• Business

    Aegean Airlines: To μεγάλο στοίχημα του Ευτύχη Βασιλάκη για το 2017

    Ευτύχης Βασιλάκης Aegean

    Ευτύχης Βασιλάκης. Πρόεδρος Aegean Air


    H Aegean Airlines… πετάει. Όχι μόνο κυριολεκτικά, αλλά και μεταφορικά, καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο του έτους δείχνουν ότι η χρονιά που διανύουμε μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για την περαιτέρω ανάπτυξή της.

    Το δεύτερο τρίμηνο παραδοσιακά για τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες είναι πιο αδύναμο από το τρίτο και το τέταρτο, καθώς αυτό “τρέχει” μέχρι τον Ιούνιο, και άρα δεν περιλαμβάνει την τουριστική περίοδο. Επομένως, το γεγονός ότι στο β’ τρίμηνο 2017 η Aegean Airlines εμφάνισε πληρότητα 81% (έναντι 72% στο β’ τρίμηνο του 2016), με έσοδα κατά 17% αυξημένα σε ετήσια βάση και καθαρά κέρδη ύψους 23,2 εκατ. ευρώ προ φόρων (έναντι ζημιών 2,1 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο 2016), λέει πολλά. Και αν συνυπολογίσει κανείς ότι οι μέχρι στιγμής ενδείξεις γεννούν προσδοκίες για το καλύτερο ίσως τρίτο τρίμηνο στην ιστορία της εταιρείας, καταλαβαίνει κανείς τι μπορεί να σημαίνει για την Aegean Airlines το 2017.

    Όλα αυτά βέβαια δεν έγιναν στην τύχη. Η διοίκηση του Ε. Βασιλάκη έχει καταρτίσει ένα οργανωμένο πλάνο για την ανάπτυξη της εταιρείας, με αναλυτικά και προσεκτικά βήματα, το οποίο και ακολουθεί ευλαβικά. Και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε: η Aegean εξελίσσεται ταχύτατα σε μία κάτι παραπάνω από υπολογίσιμη δύναμη στην περιοχή της Μεσογείου, που κινείται μεθοδικά για την επέκτασή της σε όσο το δυνατόν περισσότερους προορισμούς ανά τον κόσμο, αναδεικνύοντας παράλληλα το “ορμητήριό” της, την Αθήνα, ως έναν κεντρικό τουριστικό προορισμό για όλη την Ευρώπη.

    Το μεγάλο στοίχημα και η διεύρυνση του στόλου

    Και αυτό είναι ίσως το μεγάλο στοίχημα της Aegean τώρα που είναι στα… πάνω της: να καταστήσει την Αθήνα έναν τουριστικό προορισμό όχι μόνο για λίγους μήνες το καλοκαίρι, αλλά για όλο το χρόνο. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία συνεργάζεται με τον δήμο Αθηναίων, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο χειμώνα διατήρησε πολλά δρομολόγια που άλλες χρονιές “πάγωναν” τους χειμερινούς μήνες, ακριβώς για να ενισχύσει αυτήν την αίσθηση της all-around τουριστικής δύναμης της Αθήνας.

    Εν τω μεταξύ, τα δρομολόγια της Aegean καλύπτουν πλέον ένα δίκτυο 145 προορισμών (112 εξωτερικού και 33 εσωτερικού) σε 41 χώρες, με 15,4 εκατομμύρια διαθέσιμες θέσεις, χάρη στην επέκταση του στόλου της, που μέσα σε λίγα χρόνια (από το 2013 ως το 2016) διευρύνθηκε κατά 17 αεροσκάφη, ενώ ήδη από πέρυσι η εταιρεία έχει γνωστοποιήσει τις προθέσεις της να προχωρήσει σε νέα επέκταση του στόλου της, και ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με τους κολοσσούς Boeing και Airbus, αναζητώντας το καλύτερο deal.

    Περισσότερα για το συγκεκριμένο θέμα αναμένεται να μάθουμε μέχρι το τέλος του έτους, που πιθανότατα το όποιο deal θα έχει κλείσει.



    ΣΧΟΛΙΑ