• Business

    SHIPPING FOCUS: Γιατί ο Γιάννης Χανδρής συνήψε deal που προβλέπει λιγότερα κέρδη

    Γιάννης Χανδρής ναυτιλία

    Γιάννης Χανδρής, εφοπλιστής Chandris Hellas


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Χαμηλότερα κέρδη για τη Chandris από το τελευταίο της deal

    Λιγότερα προβλέπονται να είναι τα κέρδη που αναμένεται να εισπράξει η ναυτιλιακή Chandris Hellas, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χανδρή, από τη συμφωνία με τη Socar, η οποία θα ναυλώσει το δεξαμενόπλοιο τύπου VLCC Britanis (χωρητικότητας 304.732-dwt και κατασκευής 2002) για ένα χρόνο. Ωστόσο, το ναυλοσύμφωνο -του οποίου το οικονομικό σκέλος δεν έγινε γνωστό- προβλέπει επιμερισμό των από κοινού κερδών (profit split). Αυτό σημαίνει ότι οι ναύλοι που θα αποφέρει το πλοίο θα είναι χαμηλότεροι από 27.500 δολ./ημέρα που είναι ο μέσος όρος των ναυλοσυμφώνων διάρκειας ενός έτους στα VLCCs, σύμφωνα με τη νορβηγική ναυλομεσιτική Fearnleys.

    Η Neda πουλάει και 3ο tanker

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η ναυτιλιακή Neda Maritime Agency, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου, στα πλαίσια ανανέωσης του στόλου της, πουλάει στη Bakri Navigation από τη Σαουδική Αραβία το δεξαμενόπλοιο Silvaplana (χωρητικότητας 109.250-dwt και κατασκευής 2003), το τρίτο μέσα σε 1 έτος. Σύμφωνα με τους brokers, η αγοραπωλησία θα κινηθεί στα 13 εκατ. δολ.

    Νέα χρονοναύλωση εξασφάλισε η Everest

    Η ναυτιλιακή Everest Shipping συνήψε συμφωνία ναύλωσης με την εταιρεία Tianhui, η οποία και θα χρονοναυλώσει το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου EM Amber (χωρητικότητας 58.018-dwt και κατασκευής 2010) για 12 μήνες. Οι ημερήσιοι ναύλοι που συμφωνήθηκαν ανέρχονται στο ποσό των 9.300 δολ., σύμφωνα με το Baltic Exchange.

    Περιόρισαν την έκθεσή τους στις γιάρδες οι νοτιοκορεάτικες τράπεζες

    Οι τράπεζες της Νότιας Κορέας περιόρισαν την έκθεσή τους στα τρία μεγάλα ναυπηγεία της χώρας σε ποσοστό της τάξεως του 10%. Σύμφωνα με την ανάλυση της Korea Enterprise Data, το συνολικό χαρτοφυλάκιο των τραπεζών για τα ναυπηγεία DSME, Hyundai Heavy Industries (HHI) και Samsung Heavy Industries, από 45,2 δισ. δολ. στα τέλη του 2015, μειώθηκε στα 40,4 δισ. δολ. στα τέλη του 2016.

    Η DHT πουλάει μετοχές 850 εκατ. δολ.

    Δημόσια προσφορά μετοχών της επεξεργάζεται η ναυτιλιακή DHT Holdings, με σκοπό να αντλήσει έσοδα ύψους 850 εκατ. δολ. Σύμφωνα με το σχετικό shelf registration στο SEC, τα έσοδα αυτά η DHT σκοπεύει να τα διοχετεύσει για τη χρηματοδότηση των αναπτυξιακών της πλάνων.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Παρασκευή (30/6/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 901 (-19)
    • Baltic Cape Index (BCI): 1086 (-60) 
    • Baltic Panamax index (BPI): 1091 (-28)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 754 (-4)
    • Baltic Handysize Index (BSHI): 467 (+3)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ρίσκο για τους εφοπλιστές η αποθήκευση πετρελαίου στα tankers – Tι λένε οι αναλυτές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στ. Μόλαρης: Παίρνει πίσω το πωλητήριο στο Jasmine A η Empire Bulkers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιάννης Αγγελικούσης: Στην κορυφή της ελληνικής ναυτιλίας



    ΣΧΟΛΙΑ