ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ανάμεικτο ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 13-17 Νοεμβρίου 2017.
VLCC
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σε υποτονικούς τόνους κύλισε η εβδομάδα που πέρασε στα πλοία τύπου VLCC, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να παρουσιάσουν οριακή πτώση, αν και οι απώλειες φάνηκαν να είναι σχετικά περιορισμένες.
Από την άλλη, παρατηρήθηκε ότι ο όγκος των φορτίων ήταν μικρότερος από το αναμενόμενο και η ζήτηση περιορισμένη, κάτι που δεν βοήθησε ιδιαίτερα το κλίμα της αγοράς.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $19.193 ημερησίως.
SUEZMAXES
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στις αγορές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Suezmax παρουσίασαν οριακή πτώση, με την τιμή στη διαδρομή από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο να υποχωρήσει σε WS87,5.
Παράλληλα, στη Δυτική Αφρική, μετά την πτωτική πορεία των τιμών των ναύλων μέχρι και τα μέσα της εβδομάδας και προς το κλείσιμό της, οι τιμές ενισχύθηκαν, με αποτέλεσμα σε διαδρομές από την περιοχή να διαμορφωθούν σε WS77,5.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική πτώση 6% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $14.892 ημερησίως.
AFRAMAXES
Δραστήρια ήταν η εβδομάδα στις αγορές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου στα πλοία τύπου Aframax, με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται σε WS115, με προοπτική μάλιστα για περαιτέρω άνοδο. Παράλληλα, στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής, η ενισχυμένη δραστηριότητα βοήθησε τις τιμές των ναύλων, με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν από WS70, τη στιγμή που το προηγούμενο διάστημα ήταν σε WS72,5.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 26% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $10.775 ημερησίως.
LR/MR
Δυτικά του Σουέζ, η σταθερή αγορά του Κόλπου της Αμερικής στα πλοία τύπου MR οδήγησε λιγότερα πλοία να ταξιδέψουν υπό έρμα προς τη Βόρεια Θάλασσα, με αποτέλεσμα η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να περιοριστεί και οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές από τη Βόρεια Θάλασσα στα μέσα της εβδομάδας να ενισχυθούν σε WS147,5 αν και καθώς η ζήτηση μειώθηκε, οι τιμές δεν διατηρήθηκαν σε όλες τις διαδρομές.
Εν τω μεταξύ, η κινητικότητα της αγοράς στα πλοία τύπου LR1 αυξήθηκε κάπως προς το τέλος της εβδομάδας, περιορίζοντας έτσι και τις απώλειες στις τιμές των ναύλων και με την κατ’ αποκοπή (lumpsum) τιμή στη διαδρομή από το λιμάνι της Skikda προς την Ιαπωνία να υποχωρεί οριακά σε $1,575 εκατ., ενώ παράλληλα, στα πλοία τύπου LR2 στην ίδια διαδρομή υποχώρησε σε $1,7 εκατ.
Από την άλλη, σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές, ανατολικά του Σουέζ η κατάσταση γενικά την εβδομάδα που πέρασε ήταν απογοητευτική. Παρόλα αυτά οι τιμές των ναύλων στη διαδρομή από το λιμάνι του Ras Tanura προς την Κίνα και στους δυο τύπους πλοίων παρέμειναν σταθερές.
- O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε άνοδο 17% στα $11.081 ημερησίως, ενώ στα Handy ενισχύθηκε σημαντικά κατά 214% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $4.875.
Dirty products
Στα Dirty products, η εβδομάδα που πέρασε στην αγορά της Ευρώπης κύλισε σε υποτονικούς ρυθμούς με περιορισμένη κινητικότητα και με τις τιμές των ναύλων να διαμορφώνονται μεταξύ WS112,5 και WS115. Σύμφωνα με την άποψη των ειδικών, στο προσεχές μέλλον είναι πιθανόν οι τιμές να παρουσιάσουν περαιτέρω ύφεση καθώς όλο και περισσότερα πλοία ταξιδεύουν υπό έρμα από την Αμερική.
- Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο της τάξεως του 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $6.831 ημερησίως.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Τσάκος: Τι βλέπει για τα κέρδη της TEN το 2017 και το 2018 η Seaport Global Securities
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χ. Βαφειάς: Επιβεβαίωσε τις προβλέψεις των αναλυτών η StealthGas
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike