ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.
Εξαγόρασε tanker η Pantheon;
Η ναυτιλιακή Pantheon Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Καννελάκη, φέρεται να έχει προχωρήσει στην εξαγορά του δεξαμενόπλοιου τύπου aframax Phoenix Advance (χωρητικότητας 114.024-dwt και κατασκευής 2011) από τη MOL για ένα ποσό που παράγοντες της αγοράς προσδιορίζουν στα περίπου στα 28,5 εκατ. δολ. Εάν η κίνηση αυτή επαληθευτεί, η τιμή του deal θα είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή που θα περίμενε η πλειοψηφία των brokers το τελευταίο διάστημα, ενώ παράλληλα θα πρόκειται για την πρώτη αγοραπωλησία της Pantheon από το καλοκαίρι του 2016, όταν και είχε εξαγοράσει ένα VLCC από την Teekay.
Νέο deal μεταξύ Γεωργιόπουλου και Odfjell
Ολοκληρώθηκε το deal μεταξύ της ναυτιλιακής Chemical Transportation Group (CTG), συμφερόντων του Πήτερ Γεωργιόπουλου και της Odfjell, χωρίς ωστόσο να γίνονται γνωστές οι οικονομικές λεπτομέρειες της συμφωνίας. Η πρώτη θα πουλήσει στη δεύτερη 5 δεξαμενόπλοια που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο, με σκοπό τη δημιουργία ενός νέου pool στις μεταφορές χημικών προϊόντων. Το πρώτο από αυτά τα tankers θα έχει παραδοθεί ως τις 14 Ιουλίου φέτος στην Odfjell, ενώ τα υπόλοιπα 4 θα παραδοθούν έως το Μάιο του 2018.
Στην Ilios ένα από τα παλαιότερα bulkers της Global United
Στην ελληνική ναυτιλιακή Ilios Shipping, όπως όλα δείχνουν, πούλησε ένα από τα παλαιότερα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax Sanvi (χωρητικότητας 73.992-dwt και κατασκευής 2000) που διέθετε στο στόλο της η Global United (με έδρα τη Σιγκαπούρη). Η αγοραπωλησία κινήθηκε στα 6,5 εκατ. δολ., 400.000 ακριβότερα από την τιμή της online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue.
Ο Fredriksen αύξησε το ποσοστό του στη Solstad Farstad
Ο Νορβηγός κροίσος John Fredriksen αύξησε το ποσοστό του στον κολοσσό των πλοίων τύπου OSV Solstad Farstad. Μέσω της εταιρείας του Hemen Holding, εξαγόρασε 1,5 εκατ. μετοχές για το ποσό των 1,7 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι ο Νορβηγός εφοπλιστής συμμετέχει στην Solstad Farstad μέσω της εταιρείας του Deep Sea Supply και είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος του κοινοπρακτικού σχήματος.
Σε χαμηλά διετίας το scrapping των containerships
Σε χαμηλά διετίας κινείται η δραστηριότητα των διαλύσεων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με τους αναλυτές της Clarksons. Ενδεικτικά, μόνο 7 containerships πουλήθηκαν για scrap τον Ιούνιο, αριθμός που έχει να παρουσιαστεί από τον Οκτώβριο του 2015.
Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Πέμπτη (13/07/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Baltic Dry Index (BDI): 888 (+29)
- Baltic Cape Index (BCI): 928 (+82)
- Baltic Panamax index (BPI): 1141 (+43)
- Baltic Supramax Index (BSI): 758 (+14)
- Baltic Handysize Index (BHSI): 484 (+4)