Τρεις μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες προχώρησαν σε συμφέρουσες και παράλληλα επικερδείς εξαγορές μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων, τη στιγμή που η αγορά ξηρού φορτίου διανύει περίοδο ανάκαμψης, ενισχύοντας έτσι με αξιόλογα κομμάτια τους στόλους τους.

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή Hydroussa Navigation, συμφερόντων της οικογένειας Γουλανδρή και θυγατρική του ομίλου NJ Goulandris, προχώρησε στην εξαγορά του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax Frontier Maru (χωρητικότητας 81.000-dwt και κατασκευής 2014) για το ποσό των 24,5 εκατ. δολαρίων.

Το πλοίο, που κατασκευάστηκε στις ιαπωνικές γιάρδες Japan Marine United (JMU), το συνδιαχειρίζεται η Hydroussa (η οποία διαχειρίζεται τα bulkers του ομίλου, ενώ η Andriaki Shipping έχει αναλάβει τη διαχείριση των tankers) με τη μητρική εταιρεία NJ Goulandris, ενώ η τιμή της αγοραπωλησίας ευθυγραμμίζεται με την πραγματική αξία του.

Η ναυτιλιακή Franco Compania Naviera Management (FCN), συμφερόντων του Νικόλα και της Μαρίλης Φραγκίστα απέκτησε το bulker τύπου handysize Maria G (πρώην “Gadwall”, χωρητικότητας 37249-dwt και κατασκευής 2007) για το ποσό των 6 εκατ. δολαρίων από την Parakou Shipping (με έδρα το Χονγκ Κονγκ).

Το Maria G αποτελεί τη δεύτερη εξαγορά της FCN για το 2017, καθώς, όπως είχε γράψει το mononews.gr, τον Ιανουάριο είχε εξαγοράσει το bulker τύπου handymax Kouroupi (πρώην “Medi Imabari”, χωρητικότητας 56.047-dwt και κατασκευής 2008) για το οποίο κατέβαλε το ποσό των 10,1 εκατ. δολαρίων. Μάλιστα, το πλοίο αυτό θεωρήθηκε αγοραστική ευκαιρία, ενώ, σύμφωνα με τους brokers, η ναυτιλιακή της οικογένειας Φραγκίστα το απέκτησε για τουλάχιστον 2 εκατ. δολάρια λιγότερα, από τις τιμές που επικρατούν για ιαπωνικής κατασκευής τονάζ τέτοιας ποιότητας και ηλικίας.

Ακόμη μια ελληνική ναυτιλιακή, η AM Nomikos προχώρησε στην εξαγορά του bulker τύπου handymax Leon (πρώην “Sun Acapulco”, χωρητικότητας 55.700-dwt και κατασκευής 2006) για το ποσό των 10 εκατ. δολαρίων.

Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη αγοραπωλησία έλαβε χώρα το Μάρτιο, έγινε γνωστή τώρα, ενώ το Leon αύξησε το στόλο της εταιρείας στα 44 κομμάτια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί όλοι θέλουν να αγοράσουν μεταχειρισμένα VLCCs;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Προκοπίου: Εξασφάλισε δάνειο-μαμούθ 480 εκατ. δολ.

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Ολοκληρώθηκε το deal Συμεών Παληού-Νικόλα Μαρτίνου