My market (METRO AEBE)
Στην πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για τη μείωση της χρήσης της πλαστικής σακούλας συμμετέχει ο όμιλος My Market, στο πλαίσιο των ευρύτερων ενεργειών του για την προστασία του περιβάλλοντος.
Πρόκειται για τη δράση «Νοιαζόμαστε Σήμερα – Ζούμε Καλύτερα Αύριο», στην οποία προχώρησε το ΙΕΛΚΑ με την υποστήριξη των 4 μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, μεταξύ αυτών και τα My Market, και με πρωταρχικό στόχο την αντιμετώπιση του προβλήματος της πλαστικής σακούλας.
Σε τι συνίσταται όμως το πρόβλημα αυτό; Έπειτα από έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τη χρήση της πλαστικής σακούλας, αποδείχθηκε ότι η χρήση της για συλλογή απορριμμάτων και η παράλληλη απόρριψη τους συμβάλλει στην μόλυνση του περιβάλλοντος και κυρίως εντείνει τα επίπεδα αυτής στο υδάτινο περιβάλλον, απειλώντας τα υδάτινα οικοσυστήματα παγκοσμίως.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα στα δύο απορρίμματα στο βυθό της θάλασσας στην Ελλάδα είναι πλαστικές σακούλες, ενώ το 2050, με τον τρέχοντα ρυθμό, θα υπάρχουν στη θάλασσα περισσότερα πλαστικά παρά ψάρια.
Θέτοντας ως βάση ότι ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 23 τσάντες ανά κάτοικο και πως περίπου τα 2/3 της εγχώριας χρήσης προέρχονται από τα σούπερ μάρκετ, το ΙΕΛΚΑ προχώρησε με την πρωτοβουλία αυτή, αποσκοπώντας και στο συντονισμό των κοινωφελών ενεργειών των αλυσίδων σουπερμάρκετ αλλά και στη συμμετοχή των καταναλωτών στην προσπάθεια να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον.
Ποια είναι η εναλλακτική στην πλαστική σακούλα που προωθεί η πρωτοβουλία; Η τσάντα πολλαπλών χρήσεων (επαναχρησιμοποιούμενη), καθώς μία τέτοια σακούλα που χρησιμοποιείται συστηματικά μία φορά κάθε εβδομάδα μπορεί να αντικαταστήσει 100 πλαστικές σακούλες κάθε χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, μόνο ένα στα 25 νοικοκυριά χρησιμοποιεί επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες για τις αγορές του.
Ο όμιλος My Market συμμετέχει ενεργά στην πρωτοβουλία αυτή, προωθώντας τη χρήση της επαναχρησιμοποιούμενης σακούλας, μέσα από το δίκτυο των 273 καταστημάτων του σε όλη την Ελλάδα.
Όμως δε μένει εκεί, αλλά συνεχίζει και το πρόγραμμα “+πράττω”, μέσω του οποίου
αναδεικνύεται το κατάστημα που πετυχαίνει τις μεγαλύτερες ποσότητες υλικών προς ανακύκλωση (λάδι, λαμπτήρες και ηλεκτρικές συσκευές). Με την συμμετοχή εργαζομένων, αλλά και πελατών, όλα τα καταστήματα του ομίλου συμμετέχουν σε μία προσπάθεια ευγενούς άμιλλας για να ξεπεράσουν το στόχο. Για το 2016, νικητής αναδείχτηκε το κατάστημα Κρανιδίου.
Την ίδια στιγμή, ο όμιλος My Market συνεχίζει να αναπτύσσεται, δημιουργώντας νέες θέσεις αξιοπρεπούς εργασίας με προοπτικές, σε μία περίοδο όπου η ανεργία αποτελεί το σοβαρότερο ίσως κοινωνικό πρόβλημα. Είναι ότι χαρακτηριστικό ότι ενώ στις αρχές του 2015 τα My Market είχαν 9.000 εργαζόμενους, έχουν προσλάβει ακόμα 1.600 ανθρώπους, φτάνοντας συνολικά στους 10.600.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: V+O: Τι συνδέει τον Κυριάκο, τη Φώφη και την El Dorado Gold;
ΔΕΙΤΑ ΑΚΟΜΑ: Γ. Μαρλαφέκας (Λουξ): «Στοίχημά μας η ανάπτυξη των Plus & Light»
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι νέες δουλειές του Damian Cope (ΟΠΑΠ) και των Βαρβιτσιώτη – Ολύμπιου