Νίκος Τσάκος, εφοπλιστής Tsakos Energy Navigation (TEN)
Ένα ακόμη νεότευκτο δεξαμενόπλοιο παρέλαβε η Tsakos Energy Navigation Ltd. (TEN), της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Νίκος Τσάκος, που αποτελεί το έβδομο από το ναυπηγικό πρόγραμμα των εννέα tankers που έχει σε εξέλιξη η ναυτιλιακή με σκοπό τη μακροχρόνια χρονοναύλωσή τους στη νορβηγικών συμφερόντων εταιρεία ενέργειας Statoil.
Ειδικότερα, η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη TEN ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς η παραλαβή του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου aframax Oslo TS (χωρητικότητας 112.700-dwt και κατασκευής 2017), το οποίο κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Daewoo Mangalia Heavy Industries που βρίσκονται στη Ρουμανία.
Όπως ανακοίνωσε η ναυτιλιακή, το πλοίο φέρει προδιαγραφές ice-class, ενώ η μακροχρόνια χρονοναύλωσή του στο νορβηγικό πετρελαϊκό κολοσσό που έχει ήδη ξεκινήσει, αναμένεται να αποφέρει ακαθάριστα έσοδα που μπορεί να ξεπεράσουν και τα 110 εκατ. δολάρια όταν ολοκληρωθεί.
- Ο τίτλος της ναυτιλιακής, στη συνεδρίαση της Wall Street της Τρίτης (6 Ιουνίου 2017), διαπραγματεύονταν στα 4,24 δολάρια, με άνοδο της τάξεως του 2,17%. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.
Τα υπόλοιπα δύο aframaxes του προγράμματος -τα Bergen TS και Stavanger TS– που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο πρόκειται να παραδοθούν στο στόλο της εταιρείας που ελέγχει ο κ. Τσάκος κατά τη διάρκεια του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, με τα ναυλοσύμφωνά τους να τίθενται σε ισχύ την ίδια περίοδο. Με την παράδοσή τους, η TEN θα έχει ολοκληρώσει επιτυχώς το πλάνο στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της, το 77% του οποίου έχει εξασφαλισμένα ναυλοσύμφωνα εν ισχύ που μπορούν να συνεισφέρουν στα ταμεία της ακαθάριστα έσοδα της τάξεως των 1,5 δισ. δολαρίων στο σύνολό τους, από τη στιγμή που η μέση χρονική διάρκειά τους διαμορφώνεται στα 2,5 έτη.
Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι το πρώτο τρίμηνο του 2017 αποδείχτηκε ιδιαίτερα ισχυρό για τη ναυτιλιακή που ελέγχει ο κ. Τσάκος καθώς, όπως έγραψε το mononews.gr, κατόρθωσε να κατέγραψε υψηλότερα κέρδη από το αναμενόμενο, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 17,5 εκατ. δολάρια, ή αλλιώς 0,16 δολάρια ανά μετοχή, δηλαδή αρκετά καλύτερα από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές που προσδοκούσαν κέρδη ανά μετοχή να διαμορφωθούν στα 0,11 δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Θεόδωρος Βενιάμης: Να γίνει προτεραιότητα της Πολιτείας η απασχόληση Ελλήνων ναυτών στα ελληνόκτητα πλοία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Οικονόμου: Νέα συμφωνία με μυστηριώδες fund – Βουτιά 13% για τη μετοχή της DryShips
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε «αναβρασμό» η αγορά LNG λόγω Κατάρ – Αγγελικούσης, Λιβανός, Προκοπίου παρακολουθούν τις εξελίξεις