Ο John Fredriksen δεν είναι από τους ανθρώπους που αποδέχονται εύκολα το “όχι” ως απάντηση, κι έτσι η αρνητική απάντηση της ναυτιλιακής DHT Holdings στις διαδοχικές προτάσεις εξαγοράς που υπέβαλε ο Fredriksen δεν πτόησε ιδιαίτερα τον ισχυρό άνδρα της Frontline.

Ο Fredriksen, όπως γράφαμε πρόσφατα στο mononews, επιχείρησε αρχικά να μπλοκάρει δικαστικά τη μεγάλη συμφωνία της DHT για την απόκτηση και των 11 δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC της BW Group, ύψους 538 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ την ίδια στιγμή κατέθετε και τρίτη πρόταση για την εξαγορά της DHT. Όμως η προσφυγή της Frontline απορρίφθηκε και όλα δείχνουν ότι το deal της DHT με την BW Group θα προχωρήσει κανονικά, με την BW Group να αποκτά στο πλαίσιο της συμφωνίας μερίδιο 33,5% στην DHT, με το ποσοστό της Frontline να υποχωρεί παράλληλα από το 13,4% στο 8,9%.

Ωστόσο, αυτή η εξέλιξη μάλλον… πείσμωσε τον John Fredriksen, παρά τον απογοήτευσε. Έτσι, η Frontline κατέθεσε και νέα πρόταση για την εξαγορά της DHT, η οποία περιλαμβάνει και τα 11 πλοία της BW Group, τόσο αυτά που έχουν παραδοθεί ήδη στην DHT, όσο και αυτά που είναι προς παράδοση! Πάντως, η νέα πρόταση δεν ξεφεύγει οικονομικά από την προηγούμενη, καθώς και πάλι η προσφορά είναι 0,8 μετοχές για κάθε μετοχή της DHT, σε τιμή 15,8% πάνω από την τιμή της μετοχής της εταιρείας κατά τις τελευταίες 30 ημέρες.

Η Frontline θεωρεί πως με την πρότασή της θα επωφεληθούν οι μέτοχοι και των δύο εταιρειών, καθώς θα μειωθούν τα λειτουργικά κόστη και θα υπάρξουν οφέλη από συνέργειες, ενώ θα είναι βελτιωμένη η πρόσβασή τους στις αγορές χρέους. Εξάλλου, αν προχωρήσει η συγχώνευση, θα δημιουργηθεί η μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο των τάνκερ, όσον αφορά τόσο το μέγεθος του στόλου της, όσο και την κεφαλαιοποίησή της.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι η προτεινόμενη νέα συγχώνευση της Frontline και της DHT θα μεγιστοποιήσει την αξία για τους μετόχους και των δύο”, δήλωσε ο Robert Hvide Macleod, διευθύνων σύμβουλος της Frontlinte Management, και πρόσθεσε: “Πιστεύουμε ότι αυτό το αποτέλεσμα είναι προς το συμφέρον των μετόχων και των δύο εταιρειών και θα προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε ότι οι μέτοχοι της DHT θα έχουν τη δυνατότητα να εξετάσουν την προσφορά μας”.

Τη θέση αυτή ενστερνίζεται και ο J. Mintzmyer, επικεφαλής αναλυτής της Value Investor’s Edge, που υποστηρίζει πως η DHT πρέπει να αποδεχθεί την προσφορά, αφού δώσει ένα γενναιόδωρο μέρισμα πρώτου τριμήνου.

Είναι μία δίκαια συμφωνία για όλες τις πλευρές, και θα ήταν σοφό για τη διοίκηση της DHT να κατανοήσει ότι αυτό είναι ένα λογικό σημείο εξόδου”, δήλωσε στο TradeWinds o αναλυτής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Φράγκου: Ένα ακόμα πλοίο προστίθεται στον στόλο της Navios Partners

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ιωάννης Κάρτσωνας: Αυτό είναι το νέο στέλεχος της Seanergy