Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.
Αίσιο τέλος για το Blue Star Patmos
Αποκολλήθηκε πλήρως το απόγευμα, με τη συνδρομή ρυμουλκών, το επιβατηγό Blue Star Patmos, από την ξέρα στην οποία έπεσε πριν από μία βδομάδα. Την όλη επιχείρηση παρακολούθησαν και επόπτευσαν ο διοικητής της 6ης Περιφερειακής Διοίκησης Λιμενικού Σώματος -Ελληνικής Ακτοφυλακής κ. Νίκος Σκευοφύλακας και ο Λιμενάρχης κ. Γιάννης Σακιριανός. Στη σημερινή προσπάθεια αποκόλλησης συμμετείχαν τα ρυμουλκά «Παντοκράτωρ», «Χρήστος ΧΧΙΙ»,«Apollon» και «VERNICOS ΟCEANOS». Από την περασμένη Παρασκευή -όταν και έγινε η πρώτη προσπάθεια απομάκρυνσης του- μέχρι και σήμερα ειδικά συνεργεία πραγματοποιούσαν μετρήσεις, ενώ προσπαθούσαν να δημιουργήσουν μεγαλύτερη πλευστότητα στο πλοίο τροφοδοτώντας αέρα στη δεξαμενή έρματος όπου είχαν μπει νερά από τα ρήγματα που υπήρχαν, προκειμένου να μπορέσει να σηκωθεί το πλοίο μερικά εκατοστά από την ξέρα και να ρυμουλκηθεί.
Ενημέρωση για την πρόσκρουση του Sea Jet 2 στο λιμάνι της Σίφνου
Σε ενημέρωση σχετικά με το σημερινό ατύχημα που είχε το ταχύπλοο πλοίο της, Sea Jet 2, προχώρησε η SEAJETS της οποίας ηγέιται ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος. Αναλυτικά η εταιρεία αναφέρει πως «ενημερώνουμε το επιβατηγό κοινό ότι σήμερα 6 Σεπτεμβρίου το πλοίο «SeaJet 2» το οποίο εκτελούσε το προκαθορισμένο δρομολόγιό του, προσέκρουσε με μικρή ταχύτητα στην προβλήτα του λιμανιού της Σίφνου κατά τη διαδικασία χειρισμού πρόσδεσης του. Οι 194 επιβάτες αποβιβάστηκαν κανονικά και με ασφάλεια από το πλοίο, ενώ δύο επιβάτες μεταφέρθηκαν για απαραίτητους/προληπτικούς λόγους στο ιατρικό κέντρο της Σίφνου από το οποίο αποχώρησαν μετά τις απαραίτητες εξετάσεις. Το «Sea Jet 2» θα παραμείνει εκτός δρομολογίων μέχρι και την Παρασκευή 8/09. Για την εξυπηρέτηση των επιβατών της γραμμής του, η εταιρεία προχώρησε σε αναδιοργάνωση του πλέγματος των δρομολογίων της για τις 2 επόμενες ημέρες αντικαθιστώντας το «Sea Jet 2» από το αδελφό του πλοίο «SuperJet».
Εξελίξεις στη Mercator Lines
Σε διαδικασίες εκκαθάρισης της ναυτιλιακής εταιρείας Mercator Lines προχωράει ο ειδικός εκκαθαριστής που έχει διορίσει το δικαστήριο της Σιγκαπούρης. Πάντως η εταιρεία φαινόταν πως έβρισκε το δρόμο της μετά την συμφωνία που είχε ο Yit Chee Wah (ειδικός εκκαθαριστής) με τους Έλληνες επιχειρηματίες Νικόλαο Μητρόπουλο (ιδιοκτήτη της Champion Commodities της και Country Fresh Milk) Δημήτριο Ποδαρίδη (ιδιοκτήτη της Champion Beverages) για την εξαγορά της ναυτιλιακής. Το deal όμως δεν προχώρησε, καθώς οι δύο μεριές δεν τα «βρήκαν» στο οικονομικό σκέλος.
Νεότευκτο Reel Lay για την SubSea 7
Ο επικεφαλής της νορβηγικής Subsea 7, Kristian Siem, δήλωσε πως η ναυτιλιακή υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή ενός πλοίου τύπου Reel Lay (μαζί με τον απαιτούμενο εξοπλισμό για την τοποθέτηση υποθαλάσσιων σωλήνων) με τα ναυπηγεία Royal IHC στην Ολλανδία. Το πλοίο -εφόσον υπογραφεί το deal- αναμένεται να είναι έτοιμο μέσα στις αρχές του 2020, ενώ η συμφωνία αναμένεται να κοστίσει κάτι λιγότερο από 300 εκατομμύρια (εξαιρουμένων των τόκων). Το νεότευκτο Reel Lay έχει ως σκοπό να αντικαταστήσει τη φορτηγίδα ειδικών εργασιών Seven Navica (χωρητικότητας 9.600-dwt και κατασκευής 1999) η οποία και θα αποσυρθεί.
Τρία νέα συμβόλαια για τη Mermaid Maritime
Η ταϊλανδέζικη offshore εταιρεία υπέγραψε τρία νέα συμβόλαια που αφορούν υποθαλάσσιες πλατφόρμες για ένα ποσό της τάξεως των 12 εκατομμυρίων δολαρίων. Συγκεκριμένα ο ιδιοκτήτης της, δήλωσε πως οι εργασίες θα λάβουν χώρα στην Νοτιοανατολική Ασία και την Μέση Ανατολή. Σε δηλώσεις του ανέφερε επίσης πως «η Mermaid Maritime θέλει να τονίσει πως αυτές οι συμφωνίες, έχουν ως στόχο, η ναυτιλιακή να διατηρήσει τους βασικούς τους πελάτες αλλά και να αναζητήσει νέους ώστε να είναι σε θέση να ενισχύσει το μερίδιό της στην αγορά και πετυχαίνοντας έτσι βιώσιμη ανάπτυξη».
Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τετάρτη (06/09/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Baltic Dry Index (BDI): 1250 (+35)
- Baltic Capesize Index (BCI): 2438 (+125)
- Baltic Panamax index (BPI): 1314 (+39)
- Baltic Supramax Index (BSI): 868 (+5)
- Baltic Handysize Index (BHSI): 494 (+3)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ο Γιώργος Πατέρας στο Mononews: Οι συντεχνίες εμποδίζουν την πρόσληψη περισσότερων Ελλήνων ναυτικών στα πλοία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Προκοπίου: Οριακά κέρδη για την Dynagas LNG στο β’ τρίμηνο 2017
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χ. Βαφειάς: Γιατί η Drewry αναβαθμίζει τη μετοχή της StealthGas σε «ελκυστική»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike