Εμπορευματοκιβώτια
Το 2017 φαίνεται να είναι η καλύτερη χρονιά για τα containerships μετά το τέλος της παγκόσμιας ναυτιλιακής ύφεσης, όμως η υπερπληθώρα πλοίων και η ύπαρξη πολλών παραγγελιών για νεότευκτα αποτελούν κινδύνους για τη συγκεκριμένη αγορά, σύμφωνα με ανάλυση της Stifel.
“Πιστεύουμε ότι η αγορά των containerships έχει φτάσει στο κατώτατο επίπεδο και είμαστε όλο και πιο εποικοδομητικοί απέναντι στον τομέα. Ωστόσο, δεν περιμένουμε κάποια πραγματική δύναμη στις τιμές πριν περάσουν τουλάχιστον έξι μήνες”, εξηγεί ο αναλυτής της Stifel, Ben Nolan.
Έτσι, o Nolan προχωρά σε μικρή αναπροσαρμογή επί τα χείρω των εκτιμήσεών του για τα φετινά κέρδη δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, τις Seaspan (του Gerry Wang) και Costamare (του Κ. Κωνσταντακόπουλου). Η εκτίμηση για τη Seaspan είναι πλέον στα 0,71 δολάρια (από 0,73 δολάρια) και για την Costamare στα 0,76 δολάρια (από 0,80 δολάρια). Για το 2018 όμως, η εκτίμηση για τη Seaspan αναθεωρήθηκε ανοδικά, από τα 1,30 δολάρια στα 1,32 δολάρια, ενώ για την Costamare αναθεωρήθηκε και πάλι πτωτικά, από τα 0,86 δολάρια στα 0,82 δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει ο Nolan, οι όγκοι που διακινούν φέτος τα containerships διεθνώς είναι αυξημένοι κατά 7% σε ετήσια βάση συγκριτικά με το 2016, και αναμένεται να κλείσουν τη χρονιά στο +5%, όμως την ίδια στιγμή οι παραγγελίες νέων πλοίων για το 2018 είναι πολλές, αν και εκτιμάται ότι είναι διαχειρίσιμες από την αγορά λόγω της αύξησης της ζήτησης.