ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το μεγαλύτερο βάρος όμως δίνεται στην αγορά του ξηρού φορτίου, η οποία μετά από την βαριά κρίση που πέρασε φαίνεται να ανακάμπτει για τα καλά. Έτσι οι Έλληνες εφοπλιστές «ποντάρουν» σε αυτή, αγοράζοντας περισσότερα bulkers, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied.
Για την ακρίβεια από τα 3,7 δισεκατομμύρια τα 2 δις έχουν χρησιμοποιηθεί για την απόκτηση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Οπότε το 66% από τα ελληνικά κεφάλαια έχουν επενδυθεί για την απόκτηση 152 φορτηγών πλοίων που είναι το 63% του συνολικού αριθμού πλοίων που πέρασαν σε ελληνικά χέρια μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους.
Επιπλέον οι ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων έχουν δώσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια για 57 tankers, 208 εκατομμύρια δολάρια για 20 containterships και 167 εκατομμύρια για 3 υγραεριοφόρα.
Σημειώνεται πως τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν από Έλληνες για τα bulkers ανέρχεται στο 28,9% επί του συνόλου των χρημάτων που επενδύθηκαν παγκοσμίως για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίων. Συνολικά οι ναυτιλιακές ανά τον κόσμο έχουν επενδύσει 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στο 2017 την αγορά για 553 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Όσον αφορά στους άμεσους ανταγωνιστές των ελληνικών εταιρειών είναι οι κινεζικές με επενδύσεις 1,7 δισ. για αγορά συνολικά 164 πλοίων. Οι Έλληνες έχουν επενδύσει τα διπλάσια ποσά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η ναυτιλία πάει καλά, οι τράπεζες άρχισαν πάλι να δανείζουν
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Λιγότερα τα περιστατικά πειρατείας το 2017 – Ποιες περιοχές παραμένουν επικίνδυνες για τα πλοία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα