Ήταν μια «σκληρή» χρονιά για πολλές εταιρείες φέτος, ιδίως για όσες είδαν την ανάπτυξή τους να ανθίζει την περίοδο της πανδημίας. Παρά τους περιορισμούς σε συνεργασίες και εξαγορές, οι CEOs σε Netflix και Pinterst προσπαθούν να φέρουν πίσω το πιστό –μέχρι τη λήξη των lockdown- κοινό τους με νέες υπηρεσίες και σημαντικές επενδύσεις με επίκεντρο τη διαφήμιση.

Το Netflix μια εταιρεία-φαινόμενο που γιγάντωσε τα κέρδη του εν μέσω πανδημίας, εμφάνισε αδυναμία να συγκρατήσει τους συνδρομητές του, ενώ η μετοχή του σημείωσε απώλειες της τάξης του 70%.

1

Οι CEOs του Ted Sarandos, ο οποίος βρέθηκε και στην Ελλάδα σε συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και ο Reed Hastings έκλεισαν ένα deal με τη Microsoft για μία νέα εναλλακτική πλατφόρμα με διαφημίσεις, χωρίς να λείπουν όμως και τα σενάρια ακόμα και εξαγοράς τους στο μέλλον από τον κολοσσό.

Αντίστοιχα, ο νέος CEΟ του Bill Ready, επιχειρεί να μεταφέρει τη τεχνογνωσία από τη Google και τη Paypal για να διευρύνει το διαφημιστικό κομμάτι της εταιρείας, η οποία όχι μόνο έχει πληγεί, αλλά έχει μείνει πίσω από τους ανταγωνιστές του.

Το deal Netflix – Microsoft

Σε μία προσπάθεια να αναζωπυρώσει την αύξηση των συνδρομητών αλλά και των εσόδων του, το Netflix προχώρησε σε συνεργασία με τη Microsoft, με στόχο να σχεδιάσει μια εναλλακτική –φθηνότερη αλλά με διαφημίσεις- πλατφόρμα  μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους.

Πρακτικά η εταιρεία κάνει μια στροφή 180 μοιρών, αλλάζοντας ένα θεμελιώδες χαρακτηριστικό της, την απουσία διαφημίσεων από την πλατφόρμα της. Ένα χαρακτηριστικό που ήταν ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τους πελάτες της.

Όμως η επιβράδυνση της ανάπτυξης ανάγκασε την εταιρεία να αναδιπλωθεί και να ανασυγκροτηθεί αναζητώντας νέες πηγές εσόδων.

Πιθανοί υποψήφιοι ήταν η Google της Alphabet και η Comcast Corp., με τη Microsoft να κερδίζει τελικά τον ρόλο του αποκλειστικού διακομιστή και πωλητή διαφημίσεων στο Netflix, μια εταιρεία με 222 εκατ. συνδρομητές.

Το deal αυτό πέτυχε ήδη μία μικρή άνοδο της τάξης του 1,2% στη μετοχή του Netflix, η οποία έχει καταρρεύσει κατά 71% φέτος, μετά τη πρόβλεψη της εταιρείας ότι θα χάσει 2 εκατ. συνδρομητές το τελευταίο τρίμηνο. Τα αποτελέσματά της αναμένονται τη Δευτέρα 19 Ιουλίου.

Μια συνεργασία που οδηγεί σε εξαγορά;

Η επιλογή της Microsoft ήταν μια έκπληξη για την αγορά, καθώς οι ανταγωνιστές της θεωρούνται πρωτοπόροι στην διαφημιστική τεχνολογία.

Μάλιστα, δεν άργησαν κάποια στιγμή να εμφανιστούν και σενάρια εξαγοράς.

«Η συμφωνία μπορεί να κρύβει μια κρυφή ατζέντα, θα μπορούσε το Netflix να ψάχνει μια έξοδο», ανέφερε η Laura Martin, αναλύτρια της Needham, στο Yahoo Finance Live.

«Το Netflix προσπαθεί να έρθει πιο κοντά στη Microsoft με την ελπίδα ότι, αφού η Microsoft αφομοιώσει την εξαγορά της Activision, θα γυρίσει και θα αγοράσει το Netflix στη συνέχεια», πρότεινε ο Martin.

Η τολμηρή πρόβλεψη έρχεται ως συνέχεια της αμφισβήτησης της Martin για την απόφαση τ του Netflix να επιλέξει τη Microsoft, δεδομένης της έλλειψης εμπειρίας της στον τομέα της τεχνολογίας διαφημίσεων τρίτων.

Τεχνογνωσία Google στο Pinterest

Νωρίτερα, μέσα στο χρόνο, η ψηφιακή πλατφόρμα του Pinterest βίωσε μία τεράστια επιβράδυνση στην ανάπτυξή της , με τις μετοχές της να καταγράφουν μία από τις μεγαλύτερες πτώσεις στους δείκτες τεχνολογίας.

Πριν ένα μήνα ο συνιδρυτής και CEO του, Ben Silbermann έδωσε τα ηνία της «ταλαιπωρημένης» πλατφόρμας στο ανώτατο στέλεχος της Google και της Paypal Inc. Bill Ready.

Πολλοί αναλυτές είδαν με θετικό μάτι την έλευση του Ready, καθώς το Pinterest παλεύει, όπως και οι ανταγωνιστές του Google, TikTok, Snap και Meta να αγοράζουν προϊόντα από την πλατφόρμα τους, για να αντισταθμίσουν τις απώλειες εσόδων από άλλους τομείς.

Ήδη το Pinterest δοκιμάζει πολλούς τρόπους, όπως το Product Pins, Shop with Lens και το Shopping Spotlight, με προϊόντα από influencers και bloggers, για να προσελκύσει αγοραστές μέσα από την πλατφόρμα του.

Το Pinterest έχει χάσει το στοίχημα να γίνει ένας από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς, λόγω των στάσιμων αριθμών χρηστών, με τα τελευταία του αποτελέσματα να είναι απογοητευτικά, καθώς ανέφερε απώλειες 5 εκατ. δολαρίων και μείωση 9% στη βάση των χρηστών του, στα 433 εκατομμύρια.

«Ως κάποιος που πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του στο εμπόριο και τις πληρωμές, είναι τόσο ξεκάθαρο για μένα ότι το Pinterest έχει την ευκαιρία να δημιουργήσει κάτι μοναδικό, κάτι ξεχωριστό», έγραψε ο Ready σε ένα σημείωμα στο LinkedIn.

Άλλωστε ο Ready, έχει στο βιογραφικό του σημαντικές επιτυχίες στον χώρο των πωλήσεων, κατά τη θητεία του στη Google. Πρόσθεσε λειτουργίες για να διευκολύνει τους αγοραστές να κάνουν όλη την έρευνα προϊόντων τους χωρίς να εγκαταλείψουν τις Αγορές Google, και ενσωμάτωσε την παρακολούθηση τιμών και την ταξινόμηση προϊόντων με βάση το πού μπορούν να αγοραστούν τοπικά.

Πριν ενταχθεί στην Google, ο Ready ήταν Διευθύνων Σύμβουλος των Braintree και Venmo καθώς και Διευθύνων Σύμβουλος της PayPal.

Πριν ένα χρόνο η Paypal είχε κάνει μία προσέγγιση στο Pinterest για εξαγορά, όμως τελικά η συμφωνία δεν προχώρησε ποτέ.

Νέος μέτοχος

Πάντως οι κινήσεις της εταιρείας φαίνεται ότι προσελκύουν και νέους μετόχους. Οι μετοχές της Pinterest εκτινάχθηκαν πάνω από 15%, από την είδηση ότι η επενδυτική εταιρεία Elliott Management απέκτησε μερίδιο στη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, άνω του 9%.

«Η στρατηγική ανάκαμψης της Pinterest μπορεί να βοηθηθεί από το μερίδιο που κατέχει πλέον η Elliott, με την αμφισβήτηση για τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης να παραμένει έντονη», σχολίασε το Bloomberg Intelligence.

Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που η  Elliott Management στοχεύει μια γνωστή εταιρεία τεχνολογίας. Το 2019 επένδυσε στην EBay, ενώ το 2020 είχε συμμετοχή και στο Twitter. H παρουσία της Elliott είχε οδηγήσει σε επιθετικούς στόχους εσόδων αλλά και αύξηση χρηστών.

Διαβάστε επίσης:

Netflix: Αναζητά σανίδα σωτηρίας στην Ασία