ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνθήκες ασφυξίας δημιουργεί στις ελληνικές επιχειρήσεις το συνεχές δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα δημιουργώντας πιέσεις στο σύνολο της αγοράς με ολοένα αυξανόμενες πτωτικές τάσεις, τόσο στην αγορά των αλλαντικών όσο και (πιο συγκρατημένες) στην αγορά των τυροκομικών προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό το στοίχημα για την αλλαντοβιομηχανία Π.Γ. Νίκας φαίνεται να είναι δύσκολο. Η εταιρεία καλείται να αντιμετωπίσει τη διαρκή μείωση του τζίρου της η οποία οφείλεται τόσο στην συνεχιζόμενη πτώση της αγοράς και της ζήτησης όσο και στην απώλεια μεριδίων από τους ανταγωνιστές της.
Μπροστά σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στην πώληση, στην οικογένεια Παντελιάδη, του brand «κατίκι Δομοκού», το οποίο ανήκει στην Δομοκός ΑΕ, θυγατρική εταιρεία της Νίκας η οποία έχει περάσει στον έλεγχο της Givenrise, συμφερόντων της Chipita του κ. Σπύρου Θεοδωρόπουλου. Οι δύο πλευρές φαίνεται πως βρίσκονται ένα βήμα πριν την τελική συμφωνία, χωρίς να έχει διευκρινιστεί ωστόσο αν το συγκεκριμένο brand θα περάσει στην εταιρεία ΟΠΤΙΜΑ συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη ή αν θα μπει κάτω από την ομπρέλα της Quality Brands International (QBI) η οποία ελέγχεται από κοινού, από την ΟΠΤΙΜΑ και από τον ιταλικό όμιλο Granarolo (κατέχει το 50,01% της QBI).
Ο τζίρος το 2016 της Δομοκός ΑΕ, η οποία παράγει το Κατίκι Δομοκού ένα παραδοσιακό τυροκομικό προϊόν, το οποίο είναι Π.Ο.Π. (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης), διαμορφώθηκε σε 3,421 εκατ. ευρώ ενώ εμφάνισε ζημιές 135.026 ευρώ.
Στην τελευταία γενική συνέλευση της Νίκας ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος είχε μιλήσει για την ανάγκη συγχωνεύσεων και αναδιαρθρώσεων στον κλάδο, ενώ όσον αφορά στην πορεία εξυγίανσης της εταιρία είχε αναφέρει ότι υπάρχει επιχειρηματικό σχέδιο που θα αρχίσει να ξετυλίγεται από τον Σεπτέμβριο.
Από πέρυσι πάντως η αλλαντοβιομηχανία έχει αρχίσει να ανακάμπτει, ανακτώντας με γοργούς ρυθμούς τα μερίδια αγοράς που έχασε τα προηγούμενα χρόνια. Είναι ενδεικτικό πως μέσα σε πέντε μήνες κατάφερε να κερδίσει σχεδόν 5 μονάδες, ανεβάζοντας το μερίδιο της από 11,8% το 2016 στο 17% σε όγκο και 15,3% σε αξία τον Μάιο του 2017.
Επιπλέον, σημαντική βελτίωση παρουσιάζουν και τα λειτουργικά κέρδη, τα οποία επλήγησαν από την κατάρρευση του Μαρινόπουλου και τη διακοπή λειτουργίας της εταιρείας στην Βουλγαρία. Ο κ. Θεοδωρόπουλος υποστήριξε πάντως πως στην παρούσα φάση η κερδοφορία δεν είναι αυτοσκοπός και πως προτεραιότητα έχει η ανάκαμψη.