ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Δύο γερμανικές αλυσίδες έχουν καταφέρει να πείσουν τους Ισπανούς καταναλωτές να αλλάξουν συνήθειες, κατακτώντας όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Ο λόγος για τις αλυσίδες Aldi και Lidl που έκαναν την είσοδό τους στην ισπανική αγορά από τις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, όπως η Μαγιόρκα, η Ανδαλουσία και η Κόστα Μπράβα. Στο μεταξύ, ακόμη και στη Μαδρίτη σχεδόν δεν υπάρχει συνοικία χωρίς ένα υποκατάστημα των γερμανικών discounter. Στην πλουσιότερη πόλη της Ισπανίας, το Ποθουέλο, στην επαρχία της Μαδρίτης, άνοιξε μάλιστα πρόσφατα και ένα πολυτελές Aldi που προσελκύει το ενδιαφέρον και των εύπορων πελατών. Τα πάντα εκεί είναι εξαιρετικά καθαρά και τακτοποιημένα ενώ το προσωπικό διακρίνεται, εκτός της ταχύτητας, και για την ευγένειά του προς τους πελάτες, επισημαίνει σε σχετικό άρθρο της η Deutsche Welle.
Άλλαξε η καταναλωτική συμπεριφορά των Ισπανών
Μετά την είσοδό του στην ισπανική αγορά το 1994, το Lidl έχει στο μεταξύ εδραιωθεί ως το φθηνότερο discounter της χώρας. Αυτό το πέτυχε κυρίως χάρη στον εξαιρετικά οργανωμένο συντονισμό του δικτύου αγορών και πωλήσεων που έχει στήσει. Από την εξαιρετικά ισχυρή ισπανική αγορά το Lidl αγοράζει λαχανικά, φρούτα και άλλα προϊόντα με εξαιρετικά χαμηλό κόστος, τα οποία διαθέτει εν συνεχεία στα 10.000 υποκαταστήματά του παγκοσμίως.
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Kantar, τα Lidl και Aldi συγκαταλέγονται στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τις μεγαλύτερες δυνατότητες προσέλκυσης νέων πελατών στην Ισπανία. Αυτό το πετυχαίνουν μεταξύ άλλων μέσω εκτεταμένων διαφημιστικών δράσεων. Το Aldi, που μπήκε στην ισπανική αγορά το 2000, προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος, ωστόσο τα τελευταία πέντε χρόνια βρίσκεται σε τροχιά επιτυχίας.
«Υπάρχει σαφής αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ισπανών», παρατηρεί ο Φλορένθιο Γκαρθία, αναλυτής λιανικού εμπορίου στο Kantar. Ο ίδιος επισημαίνει ότι η οικονομική κρίση έκανε τους Ισπανούς πιο υποψιασμένους και επιφυλακτικούς. Τους έκανε να κοιτούν πιο προσεκτικά τις τιμές κι έτσι ανάγκασαν αλυσίδες σαν την ισπανική Mercadona να γίνουν πιο προσιτές προκειμένου να αντεπεξέλθουν στον σκληρό ανταγωνισμό απέναντι στα γερμανικά discounter.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ολική επαναφορά της SPAR στην Ελλάδα–Κατ’ αρχήν συμφωνία με Αστέρα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Παπαντώνης (Αστέρας): «Με την SPAR γινόμαστε πιο ισχυροί»
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Lidl: Οι βλέψεις για την πρωτιά και ο παράγοντας Σκλαβενίτης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Έλον Μασκ: Τρεις λόγοι για να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος του 2025
- Ανοικτά και την Κυριακή εμπορικά καταστήματα και σούπερ μάρκετ – Αναλυτικά το εορταστικό ωράριο
- Κυριάκος Μητσοτάκης από Φινλανδία: Υποστηρίζουμε την Ουκρανία άνευ όρων
- Γερμανία: 4 οι νεκροί – Το προφίλ του Σαουδάραβα γιατρού που έσπειρε τον θάνατο στη χριστουγεννιάτικη αγορά