Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές στρέφουν την προσοχή τους στις παραγγελίες νέων πλοίων

Στα νεότευκτα πλοία στρέφουν την προσοχή τους πολλοί Έλληνες και όχι μόνο εφοπλιστές, βλέποντας τις τιμές στην αγορά των μεταχειρισμένων να ανεβαίνουν… επικίνδυνα, και θέλοντας να εκμεταλλευτούν τυχόν ευκαιρίες για την κατασκευή νέων πλοίων.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Clarksons, η σημερινή τιμή για ένα kamsarmax πενταετίας έχει εκτοξευθεί στα 21,5 εκατ. δολάρια, από 14 εκατ. δολάρια πριν από ένα χρόνο, ενώ αντίστοιχα για ένα ultramax πενταετίας θα πρέπει κανείς να πληρώσει περί τα 27 εκατ. δολάρια, έναντι 23 εκατ. δολαρίων πέρυσι.

Αντιθέτως, για ένα νεότευκτο kamsarmax η τιμή είναι σχεδόν ίδια με πέρυσι, κοντά στα 25 εκατ. δολάρια, και για ένα νεότευκτο ultramax στα 23,5 εκατ. δολάρια. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί βλέπουν πλέον ως καλύτερη επένδυση μία παραγγελία νεότευκτου πλοίου, παρά μία αγορά μεταχειρισμένου.

Ένα άλλο θετικό στοιχείο είναι ότι οι παραδόσεις νεότευκτων πλοίων που παραγγέλνονται σήμερα προγραμματίζονται για το 2019 και το 2020, όταν οι εφοπλιστές πιστεύουν πως θα υπάρχει μία σταθερή ανάκαμψη στην αγορά του ξηρού φορτίου, μετά από ένα 2018 στη διάρκεια του οποίου δεν αναμένονται πολλές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων.

Εξάλλου, όπως αναφέρει το TradeWinds, το γεγονός ότι οι τιμές στα ναυπηγεία παραμένουν χαμηλές, ενώ οι τιμές των ναύλων συνεχώς ανεβαίνουν, σημαίνει ότι μία επένδυση σε ένα νεότευκτο αυτήν την εποχή δείχνει ιδιαίτερα ελκυστική. Σύμφωνα με τη Maritime Strategies International, οι τρέχουσες τιμές ναύλωσης για έναν χρόνο καλύπτουν το 97% των εσόδων που απαιτούνται για την επένδυση σε ένα νεότευκτο panamax και το 93% για ένα νεότευκτο ultramax.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Γεωργιόπουλος: Η κίνηση ματ – Πώς έβγαλε 100 εκατ. δολάρια

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νίκος Γουλανδρής: Στην πώληση tanker προχωράει η ναυτιλιακή του

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: 50 εκατ. ευρώ άντλησε η Navios Containers εκδίδοντας νέες μετοχές