Ευάγγελος Πιστιόλης, εφοπλιστής Top Ships
Τη συμφωνία της με την Crede Capital Group, με έδρα το Λος Άντζελες, για τη πώληση κοινών μετοχών αξίας έως και 25 εκατομμυρίων δολαρίων ανακοίνωσε η ναυτιλιακή Top Ships, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη.
Η Top Ships θα πουλήσει τις μετοχές αυτές σε διάστημα 24 μηνών, με συγκεκριμένους περιορισμούς, σύμφωνα με το prospectus της πώλησης που έχει υποβληθεί στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Η Top Ships θα εκδώσει επίσης νέες μετοχές αξίας 500.000 δολαρίων υπέρ της Crede ως χρέωση δέσμευσης για την πώληση των μετοχών.
Η Crede μπορεί να επαναπωλήσει τις μετοχές ή μέρος αυτών κατά διαστήματα μέσω δημόσιων ή ιδιωτικών συναλλαγών, είτε στις τρέχουσες τιμές της αγοράς είτε σε ιδιωτικά διαπραγματευόμενες τιμές.
Η Top Ships σχεδιάζει να αξιοποιήσει τα έσοδα από την πώληση των μετοχών της για γενικούς επιχειρησιακούς σκοπούς, μεταξύ των οποίων και η αποπληρωμή μέρους του κόστους κατασκευής των νεότευκτων πλοίων της.
Τα έσοδα της εταιρείας από την πώληση αναμένεται να είναι περίπου 24,9 εκατομμύρια δολάρια, αφαιρουμένου του κόστους της έκδοσης και των προμηθειών.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα μία άλλη εταιρεία του Ευάγγελου Πιστιόλη, η Central Shipping Group, αρήγγειλε ένα νέο τάνκερ MR χωρητικότητας 50.000 dwt από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Mipo (HMD), με οψιόν για ένα ακόμα.
Όπως δήλωσε ο ίδιος ο εφοπλιστής στο Tradewinds, επιβεβαιώνοντας την παραγγελία, το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2019, ενώ αν ενεργοποιηθεί η οψιόν για το δεύτερο τάνκερ, αυτό θα παραδοθεί πιθανόν ένα μήνα μετά. Και αυτή η σχετικά κοντινή ημερομηνία παράδοσης ήταν και ο λόγος για τον οποίο ο Ευάγγελος Πιστιόλης επέλεξε τα ναυπηγεία HMD, έναντι των συνηθισμένων του Hyundai Vinashin στο Βιετνάμ, τα οποία σε αυτήν τη φάση δεν μπορούν να υποσχεθούν παραδόσεις νεότευκτων πλοίων πριν το 2021.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο τάνκερ που παρήγγειλε ο Ευάγγελος Πιστιόλης είναι το 11ο που εντάσσεται στο πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων της ναυτιλιακής του, ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πρώτο από τα πλοία αυτά παραδόθηκε από τα ναυπηγεία Vinashin το 2014, και έκτοτε έχουν παραδοθεί από τα ίδια ναυπηγεία ακόμα έξι τάνκερ, ενώ άλλα τρία αναμένεται να παραδοθούν μέσα στους επόμενους μήνες.