Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Προσφορές: O απόλυτος πρωταγωνιστής στο λιανεμπόριο

σουπερ μαρκετ

Από προσωρινή λύση έγινε βασικό εργαλείο προώθησης των προϊόντων. Χωρίς αυτές δύσκολα πλέον πείθονται οι καταναλωτές να βάλουν τον χέρι στην τσέπη και να ξοδέψουν χρήματα.

Οι προσφορές, ύστερα από επτά χρόνια κρίσης είναι με διαφορά ο απόλυτος πρωταγωνιστής στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων. Και όπως φαίνεται θα συνεχίσουν να είναι έτσι για πολλά χρόνια ακόμη…

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας IRI, οι πωλήσεις προϊόντων που ήταν σε προσφορά αυξήθηκαν κατά 10% από την αρχή του έτους και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα εξακολουθήσουν να αυξάνονται.

Παράγοντες της αγοράς υπογραμμίζουν πως οι προσφορές είναι ισχυρότερες ακόμη και από την απευθείας μείωση των τιμών!

«Ακόμη και αν μειώσουμε την καθαρή τιμή, η αντίδραση του καταναλωτή δεν θα είναι τόσο μεγάλη όσο αν το ίδιο προϊόν μπει σε προσφορά», σημειώνει χαρακτηριστικά άνθρωπος της βιομηχανίας τροφίμων.

Για να προσθέσει: «Δεν είναι ότι δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να μειώσουμε τις τιμές. Είναι ότι οι προσφορές έχουν επισκιάσει τα πάντα», προσθέτει ο ίδιος.

Τη δυναμική των προσφορών ενισχύουν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες έχουν «εγκλωβιστεί» σε έναν ανηλεή πόλεμο προσφορών τα τελευταία χρόνια παρά το υψηλό κόστος και τη δυσκολία που υπάρχει στη διαχείρισή τους.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση πανελλαδικής αλυσίδας, η οποία αναγκάστηκε να υπερδιπλασιάσει τις προσφορές της.

Επιπλέον, διαφημίζει στην τηλεόραση τις μεγάλες προσφορές της όλη την εβδομάδα από τρεις μέρες την εβδομάδα που ήταν πριν από ενάμιση χρόνο, ενώ παράλληλα για περίπου 15 εβδομάδες το χρόνο τρέχει και πρόσθετες ενέργειες.

«Δυστυχώς εκπαιδεύσαμε τον καταναλωτή, λιανέμποροι και προμηθευτές, να επιλέγει με βάση τις προσφορές και συχνά να αγνοεί άλλες ποιοτικές παραμέτρους, με αποτέλεσμα σήμερα να αγοράζει όλο και περισσότερο προϊόντα που είναι σε προσφορά», ανέφερε πρόσφατα κορυφαίο στέλεχος του εγχώριου λιανεμπορίου.

Νέα πτώση πωλήσεων το 2018

Η έμφαση στις προσφορές οφείλεται στην αγωνία που υπάρχει για την πορεία της κατανάλωσης, η οποία παραμένει σε πτωτική τροχιά χωρίς προοπτική ανάκαμψης το αμέσως επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με την έρευνα της IRI, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ υποχωρούν κατά περίπου 2,3% ενώ δεν πρόκειται να ανακάμψουν ούτε την επόμενη χρονιά, όπου προβλέπεται να μειωθούν κατά 1,5%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ο Σκουρλέτης παρουσίασε στους συμβασιούχους την νομοθετική ρύθμιση για την καθαριότητα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χωρίς τη βοήθεια της ΕΚΤ η έξοδος στις αγορές