ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Tankers
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων παρέμεινε σταθερή κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, με τις αξίες ωστόσο των πλοίων τύπου MR να καταγράφουν μικρή άνοδο, λόγω του ότι τα κέρδη συνέχισαν να αυξάνονται. Οι πιο σημαντικές κινήσεις που καταγράφηκαν ήταν οι ακόλουθες:
- To tanker τύπου aframax Singapore Voyager (χωρητικότητας 106.100-dwt και κατασκευής 2003, στα ναυπηγεία Namura) πουλήθηκε για το ποσό των 10,4 εκατ. δολαρίων, έναντι 10,44 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
- To tanker τύπου MR2 Fidias (χωρητικότητας 50.000-dwt και κατασκευής 2007, στα ναυπηγεία STX Offshore) πουλήθηκε για 16,5 εκατ. δολάρια, έναντι 16,73 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
Bulkers
Όλες οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παρέμειναν αμετάβλητες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, με την δραστηριότητα στον κλάδο να είναι ιδιαίτερα έντονη και αρκετές κινήσεις να λαμβάνουν χώρα. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:
- Τέσσερα bulkers τύπου panamax εξαγοράστηκαν από τη ναυτιλιακή 2020 Bulkers για το ποσό των 91 εκατ. δολαρίων συνολικά, έναντι 83,24 εκατ. δολ. που προσδιόριζε συνολικά την αξία τους η VesselsValue. Ο λόγος για τα Ocean Forte (χωρητικότητας 81.600-dwt και κατασκευής τον Ιανουάριο του 2015), Ocean Integrity (χωρητικότητας 82.000-dwt και κατασκευής τον Απρίλιο του 2015), Ocean Vision (χωρητικότητας 81.500-dwt και κατασκευής τον Ιούνιο του 2015) και Ocean Ambition (χωρητικότητας 82.000-dwt και κατασκευής τον Σεπτέμβριο του 2015), όλα κατασκευασμένα στα ναυπηγεία Longxue.
- To bulker τύπου panamax Archigetis (χωρητικότητας 81.100-dwt και κατασκευής 2011, στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries) πουλήθηκε για 20 εκατ. δολάρια, έναντι 19,31 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
- To bulker τύπου supramax Alam Makmur (χωρητικότητας 55.900-dwt και κατασκευής 2015, στα ναυπηγεία Mitsui Ichihara) πουλήθηκε για το ποσό των 21 εκατ. δολαρίων, έναντι 21,15 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
Containers
Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρέμειναν σταθερές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, ωστόσο καμιά αγοραπωλησία δεν πραγματοποιήθηκε στον κλάδο. Αξίζει, παρόλα αυτά, να σημειωθεί ότι οι αξίες των containerships τύπου handysize δείχνουν να ενισχύονται κάπως εξαιτίας της ανόδου που παρατηρείται στα κέρδη.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,49% και διαμορφώθηκε στις 190,09 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 0,22% και έκλεισε στις 264,17 μονάδες
- Ο δείκτης των containers ενισχύθηκε κατά 0,06% και διαμορφώθηκε στις 4143,82 μονάδες
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,05% και διαμορφώθηκε στις 553,57 μονάδες
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Φράγκου: Πάνω από 300 εκατ. δολάρια για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού της Navios Holdings
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μαργαρώνης: Οι εφοπλιστές καθορίζουν το αν θα υπάρξει κύμα παραγγελιών, όχι τα ναυπηγεία
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου – Α. Πολέμης: «Τιτανομαχία» αξίας 100 εκατομμυρίων δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ