Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Μυστήριο γύρω από το δεξαμενόπλοιο Lassea; – Γιατί κατηγορείται για λαθρεμπόριο πετρελαίου

Lassea

Για λαθρεμπόριο καυσίμων συνελήφθη ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του δεξαμενόπλοιου που πραγματοποιούσε απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο Αγ. Ζώνη ΙΙ.

Πρόκειται για το πλοίο Lassea, όπου σε νομότυπο έλεγχο που διενεργήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου του τελωνείου και λιμενικών βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός δεξαμενών έρματος σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω πλοίο, ενώ οι συλληφθέντες πρόκειται να προσαχθούν ενώπιον του εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά κατά την αυτόφωρη διαδικασία.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Λιμενικού:

Στη σύλληψη του Πλοιάρχου και του Α’ Μηχανικού του Δ/Ξ – Π/Φ “ΛΑΣΣΑΙΑ” Ν.Π. 11860 προέβησαν, απογευματινές ώρες χθες (σ.σ. 19/9/2017), στελέχη του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά με τη συνδρομή στελεχών του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας για παράβαση του “Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα”.

Συγκεκριμένα, σε νομότυπο έλεγχο που διενεργήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου του Δ’ ΤΕΣ (Τελωνείο Επίβλεψης Συγκροτημάτων) Πειραιά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός δεξαμενών έρματος σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά. Το εν λόγω πλοίο διενεργούσε απάντληση πετρελαιοειδών μιγμάτων από το ναυάγιο του “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” Ν.Π. 11763.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω πλοίο, ενώ οι συλληφθέντες πρόκειται να προσαχθούν ενώπιον του κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά κατά την αυτόφωρη διαδικασία.
Σήμερα αναμένεται να καταφθάσει στο σημείο του ναυαγίου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» ένα νέο δεξαμενόπλοιο, προκειμένου να συνεχιστεί η απάντληση και φόρτωση των καυσίμων από τις δεξαμενές του ναυαγισμένου πλοίου.

 

Δίωξη εναντίον των συλληφθέντων άσκησε η Εισαγγελέας

Δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος, για παραβίαση του τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων άσκησε η εισαγγελία Πειραιά σε βάρος του πλοιάρχου και του α’ μηχανικού του δεξαμενόπλοιου Lassea, στο οποίο εντοπίστηκε στις δεξαμενές έρματος ποσότητα πετρελαίου για το οποίο δεν υπήρχαν παραστατικά.

Η εισαγγελέας παρέπεμψε και του δύο να δικαστούν αύριο από το τριμελές πλημμελειοδικείο.

Το Lassea που ανήκει στην εταιρεία Mare Hellas Shipping, είχε ναυτολογηθεί από τον πλοιοκτήτη του Αγία Ζώνη ΙΙ, Θεόδωρο Κουντούρη για να πραγματοποιήσει την απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο. Ο Κουντούρης όμως γνωρίζοντας πως τα πιστοποιητικά του Lassea επρόκειτο να λήξουν, ζήτησε να δοθεί παράταση κατά το πρότυπο του Αγία Ζώνη II. Το αίτημα του προφανώς και δεν έγινε δεκτό, αφού υπάρχουν σαφείς εντολές και φυσικά η αλλαγή της αρμόδιας υπηρεσίας για την έκδοση των εν λόγω πιστοποιητικών, έπειτα από πρωτοβουλία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα.

 

Σύμφωνα με πηγές το κατασχεθέν δεξαμενόπλοιο ανήκει σε  πλοιοκτήτη που το 2012 είχε δει το ανεφοδιαστικό του να βυθίζεται στην Ελευσίνα και να χάνει τη ζωή του ο καπετάνιος του.

 

Επρόκειτο για το δεξαμενόπλοιο–ανεφοδιαστικό  Αlfa 1,  που βυθίστηκε στις 5 Μαρτίου του 2012. Σύμφωνα με τo Λιμενικό το πλοίο προσέκρουσε σε υπάρχον ναυάγιο με αποτέλεσμα να βυθιστεί μέχρι το ύψος της πλώρης.

Το δεξαμενόπλοιο είχε αποπλεύσει από τον Ασπροπύργου φορτωμένο με 1.800 τόνους μαζούτ και 200 τόνους πετρέλαιο κίνησης. Επρόκειτο να εφοδιάσει το πλοίο Favola, σημαίας Ιταλίας, στην Ελευσίνα.

Ο 48χρονος πλοίαρχος παρέμεινε πάνω στο πλοίο μέχρι την τελευταία στιγμή καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια να το σώσει , με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο. Το πτώμα του βρέθηκε στην καμπίνα του από δύτες της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού.

 

Όσον αφορά τα αίτια του ναυαγίου του Αγία Ζώνη ΙΙ  υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις σύμφωνα με τις οποίες ανοίχτηκαν οι βάνες εισρόφησης για να μπει θαλασσινό νερό από τις ειδικές σωληνώσεις και να ισοσταθμίσει το κενό που υπήρχε στο φορτίο πετρελαίου, το οποίο έπρεπε, σύμφωνα με τα διαπιστευτήρια να υπάρχει στο πλοίο. Στη συνέχεια, εικάζεται πως το σύστημα δεν ανταποκρινόταν με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατό το κλείσιμο των βανών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει μία ανεξέλεγκτη ροή υδάτων στο εσωτερικό του πλοίου που το οδήγησε εν τέλει στον πάτο της θάλασσας.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Όλη η αλήθεια: Τι έγινε με το πλοίο της Danaos στο Περού και την κοκαΐνη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Προχωράει σε απίστευτο reverse split των μετοχών της Ocean Rig

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πρόστιμο για υπερβολική ταχύτητα σε πλοίο των αδελφών Γουλανδρή