα με τον αναλυτή Benjamin Nolan της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας Stifel, όλα τα πλοία που πρόκειται να εξαγοράσει η Diana Shipping θα αποκτηθούν σε μια περίοδο που η εταιρεία δεν έχει χρέος που δεν έχει διευθετήσει, γεγονός που της δίνει πλεονεκτική θέση στις διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «Ακόμα και πριν την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, πιστεύουμε ότι η Diana Shippping είχε επαρκή ρευστότητα ώστε να βάλει τέλος στις όποιες ανησυχίες αλλά και να διατηρήσει έναν στόλο με χρονοναυλωμένα πλοία. Ωστόσο, στην περίπτωση που τα περιθώρια της ρευστότητας στενέψουν, τότε τα πλοία αυτά αποτελούν το μοχλό που θα της δώσει την ώθηση να καλύψει τις όποιες ανάγκες προκύψουν».

Σημειώνεται ότι η online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue τοποθετεί τη συνολική αξία του τρέχοντος στόλου των 48 bulkers της Diana Shipping στα 886,67 εκατ. δολάρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αυτοί είναι οι κερδισμένοι στο ξηρό φορτίο – Τι προβλέπουν οι αναλυτές για την αγορά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: JP Morgan: Ετοιμάζεται για big deal 500 εκατ. δολ. στο ξηρό φορτίο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Big business για τον Σταμάτη Τσαντάνη (Seanergy)