• Business

    ΟΤΕ: Πώς ο Τσαμάζ κέρδισε το στοίχημα της ανάπτυξης

    OTE

    Μιχάλης Τσαμάζ, Επικεφαλής ΟΤΕ


    Για ακόμα ένα τρίμηνο, η στρατηγική μας αποδείχτηκε σωστή”. Στη φράση αυτή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΤΕ, Μιχάλη Τσαμάζ, συνοψίζεται το “ζουμί” των αποτελεσμάτων τριμήνου που ανακοίνωσε ο όμιλος ΟΤΕ, ο οποίος παρά το δύσκολο περιβάλλον και τον ισχυρό ανταγωνισμό κατάφερε και πάλι να προκαλέσει θετικά σχόλια με τις οικονομικές επιδόσεις του.

    Ο ΟΤΕ εμφάνισε στο α’ τρίμηνο 2017 οριακά αυξημένα έσοδα σε ετήσια βάση, στα 929 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 928,5 εκατ. ευρώ στο α’ τρίμηνο 2016, ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 38,2 εκατ. ευρώ, εξαιρουμένων των έκτακτων εξόδων, καταγράφοντας άνοδο 4,1% σε ετήσια βάση.

    Πώς όμως ο ΟΤΕ κατάφερε να αυξήσει την κερδοφορία του σε ένα εποχιακά ασθενές τρίμηνο, την ώρα που τα διαθέσιμα εισοδήματα των πελατών του μειώνονται και ο ανταγωνισμός ειδικά στη σταθερή τηλεφωνία είναι ανελέητος; Την απάντηση την έδωσε ο ίδιος ο Μιχάλης Τσαμάζ, εξηγώντας τη στρατηγική του Οργανισμού: “Για να αντιμετωπίσουμε την ένταση του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά σταθερής τηλεφωνίας και την αυξανόμενη πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα των πελατών μας, έχουμε εστιάσει στην περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών μας και της εμπειρίας του πελάτη, με λύσεις ειδικά προσαρμοσμένες στις ανάγκες του”.

    Μιχάλης Τσαμάζ.. OTE
    Μιχάλης Τσαμάζ. Ετών 56. Επικεφαλής ΟΤΕ

    O OTE  μέσα στο πρώτο τρίμηνο τους έτους έχει ήδη υλοποιήσει σχεδόν το ένα τρίτο των επενδύσεων που προγραμματίζει για το 2017, και θα προσεγγίσουν τα 700 εκατ. ευρώ.   Όπως είπε η διοίκηση κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του τριμήνου στους αναλυτές, οι επενδύσεις έφτασαν τα 185 εκατ. ευρώ. Ειδικά για την ανάπτυξη του δικτύου VDSL στόχος είναι να αναβαθμιστούν περίπου 6.000 καμπίνες μέχρι τα τέλη του έτους. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μιχάλης Τσαμάζ (φωτό) επισήμανε την καλή πορεία στην Ελλάδα, αλλά και τον έντονο ανταγωνισμό στη Ρουμανία.

    Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2017 οι συνολικές ευρυζωνικές συνδέσεις στην Ελλάδα είχαν φτάσει τα 3.675.000 από 3.641.000 στο τέλος του 2016 με τη διείσδυση στο 77% και το μερίδιο του ΟΤΕ στην λιανική να αγγίζει το 45%.

    Το πρώτο τρίμηνο ήταν πάντως, το χειρότερο της τελευταίας διετίας με βάση τις καθαρές νέες συνδέσεις που προστέθηκαν στην ελληνική αγορά ευρυζωνικών υπηρεσιών, με τη διοίκηση να αποδίδει την πίεση και στο τέλος του 5% στις συνδέσεις σταθερής τηλεφωνίας που άρχισε να επιβάλλεται από την αρχή του έτους. Οι καθαρές νέες συνδέσεις έφτασαν τις 35.000 ενώ στο τέταρτο τρίμηνο του 2016 είχαν φτάσει τις 59.000. Το μερίδιο του ΟΤE στις νέες συνδέσεις λιανικής έφτασε το 55,4% στο πρώτο τρίμηνο.

    Ο ίδιος εξήγησε πως οι σημαντικές επενδύσεις του ΟΤΕ στις οπτικές ίνες αποδίδουν καρπούς, οδηγώντας σε αύξηση των συνδρομητών και των εσόδων από τις ευρυζωνικές υπηρεσίες και αντισταθμίζοντας την πίεση στα έσοδα από τις υπηρεσίες φωνής, ενώ την ίδια στιγμή στο πεδίο της κινητής τηλεφωνίας η επένδυση του ομίλου ΟΤΕ στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και ελκυστικών συνδυαστικών πακέτων αποδεικνύεται αποτελεσματική, με τα έσοδα από χρήση δεδομένων να εκτοξεύονται κατά 19% σε ετήσια βάση.

    tsamaz2

    Και επειδή… τακτική που κερδίζει δεν αλλάζει, στην ίδια λογική θα κινηθεί ο ΟΤΕ για φέτος, διαβλέποντας μία σταδιακή βελτίωση στην αγορά στην πορεία της χρονιάς και εστιάζοντας την προσοχή του στις ευρυζωνικές υπηρεσίες, η ζήτηση για τις οποίες αναμένεται να ενισχυθεί, ειδικά στις υψηλότερες ταχύτητες, λόγω της αύξησης της πρόσβασης στην τεχνολογία VDSL. Ανοδικά αναμένεται να κινηθεί και η ζήτηση για χρήση δεδομένων, ενώ αντίθετα ο αριθμός των πελατών του ΟΤΕ που κάνουν χρήση μόνο υπηρεσιών φωνής αναμένεται να μειωθεί ακόμα περισσότερο, αναδεικνύοντας έτσι και τις προκλήσεις της εποχής στην οποία ζούμε, όπου “επικοινωνία” δε σημαίνει πια μόνο να μιλάς με κάποιον στο τηλέφωνο, αλλά κάτι πολύ πιο σύνθετο.

    Αυτό που σίγουρα είναι ελπιδοφόρο για τον ΟΤΕ είναι ότι ο Μιχάλης Τσαμάζ δείχνει να έχει πλήρη συναίσθηση της κατάστασης και να οδηγεί με ασφάλεια τον ιστορικό όμιλο στη νέα εποχή. Αυτό δείχνουν άλλωστε και τα λόγια του: “Η ψηφιακή εποχή στην οποία ζούμε, απαιτεί ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και ευελιξία. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τα δίκτυα και τις υπηρεσίες μας σε όλους τους τομείς, ώστε να είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πελατών μας και να επιτύχουμε τους στόχους μας για βιώσιμη ανάπτυξη”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μάχη πωλητών και αγοραστών στο ΧΑ – Κέρδη κατά 3% για ΟΛΠ και ΔΕΗ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι 17 πλουσιότεροι άνθρωποι στην Ευρώπη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Καλά νέα από Κομισιόν: Στο 1,7% οι προβλέψεις για την ανάκαμψη της Ευρωζώνης το 2017



    ΣΧΟΛΙΑ