• Business

    SHIPPING FOCUS: «Χτίζει» φορτηγό πλοίο ο Αριστείδης Πίττας

    Αριστείδης Πίττας Euroseas ναυτιλία

    Αριστείδης Πίττας, εφοπλιστής Euroseas


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Προχωράει η κατασκευή ενός bulker της Euroseas

    Η ναυτιλιακή Euroseas, συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει την κατασκευή ενός φορτηγού πλοίου τύπου kamsarmax (χωρητικότητας 82.000-dwt) που είχε καθυστερήσει λόγω της κρίσης που έπληξε την αγορά ξηρού φορτίου το 2016. Η εταιρεία θα καταβάλλει τελικώς 22,5 εκατ. δολ. στα ναυπηγεία Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding Co. για την κατασκευή του, που θα ολοκληρωθεί το 2018.

    Παρουσίασε το νέο της πλοίο η Hellenic Seaways

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways παρουσίασε το νέο της επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Νήσος Σάμος» που εκτελεί το δρομολόγιο Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη και έχει δυναμικότητα 2.210 επιβατών και 750 οχημάτων. Παράλληλα, όπως σημείωσε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Αντώνης Αγαπητός, η λειτουργική κερδοφορία της Hellenic Seaways το 2016 διαμορφώθηκε στα 18 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 6,5 εκατ. ευρώ.

    Ζημίες 1,99 δισ. ευρώ προβλέπει η HSH από τα ναυτιλιακά δάνεια

    Η γερμανική τράπεζα HSH Nordbank προβλέπει ετήσιες ζημίες από τα ναυτιλιακά δάνεια ύψους 1,99 δισ. ευρώ, γεγονός που η διοίκηση αποδίδει στις συνεχιζόμενες πιέσεις που δέχτηκαν οι ναυτιλιακές αγορές το 2016. Επιπλέον, ένα πολύ μεγάλο ποσό δανείων ύψους 9,02 δισ. ευρώ από το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιό της χαρακτηρίστηκε ως μη εξυπηρετούμενα, όταν η αντίστοιχη πρόβλεψη είχε κυμανθεί στα 5,4 δισ. ευρώ.

    Η Evergreen εκδίδει ομόλογα 264 εκατ. δολ.

    Στην έκδοση νέων ομολόγων θα προχωρήσει η ναυτιλιακή Evergreen Marine από την Ταϊβάν, με σκοπό να αντλήσει έσοδα ύψους 264 εκατ. δολαρίων. Τα έσοδα αυτά πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για την εξόφληση χρέους αλλά και για τη βελτίωση του ισολογισμού της. Τα νέα ομόλογα θα λήξουν το έτος 2022 ενώ θα φέρουν τόκο έως και 1,5%.

    Εγγυήσεις δίνουν οι τράπεζες στα ναυπηγεία DSME

    Έξι χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Νοτίου Κορέας (ανάμεσά τους οι KEB Hana Bank, KB Kookmin Bank, Shinhan Bank μεταξύ άλλων) αποφάσισαν να παράσχουν εγγυήσεις (refund guarantees) ύψους 500 εκατ. δολαρίων στα ναυπηγεία DSME -που έχουν ξεκινήσει διαδικασία αναδιάρθρωσης- ώστε να μπορέσει η διοίκηση να κλείσει τα νέα ναυπηγικά συμβόλαια ύψους 2 δισ. δολαρίων το 2017 που αποτελούν στρατηγικό της στόχο. Σημειώνεται ότι ο Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης επεξεργάζεται την παραγγελία τριών δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC στα εν λόγω ναυπηγεία.

    • Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Πέμπτη (30/3/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    Baltic Dry Index (BDI): 1234 (-14)

    Baltic Cape Index (BCI): 2690 (-65)

    Baltic Panamax Index (BPI): 1366 (+20)

    Baltic Supramax Index (BSI): 882 (-3)

    Baltic Handysize Index (BSHI): 539 (+1)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αναβρασμός στην αγορά του scrap: Οδεύει προς τα 400 δολάρια/LDT

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Morgan Stanley: Αναβάθμιση των μετοχών για την «Αγία Τριάδα» του ξηρού φορτίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά. Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες



    ΣΧΟΛΙΑ